Οι Παραστάσεις του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας

Παρασκευή 22 και Σάββατο 23 Μαρτίου στις 21.00

Κυριακή 24 Μαρτίου στις 20.00

 

  

 

Το βραβευμένο μυθιστόρημα του Θωμά Κοροβίνη με κεντρικό θέμα τη ζωή του Αριστείδη Παγκρατίδη, του φερόμενου ως «Δράκου του Σέιχ Σου», που μεταφέρθηκε στη σκηνή, σε σκηνοθεσία Γιώργου Παπαγεωργίου, σημειώνοντας ρεκόρ θεατών, συνεχόμενων sold out και παρατάσεων, φιλοξενείται από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, την Παρασκευή 22, το Σάββατο 23 και την Κυριακή 24 Μαρτίου στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου.

 

Εννέα χαρακτήρες που συνδέονται με τον Αριστείδη Παγκρατίδη, μέσα από τις χειμαρρώδεις, υποβλητικές εξομολογήσεις τους, μιλώντας διαφορετικές γλώσσες, ανάλογα με τα βιώματα, τον χαρακτήρα και τον ρόλο τους, συνθέτουν το προφίλ του «Αρίστου».

Ο φίλος από την Τούμπα, η παραδουλεύτρα γειτόνισσα της μάνας του, ένας αχθοφόρος του λιμανιού, ο παρακρατικός δοσίλογος περιπτεράς, ένας χωροφύλακας δημοκρατικών φρονημάτων, ένας συντηρητικός αστός της παραλίας, το αφεντικό του σε ένα λαϊκό πανηγύρι, η τραβεστί Λολό και μία λαϊκή τραγουδίστρια – οι δύο έρωτες του, ερμηνευμένοι επί σκηνής από τρεις ηθοποιούς (Φιλαρέτη Κομνηνού, Μιχάλη Οικονόμου, Γιώργο Χριστοδούλου) και ένα μουσικό επί σκηνής (Κλείτο Κυριακίδη).

Οι ερμηνευτές ζωντανεύουν μια ιστορία που μεταφέρει τους θεατές στις αλάνες της Θεσσαλονίκης, στις σκοτεινές πλευρές του λιμανιού, στα υπαίθρια πανηγύρια και στα μπουζουξίδικα της παλιάς Θεσσαλονίκης, σε ένα σκηνικό χρόνο που φτάνει μέχρι το 1960 όταν γίνεται είκοσι χρονών ο βασικός ήρωας, στον οποίο όλοι αναφέρονται, που είναι ο Αριστείδης Παγκρατίδης, ο φερόμενος ως «Δράκος του Σέϊχ σου», τον οποίο ο τύπος του 1963 (Ελληνικός Βορράς) τον αποκαλούσε «νεαρό ανώμαλο». Το 1966 καταδικάστηκε τετράκις σε θάνατο από το πενταμελές εφετείο Θεσσαλονίκης. Η εκτέλεσή του έγινε στο μέρος που ήταν συνδεδεμένο με το όνομά του, το Δάσος του Σέιχ Σου. Οι τελευταίες λέξεις που ψέλλισε ήταν «Μανούλα μου, είμαι αθώος».

 

  • Το βιβλίο του Θωμά Κοροβίνη “Ο Γύρος του Θανάτου” τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος *
  • Η παράσταση τιμήθηκε με το 1ο βραβείο καλύτερης παράστασης από το Allforfun και το 2ο βραβείο καλύτερης παράστασης από το Αθηνόραμα.*

 

Συντελεστές της παράστασης

 

Σκηνοθεσία: Γιώργος Παπαγεωργίου

Διασκευή: Θεοδώρα Καπράλου

Μουσικός: Κλείτος Κυριακίδης

Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου

Κίνηση: Μαρίζα Τσίγκα

Σκηνογραφική/Ενδυματολογική επιμέλεια: Κατερίνα Αριανούτσου

Φωτογραφίες: Δομνίκη Μητροπούλου

Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Προϊστάκη

 

Παίζουν

 

Φιλαρέτη Κομνηνού, Μιχάλης Οικονόμου, Γιώργος Χριστοδούλου

 

 

«Αρίστος»

Θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου

Παρασκευή 22 και Σάββατο 23 Μαρτίου στις 21.00

Κυριακή 24 Μαρτίου στις 20.00

 

Τιμές εισιτηρίων: 12 € κανονικό, 10 € φοιτητικό – ανέργων

 

Προπώληση εισιτηρίων καθημερινά από την Τετάρτη 20 Μαρτίου, 11.00 – 14.00 και 18.00 – 20.00, στο Κέντρο Πληροφόρησης Επισκεπτών Δήμου Καβάλας (πρ. ΕΟΤ) στην κεντρική πλατεία Καβάλας (τηλ. ταμείου 2510 620 566).

 

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου.

 

«Το αίνιγμα της ποίησης

Η ποίηση πίσω από τις λέξεις»

Ζωή Καρέλλη – Κατερίνα Αγγελάκη Ρουκ

 

Πέμπτη 21 Μαρτίου στις 9 το βράδυ

 

Η ποίηση, πιστεύω πως είναι, τελικά, ένα μυστήριο, όχι μόνο αισθητικό γεγονός αλλά και υπαρκτική κίνηση. Φαινόμενο της ανθρώπινης έκφρασης.

Ζωή Καρέλλη

 

Ποίηση είναι μέρος της ζωής μας. Εξαρτάται από το τι ζωή έχει ο καθένας. Υπάρχουν άνθρωποι πάρα πολλοί που δεν θα τη γνωρίσουν ποτέ. Εξαρτάται ποια έτυχε να είναι η συνάντηση στη ζωή σου με την ποίηση.

Κατερίνα Αγγελάκη-Ρουκ

 

 

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, παρουσιάζει την Πέμπτη 21 Μαρτίου στις 9 το βράδυ στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου «Το αίνιγμα της ποίησης – Η ποίηση πίσω από τις λέξεις».

Τρεις ηθοποιοί αναλαμβάνουν να (ξανα)συστήσουν στο κοινό τις δύο μεγάλες Ελληνίδες ποιήτριες, Ζωή Καρέλλη και Κατερίνα Αγγελάκη-Ρουκ, επιλέγοντας και διαβάζοντας ποιήματά τους, συζητώντας για τη ζωή και το έργο τους, ακούγοντας και βλέποντας τις ίδιες τις ποιήτριες – με τη βοήθεια οπτικοακουστικών μέσων –  να μιλούν για την ποίηση, το βίο τους, τους καιρούς που αλλάζουν.

Ηθοποιοί και θεατές θα προσπαθήσουν να λύσουν το αίνιγμα της ποίησης με οδηγό και σύμμαχο τις δύο σπουδαίες αυτές γυναίκες των ελληνικών γραμμάτων.

Θα τα καταφέρουν;

 

Έρευνα-Επιμέλεια κειμένων: Κατερίνα Συμεωνίδου

Σε συνεργασία με τις: Ναταλία Άννα Βασιλέκα, Κυριακή Μακέδου, Κατερίνα Τσίρμπα

 

Ζωή Καρέλλη

Λογοτεχνικό ψευδώνυμο της ποιήτριας, θεατρικής συγγραφέως, δοκιμιογράφου και μεταφράστριας Χρυσούλας Αργυριάδου, το γένος Πεντζίκη. Γεννήθηκε το 1901 στη Θεσσαλονίκη, σε μία πλούσια οικογένεια της πόλης. Μετά τις εγκύκλιες σπουδές της, ασχολήθηκε με την εκμάθηση ξένων γλωσσών και τη μουσική, ενώ για ένα διάστημα παρακολούθησε μαθήματα Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Το 1937 πρωτοδημοσίευσε το ποίημά της «Φετεπουρσικρί» στο περιοδικό Μακεδονικές Ημέρες και το 1940 την πρώτη της ποιητική συλλογή με τίτλο Πορεία.

Συνολικά, εξέδωσε δώδεκα ποιητικές συλλογές, πέντε θεατρικά έργα και πολλά δοκίμια, ενώ πολλά κείμενά της βρίσκονται δημοσιευμένα σε λογοτεχνικά περιοδικά. Υπήρξε μέλος του κύκλου του περιοδικού Κοχλίας της Θεσσαλονίκης, ψυχή του οποίου ήταν ο αδελφός της Νίκος Γαβριήλ Πεντζίκης. Ποιήματά της μεταφράστηκαν σε πολλές ξένες γλώσσες.

Η Ζωή Καρέλλη τιμήθηκε με το Β’ Κρατικό Βραβείο Ποίησης για την ποιητική συλλογή Κασσάνδρα (1956) και το Α’ Κρατικό Βραβείο Ποίησης για τα Ποιήματα 1940-1973 (1974). Το 1982 έγινε η πρώτη γυναίκα που αναγορεύθηκε αντεπιστέλλον μέλος της Ακαδημίας Αθηνών. Η Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ την αναγόρευσε επίτιμο διδάκτορα το 1988. Θήτευσε επί πολλά χρόνια στην καλλιτεχνική επιτροπή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.

Η Ζωή Καρέλλη πέθανε στη Θεσσαλονίκη στις 16 Ιουλίου 1998, σε ηλικία 97 ετών.

 

Κατερίνα Αγγελάκη Ρουκ

Η Κατερίνα Αγγελάκη-Ρούκ γεννήθηκε στην Αθήνα το 1939. Είναι πνευματική κόρη του Νίκου Καζαντζάκη, που διατηρούσε φιλικές σχέσεις με τον πατέρα της. Μόλις στα 17 της χρόνια δημοσιεύει στο περιοδικό Καινούργια εποχή το ποιήμα της «Μοναξιά» μετά από παρότρυνση του Νίκου Καζαντζάκη. Από τότε άνοιξε ο δρόμος για την ενασχόληση της με την ποίηση και τη μετάφραση.

Σπούδασε στην Αθήνα, στη Νότια Γαλλία και Ελβετία. Είναι διπλωματούχος της Σχολής Μεταφραστών και Διερμηνέων (αγγλικά, γαλλικά, ρωσικά). Πρωτοδημοσίευσε στην «Καινούργια Εποχή» το 1956. Άρθρα και δοκίμια για την ελληνική ποίηση και τη μετάφραση της ποίησης έχει δημοσιεύσει σε πολλά περιοδικά και εφημερίδες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει μεταφράσει, μεταξύ άλλων, Αλεξάντρ Σεργκέγεβιτς Πούσκιν, Βλαντιμίρ Βλαντιμίροβιτς Μαγιακόβσκι, Ουίλλιαμ Σαίξπηρ κ.ά.

Έχει εκδώσει περίπου 20 ποιητικές συλλογές. Το 1962 τιμήθηκε με το Α΄ Βραβείο Ποίησης της πόλης της Γενεύης (Prix Hensch). Το 1985 τιμήθηκε με το Β΄ Κρατικό Βραβείο Ποίησης. Το 2000 τιμήθηκε με το βραβείο Κώστα και Ελένης Ουράνη (Ακαδημία Αθηνών). Έργα της έχουν μεταφραστεί σε περισσότερες από δέκα γλώσσες και ποιήματά της βρίσκονται σε πολλές ανθολογίες σε όλο τον κόσμο.

 

 

ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ ΤΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ – Η ποίηση πίσω από τις λέξεις

Θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου

Πέμπτη 21 Μαρτίου στις 9 το βράδυ

 

Η Είσοδος για το κοινό είναι Ελεύθερη.

 

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου.

 

Ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 15 Μαρτίου  με μεγάλη επιτυχία,  ο κύκλος των επισκέψεων της Εφηβικής Σκηνής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Για πρώτη φορά φέτος, μετά από πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, συστήθηκε Εφηβική Σκηνή, με σκοπό να φέρει σε επαφή τους εφήβους με μία άλλη μορφή τέχνης, την Ποίηση.

Η προσπάθειά μας να «συναντήσουν» οι μαθητές δύο σημαντικές σύγχρονες Ελληνίδες ποιήτριες τη Ζωή Καρέλλη και την Κατερίνα Αγγελάκη Ρουκ, αγκαλιάστηκε από εκπαιδευτικές κοινότητες του Δήμου μας και του νομού Καβάλας.

Δόθηκαν συνολικά 21 παραστάσεις στα σχολεία: Μουσικό Σχολείο Καβάλας, 1ο Γυμνάσιο Καβάλας, ΓΕΛ Κρηνίδων, ΓΕΛ Ελευθερούπολης, 1ο ΕΠΑΛ Ελευθερούπολης, Γυμνάσιο Περάμου, ΓΕΛ Χρυσούπολης, Γυμνάσιο Αμυγδαλεώνα, 3ο ΓΕΛ Καβάλας.

Νιώθουμε την ανάγκη να ευχαριστήσουμε όλους τους εκπαιδευτικούς που ανταποκρίθηκαν στην πρότασή μας και άνοιξαν τα σχολεία τους για να μας φιλοξενήσουν, παρέχοντάς μας κάθε διευκόλυνση για την αρτιότερη παρουσίαση της παράστασης.

Υποσχόμαστε ότι θα συνεχίσουμε και εμείς από την πλευρά μας να είμαστε πάντα κοντά στους νέους και θα στηρίζουμε κάθε προσπάθειά δική τους αλλά και των σχολείων τους.

 

Δευτέρα 18 και Τρίτη 19 Μαρτίου στις 21.00

 

Η παράσταση είναι κατάλληλη για θεατές άνω των 18 ετών

 

 

Η «Καλλιτεχνική Εταιρεία Labillusions» και η Helix Theatre σε συνεργασία με το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας, παρουσιάζουν τη Δευτέρα 18 και την Τρίτη 19 Μαρτίου στις 21:00 στο Θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου το έργο του Hugo Claus «Ζιλ και η Νύχτα» σε σκηνοθεσία και ερμηνεία του Νίκου Χατζηπαπά.

 

Το έργο που απέσπασε το χειροκρότημα κοινού και κριτικών και χαρακτηρίστηκε ως «απόλ

 

υτος υποκριτικός άθλος», έχοντας ολοκληρώσει τον πρώτο κύκλο παραστάσεών του στην Αθήνα, ξεκινά το ταξίδι του στην περιφέρεια με πρώτο σταθμό την Καβάλα.

Ο Ζιλ ντε Ραι, Στρατάρχης της Γαλλίας, συμπολεμιστής της Ιωάννας της Λωραίνης, το 1440 απολογείται στο δικαστήριο της Ιεράς Εξέτασης για τα εγκλήματά του. Το δικαστήριο αποφασίζει τη θανατική του καταδίκη με απαγχονισμό και πυρά. Κατηγορήθηκε για ανθρωποκτονία, σοδομισμό και μαύρη μαγεία. Το φαινόμενο «Ζιλ ντε Ραι», απασχολεί μέχρι και σήμερα τους μελετητές. Πώς ένας άνθρωπος θεοσεβούμενος, πιστός στο Χριστό και στην Ιωάννα της Λωραίνης, ένθερμος πατριώτης που πολέμησε για την απελευθέρωση της Γαλλίας κι έγινε Στρατάρχης, έφτασε στο αντίθετο άκρο; Τα πρακτικά της δίκης του Ζιλ ντε Ραι έχουν σωθεί στο ακέραιο τους, όπως επίσης και τα πρακτικά της πολιτικής του δίκης.

 

Αθώος ή ένοχος; Η παράσταση «Ζιλ και η νύχτα» του Hugo Claus σε σκηνοθεσία και ερμηνεία Νίκου Χατζηπαπά δεν έχει ως στόχο να κρίνει, να ενοχοποιήσει ή να απενοχοποιήσει τον Ζιλ ντε Ραι, αλλά να φωτίσει τις άγνωστες πτυχές της απολογίας ενός εκ των δέκα μεγαλύτερων κατά συρροή δολοφόνων όλων των εποχών. Όπως αναφέρει και ο Joris – Karl Huysmans στο μυθιστόρημά του με τίτλο «Là bas», ο Μαρκήσιος Ντε Σαντ μπροστά στον Ζιλ ήταν ένας άτολμος αστός κι ένας ασήμαντος εκτελεστής. Ο Ζιλ ντε Ραι ονειρεύτηκε ένα ταξίδι δίχως τέλος που θα τον έσωζε. Αρκέστηκε όμως στην πρόθεση. Ακόμα και κατά τις τελευταίες ελεύθερες μέρες του συνέχιζε να αποκεφαλίζει παιδιά.

Σημείωμα του σκηνοθέτη:

Στο έργο «Ζιλ και η Νύχτα» συνυπάρχουν δύο πλαίσια, ένα πραγματικό και ένα φανταστικό. Το πραγματικό πλαίσιο προσδιορίζεται από την απολογία του Ζιλ ντε Ραι στην Ιερά Εξέταση το 1440. Ολόκληρο αυτό το πλαίσιο, όπου είναι και το κυρίαρχο, καλύπτοντας το 90% του έργου, βασίζεται στα πρακτικά του θρησκευτικού δικαστηρίου τα οποία διασώζονται ακέραια, έχουν εκδοθεί και μεταφερθεί από τα λατινικά στα Γαλλικά από τον Pierre Klossowski. Εκεί είναι συγκεντρωμένα μαζί με τις καταθέσεις των μαρτύρων, ένα αναλυτικό χρονολόγιο, μία μεγάλη εισαγωγή και σημειώσεις του Georges Bataille σε έναν τόμο που κυκλοφόρησε το 1965 με τη δική του εκδοτική επιμέλεια. Και σε ένα φανταστικό πλαίσιο που αναφέρεται στις σκέψεις και σ’ έναν εσωτερικό διάλογο του Ζιλ Ντε Ραι με την Ιωάννα της Λωραίνης και τον δαίμονα Μπαρόν που στην πραγματικότητα είναι ένας τραγικός μονόλογος που πηγάζει από τα πιο μύχια και σκοτεινά τοπία της ύπαρξης του. Ο Ζιλ ντε Ραι έγκλειστος σε ένα κόσμο που βρίσκεται στο μεταίχμιο της αγιότητας και του πιο σκοτεινού και ειδεχθούς εγκλήματος, με μόνη διέξοδο τον πιο ταπεινωτικό και φρικτό θάνατο της κρεμάλας και της πυράς. Η ειλικρινής μεταμέλεια του Ζιλ ντε Ραι τον απαλλάσσει από τον αφορισμό που τον έτρεμε, αλλά τον οδηγεί στη θεαματική και λυτρωτική διαφυγή με θάνατο στην πυρά και την αγχόνη. Τα αποτρόπαια, εκλεπτυσμένα και ειδεχθή εγκλήματα του Ζιλ ντε Ραι τον κατατάσσουν σ’ ένα εκ των πλέον σκοτεινών και αποτρόπαιων κατά συρροή δολοφόνων όλων των εποχών.

 

Το έργο «Ζιλ και η νύχτα» έχει πολλαπλό ενδιαφέρον. Δικαστικό, θρησκευτικό, κυρίως ψυχογραφικό. Όλοι οι μελετητές του φαινομένου Ζιλ ντε Ραι αναρωτιούνται πως ένας άνθρωπος σαν τον Ζιλ Ντε Ραι, από αυτό που ήταν, θεοσεβούμενος, πιστός στο Χριστό και στην Ιωάννα, ένθερμος πατριώτης, που πολέμησε για την απελευθέρωση της Γαλλίας και έγινε Στρατάρχης, έφτασε στο αντίθετο απώτατο άκρο. Η ψυχογραφική ή και ψυχιατρική παράμετρος είναι από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του έργου που μεταφράζονται και ως θεατρικό και ερμηνευτικό ενδιαφέρον. Το έργο «Ζιλ και η Νύχτα» είναι σύγχρονο και το θέμα του διαχρονικό: η αιώνια πάλη του καλού και του κακού των δημιουργικών και καταστροφικών δυνάμεων της ανθρώπινης νόησης. Πρόκειται για ένα πολύ σκληρό και ακραία τολμηρό έργο, στοιχείο που χαρακτηρίζει εξάλλου το συνολικό έργο του Ούγκο Κλάους, που δεν στερείται ωστόσο το χιούμορ, τις απροσδόκητες διακυμάνσεις και ακραίες μεταπτώσεις. Η πολιτική, κοινωνική πλευρά του έργου θα ήταν σοβαρή παράλειψη να αγνοηθεί, μια πλευρά που βρίσκεται στον πυρήνα του έργου. Ο ολοκληρωτισμός, η βία, ο πόλεμος και η θυσία της πιο αγνής και παιδικής αθώας ύπαρξης, στον βωμό του χρήματος αποτελούν δομικό συστατικό στοιχείο του έργου. Ελπίζω πως αυτό που ο θεατής θα πάρει μαζί του φεύγοντας από την παράσταση είναι η λυτρωτική αγαλλίαση που μας προσφέρει το αυθεντικό έργο τέχνης.

 

Ταυτότητα της παράστασης:

«Ζιλ και η νύχτα» του Hugo Claus

Θεατρικός μονόλογος

Κατάλληλη άνω των 18 ετών

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Μετάφραση: Μαρία Ευσταθιάδη

Σκηνοθεσία- Ερμηνεία: Νίκος Χατζηπαπάς

Συμμετοχή: Πάνος Λαμπρίδης

Γλυπτό, Βίντεο: Κωστής Παπαδόπουλος

Μουσική Επιμέλεια: Ελίζα Χατζηπαπά

Βοηθός Σκηνοθέτη: Νέλη Αλκάδη

Φωτογραφήσεις: Γιώργος Καζαντζόπουλος, Κλεοπάτρα Σάρλη

Εκτέλεση Κοστουμιών: Λίτσα Κυρίτση

Επικοινωνία – Δημόσιες Σχέσεις: Ράνια Παπαδοπούλου

Παραγωγή: Helix Theatre – Labillusions

 

Πληροφορίες:

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ: Δευτέρα 18 και Τρίτη 19 Μαρτίου 2019 – Ώρα 21:00

Θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου – Αβέρωφ 16, Καβάλα – Τηλ.: 2510 834777

 

Τιμές εισιτηρίων: 10 ευρώ, 8 ευρώ (μειωμένο)

Links παράστασης:

Η σελίδα της παράστασης στο facebook: https://www.facebook.com/zilkaiinychta/

Helix Theatre: https://www.facebook.com/helixtheater/

 

ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ:

 

«…Η σκηνοθεσία του Χατζηπαπά συλλαμβάνει την πολυπρισματικότητα του έργου και το αναδεικνύει σε όλα τα επίπεδα, το ψυχαναλυτικό το υπαρξιακό και, πάνω από όλα το πολιτικό που δεσπόζει. Ο Χατζηπαπάς ως ηθοποιός είναι έξοχος, δίνει τραγικά το ρόλο από τα μύχια, φωτίζοντάς τον ως την απεγνωσμένη κραυγή του ανθρώπου, πιασμένου στην παγίδα που έστησε ο ίδιος για να πιάσει με τη λογική του το άλογο, με τη σκέψη του το άσκεπτο, με τη νόηση το αδιανόητο…»

Λέανδρος Πολενάκης, κριτικός θεάτρου

 

«Μία ερμηνεία για βραβείο (κι όχι μόνον ελληνικό): Νίκος Χατζηπαπάς στο ρόλο του Ζιλ ντε Ραι»… Ο απόλυτος υποκριτικός άθλος. Μία ερμηνεία για διεθνή βραβεία. Πιστεύω ότι αν παίξει σε αλλόγλωσσο κοινό θα γίνει απόλυτα κατανοητός!!!..»

Κωνσταντίνος Μπούρας, ποιητής θεατρολόγος

«…Ο Νίκος Χατζηπαπάς μας επιτρέπει με ένα δίωρο ρεσιτάλ ερμηνείας μία πολυεπίπεδη ανάγνωση του ήρωα: βλέπουμε την αμφιταλάντευση ενός ήρωα των πεδίων των μαχών ανάμεσα στην αλαζονία, την αυτοταπείνωση και την αυτοκαταστροφή, τα πολιτικά και κοινωνικά αδιέξοδα στο ασφυκτικό περιβάλλον της παντοδύναμης Ιεράς Εξέτασης, τις ενοχές που σαν χιονοστιβάδα οδηγούν τον Ζιλ ντε Ραι στην ομολογία εγκλημάτων που ίσως και να μην διέπραξε…» 

Πρακτορείο, Χρίστος Καλουντζόγλου

  «…Ο ηθοποιός επιχειρεί έναν υποκριτικό άθλο. Ένα απίστευτο εγχείρημα που αφήνει το θεατή ανήμπορο να αντιδράσει. Σε συνεπαίρνει απόλυτα. Ο Νίκος Χατζηπαπάς δεν υποκρίνεται, μετουσιώνεται σε Ζιλ ντε Ρε και δημιουργεί μια ατμόσφαιρα που σπάνια έχουμε τη χαρά να βιώσουμε. Πρόκειται για μια θεατρική εμπειρία που όσοι τη βίωσαν δε θα την ξεχάσουν εύκολα…»

Νατάσα Κωνσταντινίδη  TEXNES-PLUS

 «…έχει όμως έναν Νίκο Χατζηπαπά πάνω στη σκηνή, σε ρόλο σκηνοθέτη και ηθοποιού ρωμαλέο, δραματικό, γεμάτο σεβασμό για την τέχνη του και για τον τραγικό ήρωα, το προσωπείο του οποίου φορά.  Δικαίως εισέπραξε το θερμό χειροκρότημα του κοινού…»

Tetragono.gr Μάνος Δασκαλογιάννης

«Από τις πιο συγκλονιστικές θεατρικές παραστάσεις που έχω παρακολουθήσει. Έξτρα μπόνους ότι αναφέρεται σε αληθινή ιστορία»

κριτική κοινού – athinorama.gr

 «…Εντυπωσιακή ερμηνεία (μάθημα υποκριτικής) σε ένα υπέροχο κείμενο που απολαύσαμε μέχρι την τελευταία λέξη..»

κριτική κοινού – athinorama.gr

 

Προπώληση εισιτηρίων καθημερινά από την Πέμπτη 14 Μαρτίου, 11.00 – 14.00 και 18.00 – 20.00, στο Κέντρο Πληροφόρησης Επισκεπτών Δήμου Καβάλας (πρ. ΕΟΤ) στην κεντρική πλατεία Καβάλας (τηλ. ταμείου 2510 620 566).

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου.

 

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας

Σπύρος Δημητριάδης – Αλεξάνδρα Γερακίνη

 

Τετάρτη 6 Μαρτίου στις 20.00

 

Δύο πολίτες της Καβάλας, ο Σπύρος Δημητριάδης και η Αλεξάνδρα Γερακίνη, διαβάζουν την Τετάρτη 6 Μαρτίου στις 8 το βράδυ στην Παλιά Μουσική, κείμενα που αγαπούν, κείμενα που συνομιλούν, κατά κάποιον τρόπο, με την επαγγελματική καθημερινά. τους ιδιότητα, συζητούν μεταξύ τους και με το κοινό για τη λογοτεχνία, τη μουσική, τα βάσανα του βίου και για χίλια δυο άλλα πράγματα που μας προβληματίζουν.

 

Σπύρος Δημητριάδης

Η άρρηκτα συνδεδεμένη σχέση μεταξύ ανθρώπου και βιβλίου υφίσταται διαχρονικά. Έχει αποδειχθεί ότι το βιβλίο αποτελεί αστείρευτη πηγή γνώσης, πυξίδα της κριτικής σκέψης αλλά και εργαλείο της εργασίας. Και αν ένα καλό λογοτεχνικό βιβλίο ανοίγει μια πόρτα στο μυαλό των άλλων, ένα επιστημονικό – ερευνητικό βιβλίο, ως κορωνίδα της γνώσης, αποτελεί το πεδίο στο οποίο διαμορφώνεται το μέλλον των πραγμάτων.

Ποια η δική μας θέση; Τα πάντα εξελίσσονται και αν δεν επηρεάζεις τη ροή των εξελίξεων, τότε τίθεσαι εκτός πραγματικότητας και περιθωριοποιείσαι. Κι αν είσαι εκπαιδευτικός, έξω από την έρευνα, κινδυνεύεις να μετασχηματιστείς σε ένα απλό αντηχείο των όσων έχουν συμβεί, χωρίς να επηρεάζεις τα δρώμενα.

Μεγάλοι παιδαγωγοί (Γληνός, Δελμούζος, Παπανούτσος) υπήρξαν ένθερμοι υποστηρικτές της έρευνας. Η κουλτούρα της έρευνας, η διαρκής δηλαδή συστηματική αναζήτηση των νέων στοιχείων που θέτει το σχολείο, αποτελεί το πιο βασικό εφόδιο των εκπαιδευτικών πέραν των πανεπιστημιακών επιστημονικών σπουδών τους και της παιδαγωγικής τους επάρκειας. Η σχέση των εκπαιδευτικών με την έρευνα μπορεί να αφορά είτε τη διαρκή προσφυγή τους στα πορίσματα της εκπαιδευτικής έρευνας, είτε την προσωπική εμπλοκή τους στην προαγωγή της. Άλλωστε η ιδέα του εκπαιδευτικού ως ερευνητή θεωρείται πλέον ένα ιδεολογικό κίνημα προς την απομάκρυνση από την άποψη ότι μόνο οι ακαδημαϊκοί είναι οι νόμιμοι παραγωγοί της γνώσης, προς μια κατάσταση όπου είναι αποδεκτό για τους επαγγελματίες να ερευνούν το αντικείμενό τους.

 

 

Ο Σπύρος Δημητριάδης γεννήθηκε το 1965 στην Καβάλα, όπου και κατοικεί έως σήμερα. Διορίστηκε στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση το 1987. Από το 1995 ασκεί τα καθήκοντα του Διευθυντή. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακών τίτλων στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες και ασχολείται ερευνητικά με τις ψυχολογικές προεκτάσεις της Διοικητικής Λειτουργίας. Μέρος των εργασιών του έχει δημοσιευθεί σε ελληνόγλωσσα και ξενόγλωσσα επιστημονικά περιοδικά ή έχει παρουσιαστεί σε επιστημονικά συνέδρια ανά την Ελλάδα.

 

 

Αλεξάνδρα Γερακίνη

Περί-διαβάζοντας τη Λογοτεχνία της κρίσης

Μια λογοτεχνική περιδιάβαση στην πόλη και το νησί μέσα από πεζογραφικά κείμενα σύγχρονων Ελλήνων συγγραφέων της δεκαετίας 2008-2018.

 

 

Η Αλεξάνδρα Γερακίνη γεννήθηκε και ζει στην Καβάλα. Είναι φιλόλογος, απόφοιτος της Φιλοσοφικής σχολής Ιωαννίνων και εργάζεται στο 6ο Γυμνάσιο Καβάλας. Είναι εκπαιδεύτρια ενηλίκων με μεταπτυχιακές σπουδές σε θέματα Ευρωπαϊκής Λογοτεχνίας και Πολιτισμού στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και εκπονεί τη διδακτορική της διατριβή στο τμήμα Ιστορίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Συνεργάστηκε με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας στο πρόγραμμα συγγραφής και εφαρμογής διδακτικών σεναρίων στη Λογοτεχνία με αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και με το ΙΕΠ στη σύνταξη προγραμμάτων σπουδών για το μάθημα της Λογοτεχνίας.  Συμμετέχει τακτικά σε πανελλήνια συνέδρια και δημοσιεύει κείμενα σε  εκπαιδευτικά και επιστημονικά περιοδικά. Είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Συνδέσμου Φιλολόγων Καβάλας και εδώ και πολλά χρόνια διατηρεί στο διαδίκτυο το προσωπικό της ιστολόγιο στο οποίο αναρτά υλικό και καινοτόμες ιδέες για τη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται συστηματικά με την προώθηση της φιλαναγνωσίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση μέσα από ποικίλες δράσεις. Είναι έγγαμη και έχει δύο κόρες.

 

 

«Η Τέχνη Συμβαίνει»

Σπύρος Δημητριάδης – Αλεξάνδρα Γερακίνη

Παλιά Μουσική

Τετάρτη 6 Μαρτίου στις 20.00

 

Είσοδος Ελεύθερη

 

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου.

 

Η μουσική παράσταση «ΠΑΡΑΔΩΣΟΥ!» με την Ηρώ Σαΐα που ήταν προγραμματισμένη

για την Τετάρτη 6 Μαρτίου στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου, ματαιώνεται λόγω έκτακτων

επαγγελματικών υποχρεώσεων των μουσικών του σχήματος.

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου.

Ζωή Καρέλλη – Κατερίνα Αγγελάκη Ρουκ

Σάββατο 2 Μαρτίου στις 21.00

Κυριακή 3 Μαρτίου στις 20.00

 

 Η ποίηση, πιστεύω πως είναι, τελικά, ένα μυστήριο, όχι μόνο αισθητικό γεγονός αλλά και υπαρκτική κίνηση. Φαινόμενο της ανθρώπινης έκφρασης.

Ζωή Καρέλλη

Ποίηση είναι μέρος της ζωής μας. Εξαρτάται από το τι ζωή έχει ο καθένας. Υπάρχουν άνθρωποι πάρα πολλοί που δεν θα τη γνωρίσουν ποτέ. Εξαρτάται ποια έτυχε να είναι η συνάντηση στη ζωή σου με την ποίηση.

Κατερίνα Αγγελάκη-Ρουκ

 

Η εφηβική σκηνή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, παρουσιάζει «Το αίνιγμα της ποίησης – Η ποίηση πίσω από τις λέξεις».

Οι δύο μεγάλες Ελληνίδες ποιήτριες, Ζωή Καρέλλη και Κατερίνα Αγγελάκη-Ρουκ, «επισκέπτονται» το θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου το Σάββατο 2 Μαρτίου στις 9 το βράδυ και την Κυριακή 3 Μαρτίου στις 8 το βράδυ.

Τρεις ηθοποιοί αναλαμβάνουν να τις (ξανα)συστήσουν στο κοινό, επιλέγοντας και διαβάζοντας ποιήματά τους, συζητώντας για τη ζωή και το έργο τους, ακούγοντας και βλέποντας τις ίδιες τις ποιήτριες – με τη βοήθεια οπτικοακουστικών μέσων –  να μιλούν για την ποίηση, το βίο τους, τους καιρούς που αλλάζουν.

Ηθοποιοί και θεατές θα προσπαθήσουν να λύσουν το αίνιγμα της ποίησης με οδηγό και σύμμαχο τις δύο σπουδαίες αυτές γυναίκες των ελληνικών γραμμάτων.

Θα τα καταφέρουν;

 

Έρευνα-Επιμέλεια κειμένων: Κατερίνα Συμεωνίδου

Σε συνεργασία με τις: Ναταλία Άννα Βασιλέκα, Κυριακή Μακέδου, Κατερίνα Τσίρμπα

 

Ζωή Καρέλλη

Λογοτεχνικό ψευδώνυμο της ποιήτριας, θεατρικής συγγραφέως, δοκιμιογράφου και μεταφράστριας Χρυσούλας Αργυριάδου, το γένος Πεντζίκη. Γεννήθηκε το 1901 στη Θεσσαλονίκη, σε μία πλούσια οικογένεια της πόλης. Μετά τις εγκύκλιες σπουδές της, ασχολήθηκε με την εκμάθηση ξένων γλωσσών και τη μουσική, ενώ για ένα διάστημα παρακολούθησε μαθήματα Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Το 1937 πρωτοδημοσίευσε το ποίημά της «Φετεπουρσικρί» στο περιοδικό Μακεδονικές Ημέρες και το 1940 την πρώτη της ποιητική συλλογή με τίτλο Πορεία.

Συνολικά, εξέδωσε δώδεκα ποιητικές συλλογές, πέντε θεατρικά έργα και πολλά δοκίμια, ενώ πολλά κείμενά της βρίσκονται δημοσιευμένα σε λογοτεχνικά περιοδικά. Υπήρξε μέλος του κύκλου του περιοδικού Κοχλίας της Θεσσαλονίκης, ψυχή του οποίου ήταν ο αδελφός της Νίκος Γαβριήλ Πεντζίκης. Ποιήματά της μεταφράστηκαν σε πολλές ξένες γλώσσες.

Η Ζωή Καρέλλη τιμήθηκε με το Β’ Κρατικό Βραβείο Ποίησης για την ποιητική συλλογή Κασσάνδρα (1956) και το Α’ Κρατικό Βραβείο Ποίησης για τα Ποιήματα 1940-1973 (1974). Το 1982 έγινε η πρώτη γυναίκα που αναγορεύθηκε αντεπιστέλλον μέλος της Ακαδημίας Αθηνών. Η Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ την αναγόρευσε επίτιμο διδάκτορα το 1988. Θήτευσε επί πολλά χρόνια στην καλλιτεχνική επιτροπή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.

Η Ζωή Καρέλλη πέθανε στη Θεσσαλονίκη στις 16 Ιουλίου 1998, σε ηλικία 97 ετών.

 

Κατερίνα Αγγελάκη Ρουκ

Η Κατερίνα Αγγελάκη-Ρούκ γεννήθηκε στην Αθήνα το 1939. Είναι πνευματική κόρη του Νίκου Καζαντζάκη, που διατηρούσε φιλικές σχέσεις με τον πατέρα της. Μόλις στα 17 της χρόνια δημοσιεύει στο περιοδικό Καινούργια εποχή το ποιήμα της «Μοναξιά» μετά από παρότρυνση του Νίκου Καζαντζάκη. Από τότε άνοιξε ο δρόμος για την ενασχόληση της με την ποίηση και τη μετάφραση.

Σπούδασε στην Αθήνα, στη Νότια Γαλλία και Ελβετία. Είναι διπλωματούχος της Σχολής Μεταφραστών και Διερμηνέων (αγγλικά, γαλλικά, ρωσικά). Πρωτοδημοσίευσε στην «Καινούργια Εποχή» το 1956. Άρθρα και δοκίμια για την ελληνική ποίηση και τη μετάφραση της ποίησης έχει δημοσιεύσει σε πολλά περιοδικά και εφημερίδες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει μεταφράσει, μεταξύ άλλων, Αλεξάντρ Σεργκέγεβιτς Πούσκιν, Βλαντιμίρ Βλαντιμίροβιτς Μαγιακόβσκι, Ουίλλιαμ Σαίξπηρ κ.ά.

Έχει εκδώσει περίπου 20 ποιητικές συλλογές. Το 1962 τιμήθηκε με το Α΄ Βραβείο Ποίησης της πόλης της Γενεύης (Prix Hensch). Το 1985 τιμήθηκε με το Β΄ Κρατικό Βραβείο Ποίησης. Το 2000 τιμήθηκε με το βραβείο Κώστα και Ελένης Ουράνη (Ακαδημία Αθηνών). Έργα της έχουν μεταφραστεί σε περισσότερες από δέκα γλώσσες και ποιήματά της βρίσκονται σε πολλές ανθολογίες σε όλο τον κόσμο.

 

ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ ΤΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ – Η ποίηση πίσω από τις λέξεις

Θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου

 

Σάββατο 2 Μαρτίου στις 21.00

Κυριακή 3 Μαρτίου στις 20.00

Τιμές εισιτηρίων: 10 € κανονικό – 5 € (φοιτητικό, μαθητικό, άνεργων)

 

«Το αίνιγμα της ποίησης – Η ποίηση πίσω από τις λέξεις» θα επισκεφτεί τα Γυμνάσια και τα Λύκεια και θα προσπαθήσει μαζί με τους μαθητές να λύσει το αίνιγμα της ποίησης, από την Τετάρτη 27 έως και την Παρασκευή 15 Μαρτίου 2019.

 

 Προπώληση εισιτηρίων καθημερινά από την Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου, 11.00 – 14.00 και 18.00 – 20.00, στο Κέντρο Πληροφόρησης Επισκεπτών Δήμου Καβάλας (πρ. ΕΟΤ) στην κεντρική πλατεία Καβάλας (τηλ. ταμείου 2510 620 566).

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου.

Σπύρος Δημητριάδης – Αλεξάνδρα Γερακίνη

  

Η εκδήλωση «Η Τέχνη Συμβαίνει» που ήταν προγραμματισμένη για την Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου στην Παλιά Μουσική, αναβάλλεται για την Τετάρτη 6 Μαρτίου στις 8 το βράδυ στον ίδιο χώρο.

 Δύο πολίτες της Καβάλας, ο Σπύρος Δημητριάδης και η Αλεξάνδρα Γερακίνη, διαβάζουν την Τετάρτη 6 Μαρτίου στις 8 το βράδυ στην Παλιά Μουσική, κείμενα που αγαπούν, κείμενα που συνομιλούν, κατά κάποιον τρόπο, με την επαγγελματική τους ιδιότητα, συζητούν μεταξύ τους και με το κοινό για τη λογοτεχνία, τη μουσική, τα βάσανα του βίου και για χίλια δυο άλλα πράγματα που μας προβληματίζουν καθημερινά.

 «Η Τέχνη Συμβαίνει»

Σπύρος Δημητριάδης – Αλεξάνδρα Γερακίνη

Παλιά Μουσική

Τετάρτη 6 Μαρτίου στις 20.00

 

Είσοδος Ελεύθερη

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου.

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας αποχαιρετά την έκθεση «Παλίμψηστα Λάβαρα» την Παρασκευή 1 Μαρτίου 2019 και ώρα 21.00 με μία εκδήλωση στη διάρκεια της οποίας ο εικαστικός καλλιτέχνης Αστέρης Γκέκας θα διαβάσει κείμενα δικά του και στίχους ποιητών και θα ερμηνεύσει τραγούδια με τη συνοδεία του ακορντεόν θέλοντας να ευχαριστήσει το κοινό της πόλης μας που αγκάλιασε με μεγάλη θέρμη την έκθεσή του.

Ο διακεκριμένος εικαστικός πραγματοποίησε ανάλογες μουσικές στιγμές στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των έργων του. Στο Παρίσι, στην πύλη του μουσείου Λούβρου, δανείστηκε το ακορντεόν πλανόδιου μουσικού κι έπαιξε σκοπούς Ελληνικών τραγουδιών, ενώ στο Πανεπιστήμιο της Γενεύης στο τμήμα Ελληνικών σπουδών, γοήτευσε το κοινό με την Ελληνικότητα του έργου του, αλλά και τα μουσικά ακούσματα.  

Για την αποχαιρετιστήρια εκδήλωση στην Καβάλα ο κ. Γκέκας έγραψε:

Το Ακορντεόν ακουμπά στην καρδιά του παίκτη και παίζει ότι θέλει αυτή. Στην Καβάλα, στο ΔΗΠΕΘΕ ΚΑΒΑΛΑΣ, στο θέατρο ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΒΑΛΑΚΟΥ, υποπτεύομαι ότι θα παίξει για την αγάπη, αυτή που δόθηκε, αυτή που θάφτηκε, αυτή που εισέπραξα από τη Δήμαρχο Καβάλας κα ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΣΑΝΑΚΑ, το ΔΗΠΕΘΕ ΚΑΒΑΛΑΣ και την Πρόεδρο κα ΚΟΡΙΝΑ ΧΙΩΤΗ ΠΡΑΣΣΑ, αλλά και από τους Καβαλιώτες.

 

Εικαστική Έκθεση

Αστέρης Γκέκας «Παλίμψηστα Λάβαρα»

Φουαγιέ Θεάτρου Αντιγόνη Βαλάκου

Ώρες λειτουργίας: 25 & 26 Φεβρουαρίου          ώρες: 19.00 – 22.00

   27 Φεβρουαρίου          ώρες: 18.00 – 21.00

                              

 Αποχαιρετιστήρια Εκδήλωση: Παρασκευή 1 Μαρτίου στις 21.00, Φουαγιέ θεάτρου Αντιγόνη Βαλάκου.

Είσοδος Ελεύθερη

  

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου.

Σκηνοθεσία Θοδωρής Γκόνης

 

Σάββατο 23 Φεβρουαρίου στις 21.00

Η Δημοτική Θεατρική Κοινωφελής Επιχείρηση Καβάλας (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Κ), σε συμπαραγωγή με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ημαθίας και το Σύλλογο Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών Δράμας, παρουσιάζει το έργο «Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης: Ο Ξεπεσμένος Δερβίσης υπό την βασιλικήν δρυν», σε σκηνοθεσία Θοδωρή Γκόνη το Σάββατο 23 Φεβρουαρίου στις 21.00 στο Αμφιθέατρο του Μουσικού Σχολείου Δράμας.

 

 

 

Σημείωμα Σκηνοθέτη

Ο κόσμος της Τέχνης μας έχει δείξει πως δεν υπάρχει ασυμβίβαστο ανάμεσα στις ιδιότητες «αμαρτωλός» και «ασκητής». Ένας χορευτής και ένας αφηγητής έχοντας ως αφετηρία αυτήν τη σκέψη διαβάζουν σαν να είναι ένα κείμενο, τα τρία ερωτικά διηγήματα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη: «Υπό την βασιλικήν δρυν», «Τα ρόδινα ακρογιάλια», «Η Φαρμακολύτρια».

Και κάτω από το φως της σκηνής, σαν κάτω από το φως της σελήνης, των άστρων και των κεριών, εκεί που με το ίδιο πάθος αμαρτάνει κανείς  με το ίδιο πάθος ακριβώς μετανοεί, εκεί που όλα λέγονται και όλα συγχωρούνται, εκεί που σμίγουν παλιές και νέες λατρείες και συνυπάρχουν ο Διόνυσος, ο Άδωνις και ο Χριστός, εκεί λειτουργεί το θαύμα.  Εμφανίζεται ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης σαν Ξεπεσμένος  Δερβίσης. Όχι στον λάκκο της  φρεσκοσκαμμένης  σήραγγας  του Θησείου, αλλά στο αγαπημένο του λημέρι, κάτω από την «βασιλικήν δρυν», εκστατικός, ξέφρενος και πλάνης. Και τότε η έκστασή του γίνεται ασυγκράτητη και μας  πηγαίνει κατευθείαν στην καρδιά της ερωτικής πράξης, του θείου έρωτα. Μα η ζωή  δεν στέκεται εκεί, αφήνει τη βάρκα, το ρεύμα  να τον παρασύρει από «τα ρόδινα ακρογιάλια»  και βρίσκεται νύχτα στο εκκλησάκι  της Αγίας Αναστασίας της Φαρμακολύτριας, «εἶν᾽ ἐκείνη, ἥτις χαλνᾷ τὰ μάγια, ἤτοι λύει πᾶσαν γοητείαν καὶ μεθοδείαν πονηρὰν…» Φτάνει εκεί φαρμακωμένος, αποτυχημένος, βασανισμένος, καραβοτσακισμένος από τα πάθη του τα ερωτικά και τα άλλα  για να ζητήσει συγχώρεση, απουσιάζει ο Θεός, απουσιάζουν τα πάντα, η Αγία δε θα τον  ακούσει.

«Ἐσηκώθην καὶ ἔφυγα. ᾘσθανόμην ἀγρίαν χαράν, διότι ἡ Ἁγία δὲν εἶχεν εἰσακούσει τὴν δέησίν μου.»

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης

Χορογραφία: Δημήτρης Σωτηρίου

Σκηνικό/Κοστούμι: Ανδρέας Γεωργιάδης

Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας

Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Συμεωνίδου

 

Χορευτής: Δημήτρης Σωτηρίου

Αφηγητής: Θοδωρής Γκόνης

 

Κατασκευή σκηνικού: Γιώργος Μαστοράκης, Γιάννης Σταυρίδης

Χειρισμός ήχου παράστασης: Κώστας Γαρουφαλίδης

Χειρισμός κονσόλας φωτισμών: Γιώργος Τριανταφυλλίδης

 

 

Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης: Ο Ξεπεσμένος Δερβίσης Υπό την βασιλικήν δρυν

Αμφιθέατρο Μουσικού Σχολείου Δράμας

 

Σάββατο 23 Φεβρουαρίου στις 21.00

Τιμές εισιτηρίων: 10 € κανονικό – 8 € (φοιτητικό, μαθητικό, άνεργων)

 

 

Προπώληση εισιτηρίων καθημερινά στα βιβλιοπωλεία «Βιβλιογνώση» (Προύσης 32 Δράμα, Τηλ. 2521025101), «Δρυς» (Ζερβού 6 Δράμα, Τηλ. 2521021422) και «Μανιφέστο» (Μ. Αλεξάνδρου 49, Δράμα Τηλ. 2521020500).

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου.

Σελίδα 4 από 41« Πρώτη...23456...102030...Τελευταία »