Οι Παραστάσεις του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας

tavli13 final2

ΤΟ ΤΑΒΛΙ

του Δημήτρη Κεχαΐδη

με τους Κωνσταντίνο Κάππα και Σωκράτη Πατσίκα

σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Κάππας

 

Το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καβάλας σε συνεργασία με τον Θεατρικό Οργανισμό «Κ» παρουσιάζει φέτος το καλοκαίρι την κωμωδία του Δημήτρη Κεχαΐδη «Το Τάβλι».

 

Η sold-out θεατρική κωμωδία παρουσιάζεται ανανεωμένη στην πόλη μας, στο πλαίσιο του 56ου Φεστιβάλ Φιλίππων Θάσου, την Τετάρτη 10 Ιουλίου στις 9.15 το βράδυ, στο θέατρο του Φρουρίου Καβάλας, με τους Κωνσταντίνο Κάππα στο ρόλο του Κόλλια και τον Σωκράτη Πατσίκα στον ρόλο του Φώντα

 

Μια παράσταση σοκαριστικά επίκαιρη, μια σάτιρα της αλλοπρόσαλλης νεοελληνικής νοοτροπίας, με εκπληκτικούς διαλόγους σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Κάππα, που παρουσιάστηκε με τεράστια επιτυχία τα δύο προηγούμενα χρόνια στο αθηναϊκό κοινό.

 

Το «Τάβλι» παρουσιάστηκε στο Θέατρο Τέχνης το 1972, σε σκηνοθεσία Καρόλου Κούν όταν αυτός ο εφιάλτης σήψης, κράτους και κοινωνίας, ήταν ακόμη στη σύλληψή του. Όταν ένας Φώντας (κομπιναδόρος, αδίστακτος αλλά και αφελής – γι’ αυτό και αιωνίως αποτυχημένος) μπορούσε να παρασύρει έναν Κόλλια (μεροκαματιάρη λαχειοπώλη, ήρωα της Αντίστασης, με όνειρο να γράψει βιβλίο για τη ζωή του όπου τον βοηθά γριά Κολωνακιώτισσα) στα πλέον απίθανα -τότε- τερατώδη, πανούργα αλλά και αφελή πλάνα για να ζήσουν επιτέλους τα… κλέη μύθων και προγόνων.

Γαμπρός και κουνιάδος στην ίδια «εταιρεία» με την ακούσια βοήθεια της αδελφής και γυναίκας αντίστοιχα, της άφαντης αλλά συνεχώς παρούσας Καλλιόπης, υποχείριου του αδελφού της, Φώντα. Την έχει με δόλο πείσει να πάει στο σπίτι ενός τσιφλικά που την καλοβλέπει, δήθεν ως καμαριέρα, αφού ο στόχος είναι να του αποσπάσει τα απαιτούμενα χρήματα για τη μεγάλη μπίζνα. Να ναυλώσουν δηλαδή πλοίο, να πάνε στη λιμοκτονούσα Μπιάφρα, να το γεμίσουν πεινασμένους νέγρους, τους οποίους μετά θα διοχετεύουν σ’ όλη την Ελλάδα ως αγροτικά χέρια. Το δύσκολο είναι να πεισθεί ο μοιρολάτρης, ολιγαρκής (καφεδάκι – τάβλι – μεροδούλι – μεροφάι) κι ερωτευμένος με τη γυναίκα του Κόλιας, ερήμην του οποίου έχει μπει το σχέδιο στη πρώτη του φάση.

Φώντα και Κόλια τους συναντάμε στην αυλίτσα του σπιτιού όπου συγκατοικούν, να παίζουν -τι άλλο;- τάβλι.

 

Ανάμεσα σε ζαριές κι ελιγμούς, προσπαθεί ο πρώτος να σερβίρει το άγνωστο ακόμα στον δεύτερο σχέδιο και ιδίως τη τρέχουσα ήδη φάση του στο πλουσιόσπιτο του Παλαιού Φαλήρου.

 

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

 

Κείμενο: Δημήτρη Κεχαίδη

Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Κάππας

Σκηνικά – Κοστούμια: Πηνελόπη Μπάμπου

Φωτισμοί: Γιώργος Ανεστόπουλος

Βοηθός σκηνοθέτη: Μιχάλης Σαράντης

Φωτογραφίες: Γιάννης Μαργετουσάκης

 

 

Πρόγραμμα Περιοδείας: 11/7 Ξάνθη, 12/7 Ελευθερούπολη, 14/7 Λεκάνη, 15/7 Πέραμος, 17/7 Δράμα, 18/7 Ζαρκαδιά, 21/7 Θάσος, 26/7 Ασπροβάλτα, 28/7 Αλεξανδρούπολη, 29/7 Καρδίτσα, 30/7 Βόλος, 31/7 Τρίκαλα, 26-27/8 Λάρισα, 29/8 Συκεές Θεσσαλονίκη.

 

 

Τιμές εισιτηρίων :

 

Γενική Είσοδος: 12 €

Μαθητικό – Φοιτητικό – Ανέργων: 10 €

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου.

 

 

Κρατήσεις θέσεων από την Παρασκευή 5 Ιουλίου καθημερινά 11.00 – 14.00 και 18.00 – 21.00, στο Κέντρο Πληροφόρησης Επισκεπτών Δήμου Καβάλας (πρ. ΕΟΤ) στην κεντρική πλατεία Καβάλας (τηλ. Ταμείου 2510 620 566).

Picture 2

Πρόγραμμα εκδηλώσεων 56ου ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΦΙΛΙΠΠΩΝ – ΘΑΣΟΥ.

Συνεχίζοντας με την ίδια ένταση και παρά τη δυσκολία των καιρών το Φεστιβάλ Φιλίππων-Θάσου δηλώνει δυναμικά «Παρών».

Το φετινό μας Φεστιβάλ είναι αφιερωμένο στην πόλη της Καβάλας και στον Κ. Π. Καβάφη. Στην πόλη λόγω των 100 χρόνων από την απελευθέρωσή της, και στο μεγάλο μας ποιητή για τα 150 χρόνια από τη γέννησή του.

Η έναρξη του Φεστιβάλ γίνεται με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, που μετά από πολλά χρόνια κάνει πρεμιέρα στους Φιλίππους.
Τη σκυτάλη, αμέσως μετά, παίρνει ένα πλούσιο πρόγραμμα με παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου, του Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου, παραγωγές Δημοτικών Περιφερειακών Θεάτρων και του ελεύ- θερου θεάτρου. Το πρόγραμμα συμπληρώνουν 2 μουσικά αφιερώματα στο Μίκη Θεοδωράκη και τον Απόστολο Καλδάρα. Το Φεστιβάλ κλείνει με 2 παραστάσεις της Εθνικής Όπερας της Σόφιας.

Και φέτος το Φεστιβάλ, συνεχίζοντας την προσφιλή του τακτική, προνόησε να δοθούν αρκετές θεατρικές παραστάσεις μέσα στην πόλη της Καβάλας. Στο Φρούριο, στην Παλιά Μουσική, στο Ιμαρέτ, στους Κήπους του Μεχμέτ Αλή, αλλά και σε καινούριους, αναπάντεχους, αντισυμβατικούς χώρους όπως το λαϊκό καφενείο «Μαύρη Θάλασσα» στο Σούγελο, στο Μέγαρο Τόκου και στην οδό Ελευθερίας.
Η Καβάλα του σήμερα αναδεικνύεται μέσα από ποικίλες τοποθεσίες, δράσεις, αλλά και μέσα από την έκθεση φωτογραφίας του Φωτογραφικού Ομίλου Καβάλας, που θα «φωτίσει» την πόλη μέσα από βιτρί- νες κλειστών μαγαζιών στο Εμπορικό Κέντρο.
Το αφιέρωμα του Φεστιβάλ στον Κ. Π. Καβάφη – η Καβάλα έχει και έναν λόγο παραπάνω, αν σκεφτεί κα- νείς ότι ο Μεχμέτ Αλή ήταν ο γενάρχης του σύγχρονου Αιγυπτιακού κράτους – επικεντρώνεται σε δρά- σεις που θα αφορούν το μεγάλο ποιητή. Παραστάσεις θεάτρου, χορού, αναλόγια, αναγνώσεις ποιημάτων, προβολές ταινιών, έκθεση εικαστικών καθώς και η συγγραφή ενός καινούργιου θεατρικού έργου, που αφορά τη ζωή του Κ.Π. Καβάφη, και θα παρουσιαστεί σε συμπαραγωγή με το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας.

Το Φεστιβάλ, όπως κάθε χρόνο, δίνει το «παρών» του στη Θάσο. Φέτος λόγω των εργασιών αναστήλωσης στο αρχαίο θέατρο του νησιού, προσανατολιστήκαμε σ’ έναν άλλο χώρο, εναλλακτικό, αυτόν του προαύλιου χώρου του 1ου Δημοτικού Σχολείου. Λόγω αυτής της ιδιαιτερότητας θα δοθούν στο πλαίσιο του φετινού Φεστιβάλ 2 θεατρικές παραστάσεις.

Στόχος μας ήταν πάντα, ένα Φεστιβάλ, όπως αυτό των Φιλίππων, να έχει δικό του χαρακτήρα, δικό του χρώμα, δικό του ρυθμό, δικό του βλέμμα, διαφορετικό κάθε χρόνο. Να μπορεί να παραγγέλνει παραστάσεις, να έχει δικές του παραγωγές, να είναι τόπος ενός πραγματικού ραντεβού που αφορά πάντα το σήμερα.

Ειδικά φέτος, νιώθουμε υπερήφανοι που φτιάξαμε ένα τέτοιο πρόγραμμα μέσα στην πόλη της Καβάλας, με ελάχιστα χρήματα. Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ποτέ ότι η τέχνη έχει δικαίωμα στο δημό- σιο χρήμα. Ειδικά στις μέρες μας, όπου ο πολιτισμός είναι το τελευταίο μας καταφύγιο.

Irma Vep  (1)

«Η Κατάρα της Ίρμα Βεπ»

με τους Γεράσιμο Γεννατά και Κρατερό Κατσούλη

Θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου

 

Τετάρτη 22 και Πέμπτη 23 Μαΐου, στις 9 το βράδυ

 

Τι κοινό έχουν ο Δράκουλας, ο Λυκάνθρωπος, η Τζέην Έιρ, μια μούμια που νεκρανασταίνεται στην Αίγυπτο και η «Ρεβέκκα»;

 

Μα την Κατάρα φυσικά.

 

Την «Κατάρα της Ίρμα Βεπ» που έρχεται στο θέατρο «ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΒΑΛΑΚΟΥ» την Τετάρτη 22 και την Πέμπτη 23 Μαΐου 2013 στις 9 το βράδυ.

 

Αν και ποτέ δεν πιστεύαμε ότι θα βρισκόταν ένα θεατρικό αρκούντως μεγαλοφυές, ώστε να χωράει τόσο σασπένς διανθισμένο με Χιτσκοκικές πινελιές, Σεξπηρικά τσιτάτα, πίνακες που ματώνουν, πιστούς συζύγους, δίπορτες σαρκοφάγους, άπειρα εφέ κεραυνών, το Γεράσιμο Γεννατά και τον Κρατερό Κατσούλη οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι η περίπτωση του συγκεκριμένου έργου μας καθιστά άκρως αισιόδοξους για το μέλλον της παγκόσμιας δραματουργίας.

«Η Κατάρα της Ίρμα Βεπ». Μια ευκαιρία για ρεσιτάλ ερμηνείας από δύο ηθοποιούς και πενήντα εφτά αλλαγές κοστουμιών.

«Η Κατάρα της Ίρμα Βεπ». Η παράσταση όπου δύο ηθοποιοί πασχίζουν να καταλάβουν πώς στο καλό θα παίξουν οκτώ ρόλους ταυτόχρονα ενώ ο σκηνοθέτης κοιτά διαρκώς το χρονόμετρο.

«Η Κατάρα της Ίρμα Βεπ». Η παράσταση στην οποία οι αμπιγιέζ αξίζουν περισσότερο χειροκρότημα απ’ το θίασο κι όμως ο χαιρετισμός κρατά όσο ολόκληρη σχεδόν η Β’ πράξη.

Το πιο πολυπαιγμένο έργο στις Η.Π.Α. το 1991, το αριστούργημα του Charles Ludlam, ιδρυτή του ανεπανάληπτου Ridiculous Theatre Company, γνώρισε τεράστια επιτυχία με την παράσταση του Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη στο θέατρο «Ήβη» την περίοδο 1999-2000 με τους Άκη Σακελλαρίου και Αντώνη Καφετζόπουλο.

 

 

 

«Η Κατάρα της Ίρμα Βεπ»

Θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου

 

Τετάρτη 22 και Πέμπτη 23 Μαΐου στις 9 το βράδυ

 

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Μετάφραση: Λάκης Λαζόπουλος, Άκης Σακελλαρίου, Κων/νος Αρβανιτάκης, Μαριλένα Παναγιωτοπούλου

Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης

Κοστούμια: Clare Bracewell

Μακιγιάζ: Έφη Γερουλάκου

Περούκες: Χρόνης Τζίμας

Σκηνικά: Λίλη Πεζανού

Μουσική επιμέλεια: Κώστας Σουρβάνος

Δημιουργία Αφίσας (φωτό-artwork): George Alexandrakis-Amarildo Topalis

Δημόσιες Σχέσεις: Γκέλλυ Σαρηγιάννη

Διεύθυνση Παραγωγής: Κατερίνα  Καραβάτου

Παραγωγός: Γιάννης Μακρίδης

 

Παραγωγή: TEXNIS

 

Παίζουν: Γεράσιμος Γεννατάς, Κρατέρος  Κατσούλης

 

 

Γενική είσοδος : 15 ευρώ

 

 

Για περισσότερες πληροφορίες και κρατήσεις μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου.

 

Προπώληση εισιτηρίων θα πραγματοποιηθεί από την Δευτέρα 20 Μαΐου, 11.00 – 14.00 και 18.00 – 20.00, στο Κέντρο Πληροφόρησης Επισκεπτών Δήμου Καβάλας (πρ. ΕΟΤ) στην κεντρική πλατεία Καβάλας (τηλ. ταμείου 2510 620 566).

 

photo4_

Θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου

 

Πέμπτη 9 και Παρασκευή 10 Μαΐου, στις 9 το βράδυ

 

Ο Άγγελος Αντωνόπουλος, ερμηνεύει στο Θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου, σε μια παράσταση για ένα ρόλο, τον Βίο του Γαλιλαίο Γαλιλέι.

 

Ο επιστήμονας Γαλιλαίος αλλά κι ο άνθρωπος Γαλιλαίος.

Η σύγκρουση του με τους επιστημονικούς κύκλους της εποχής του αλλά και με την καθολική εκκλησία. Η ανθρώπινη αγωνία του αλλά και η σύγκρουση του με την οικογένεια του.

Απαρνημένος και αρνητής. Μόνος, σχεδόν τυφλός φέρνει σαν σπασμένες εικόνες από το σύμπαν που έχει κατακλύσει το μυαλό του, την πορεία και τις αγωνίες μιας ζωής. Τι είναι η επιστήμη και ποιό το καθήκον του επιστήμονα στον σύγχρονο κόσμο; Είναι η επιστήμη το όπλο ενάντια στις προκαταλήψεις που αγκυλώνουν την σκέψη;

 

 

«Γαλιλαίος»

Θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου

Πέμπτη 9 και Παρασκευή 10 Μαΐου στις 9 το βράδυ

 

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ :

Σκηνοθεσία – Δραματουργική απόδοση : Άγγελος Αντωνόπουλος

Σκηνικά – Κοστούμια : Λίνα Καρανικολάου

Φωτισμοί : Μελίνα Μάσχα

 

Γενική είσοδος : 10 ευρώ

 

Διάρκεια : 80 λεπτά

 

Για περισσότερες πληροφορίες και κρατήσεις μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου.

 

Προπώληση εισιτηρίων θα πραγματοποιηθεί από την Τετάρτη 8 Μαΐου, 11.00 – 14.00 και 18.00 – 20.00, στο Κέντρο Πληροφόρησης Επισκεπτών Δήμου Καβάλας (πρ. ΕΟΤ) στην κεντρική πλατεία Καβάλας (τηλ. ταμείου 2510 620 566).

 

Ο εκλεκτός ηθοποιός Άγγελος Αντωνόπουλος έχει γεννηθεί στον Πειραιά, όπου είχε εγκατασταθεί η οικογένεια του που καταγόταν από την Πάτρα.

Σπούδασε στη δραματική σχολή του Θεάτρου Tέχνης με δάσκαλο τον μεγάλο Κάρολο Κουν. Ως ηθοποιός υπηρέτησε όλα τα είδη του θεάτρου. H δραστηριότητά του είναι μεγάλη επίσης στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση.

Θρυλική έχει μείνει η πρωταγωνιστική του παρουσία ως Συνταγματάρχης Βαρτάνης στο τηλεοπτικό σίριαλ της δεκαετίας του ’70 «Άγνωστος Πόλεμος» του Νίκου Φώσκολου.

Εκτός από τον Γαλιλαίο, στο θέατρο έχει υποδυθεί κι άλλο ιστορικό πρόσωπο, τον Καρλ Μαρξ με ιδιαίτερη επιτυχία, το 2007.

Στον κινηματογράφο πρωταγωνίστησε σε πολλές γνωστές ταινίες όπως «Η Δασκάλα με τα ξανθά μαλλιά», «Πονηρό θηλυκό, κατεργάρα γυναίκα» και «Σ’αγαπώ» με την Αλίκη Βουγιουκλάκη, «Ορατότης Μηδέν» του Ν. Φώσκολου, κ.α.

 

Ο Άγγελος Αντωνόπουλου μιλά για την παράσταση:

http://www.youtube.com/watch?v=sQDJmNYhvRw

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, μαζί με όλο το Ελληνικό Θέατρο, πενθεί την απώλεια του Λευτέρη Βογιατζή.
Κανείς άνθρωπος του Θεάτρου δε μπορεί να φανταστεί το Λευτέρη Βογιατζή νεκρό. Θα ζει και θα συνεχίζει με το δικό του ακριβό, μοναδικό και απαιτητικό τρόπο μέσα από το έργο του, τους μαθητές του και τους συνεργάτες του.
Τα θερμά μας συλλυπητήρια στους συγγενείς και στους οικείους του.

Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής Θοδωρής Γκόνης και όλοι οι εργαζόμενοι του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Καβάλας και του Φεστιβάλ Φιλίππων Θάσου ,

Λευτέρης Βογιατζής

lefteris vogiatzis

Γεννήθηκε στην Αθήνα (1945). Σπούδασε αγγλική φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, παρακολούθησε για δύο χρόνια το Ράινχαρτ Σεμινάρ στη Βιέννη και τελείωσε τη Σχολή Κ. Μιχαηλίδη στην Αθήνα.

Στο θέατρο εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1973, στον ρόλο της Γιαγιάς, στον Κυριακάτικο Περίπατο, σε σκηνοθεσία Γ. Μιχαηλίδη. Ακολούθησαν συνεργασίες με τον Σπύρο Ευαγγελάτο, και αργότερα με την Ελεύθερη Σκηνή, σε μια προσπάθεια ανανέωσης του επιθεωρησιακού κώδικα, καθώς και με την Έλλη Λαμπέτη, Σάρα (Children of a Lesser God). Τα χρόνια αυτά, έπαιξε πολλούς ρόλους του κλασικού κυρίως ρεπερτορίου, μεταξύ άλλων: τον Άλφρεντ, στις Ιστορίες από το Δάσος της Βιέννης, τη επώνυμη ηρωίδα στη Λυσιστράτη του Αριστοφάνη, τον Ευρυπίδη στους Βατράχους, τον Ταρτούφο, στον Ταρτούφο, του Μολιέρου κ.ά.

Το 1981 ίδρυσε την Εταιρία Θεάτρου Η ΣΚΗΝΗ με τη συνεργασία έξι ακόμα ηθοποιών. Από το 1982 ως το 1987 που λειτούργησε η ΣΚΗΝΗ, ο Λ. Βογιατζής σκηνοθέτησε και έπαιξε στα έργα: Η Σπασμένη στάμνα, του Χ. φον Κλάιστ (Δικαστής Αδάμ, σε συσκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου), Οι Αγροίκοι, του Κάρλο Γκολντόνι (Λουνάρντο), Συμφορά από το πολύ μυαλό, του Α. Γκριμπογιέντοφ (Φάμουσοφ), Σε φιλώ στη μούρη… σύγχρονο ελληνικό έργο του Γ. Διαλεγμένου (Μήτσος), για το οποίο τιμήθηκε με το βραβείο σκηνοθεσίας Κάρολου Κουν για την περίοδο 1986-87.

Το 1988 ίδρυσε τη νέα ΣΚΗΝΗ, όπου με τη συμμετοχή νέων ηθοποιών, παρουσίασε συστηματικά έργα που καλύπτουν το τρίπτυχο: κλασικό έργο, σύγχρονο έργο αιχμής και νεοελληνικό έργο. Σκηνοθέτησε και έπαιξε στις παραστάσεις: Θείος Βάνιας, του Άντον Τσέχωφ (Βάνιας),1989, Ρίττερ, Ντένε, Φος του Τόμας Μπέρνχαρντ (Φος), 1991 (για πρώτη φορά στην Ελλάδα).

Παράλληλα, το 1989, ιδρύει το Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος, απ’ όπου αποφοίτησαν (1991) δώδεκα μαθητές, ύστερα από τριετή εντατική φοίτηση. Είναι η απαρχή της ενασχόλησής του με το αρχαίο ελληνικό δράμα. Ξεκινάει το 1992 σκηνοθετώντας ην Αντιγόνη του Σοφοκλή. Μια Αντιγόνη κλειστού χώρου, όπου κυριάρχησε «η ένταση του τραγικού ψιθύρου». Με τους μαθητές του εργαστηρίου, συνεχίζει τη διερεύνησή του στον ελληνικό ποιητικό λόγο και την «παιδική ηλικία του θεάτρου», ανεβάζοντας αυτή τη φορά την αναγεννησιακή κρητική κωμωδία Κατσούρμπος, του Γ. Χορτάτζη.

Επιστρέφοντας στους επαγγελματίες ηθοποιούς, το 1995, ανεβάζει ένα ακόμα σύγχρονο ελληνικό έργο, τη σατιρική κωμωδία των Δημήτρη Κεχαΐδη – Ελένης Χαβιαρά, Με δύναμη από την Κηφισιά, 1995. Ακολουθεί ο Μισάνθρωπος, του Μολιέρου, 1996, όπου παίζει τον Αλσέστ. Το ίδιο καλοκαίρι παίζει στην Ελένη, του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Γ. Χουβαρδά, στην Επίδαυρο (Μενέλαος). Το 1998, δεύτερο έργο του Γιώργου Διαλεγμένου, Η νύχτα της κουκουβάγιας (Ίων). Για την παράσταση αυτή τιμήθηκε με το βραβείο σκηνοθεσίας «Φώτος Πολίτης», και το βραβείο Κάρολου Κουν, βραβείο της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών Κριτικών.

Το 1999 σκηνοθέτησε τους Πέρσες του Αισχύλου για το Εθνικό Θέατρο στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου. Το 2000 σκηνοθέτησε και έπαιξε στο έργο του Χάρολντ Πίντερ, Τέφρα και σκιά (Ντέβλιν). Το 2001 ανεβάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα Σάρα Κέην, (Cleansed) Καθαροί πια, μια μεγάλη επιτυχία, όπου παίζει τον Τίνκερ. Το 2003, καινούριο νεοελληνικό έργο, της Λούλας Αναγνωστάκη, Σ’ εσάς που με ακούτε (Χανς) και για δεύτερη φορά Σάρα Κέην το Crave (Λαχταρώ), στο οποίο παίζει τον (Α).

Το 2004, ένας δεύτερος Μολιέρος, Το Σχολείο των γυναικών (Αρνόλφος).Το 2005 σκηνοθέτησε και έπαιξε (Ίων) σ’ ένα ακόμα καινούριο έργο του Γιώργου Διαλεγμένου, το Bella Venezia. Και για το έργο αυτό του Γ. Διαλεγμένου απέσπασε το βραβείο Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής, Κάρολος Κουν. Το 2006 έκλεισε το Φεστιβάλ Επιδαύρου με την νέα του παράσταση της Αντιγόνης του Σοφοκλή, ενώ το καλοκαίρι του 2007 η παράσταση άνοιξε, αυτή τη φορά, το ίδιο Φεστιβάλ. Η Αντιγόνη έχει προσκληθεί στα φεστιβάλ Festwochen της Βιέννης, Les nuits de la Fourviere, της Λυών και το Festival d’ Automne στο Παρίσι. Το 2007, σε συνεργασία με τον Γ. Σκεύα, ανέβασε και έπαιξε στην Ήμερη, του Φ. Ντοστογιέφσκι. Το 2008 σκηνοθέτησε στο Εθνικό Θέατρο τον Πρίγκιπα του Χόμπουργκ του Χάινριχ φον Κλάιστ,. Το 2009 σκηνοθέτησε και έπαιξε στο Ύστατο σήμερα, του Χάουαρντ Μπάρκερ , το 2010 σκηνοθέτησε τον Τόκο του Δημήτρη Δημητριάδη και το 2011 σκηνοθέτησε και έπαιξε στο Θερμοκήπιο του Χάρολντ Πίντερ. Τελευταία του σκηνοθεσία ήταν ο Αμφιτρύων του Μολιέρου που παρουσιάστηκε στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου από το Εθνικό Θέατρο το καλοκαίρι του 2012.

Ο Λευτέρης Βογιατζής έχει παίξει σε αρκετές ταινίες ελλήνων σκηνοθετών: Β. Βαφέα, Ανατολική Περιφέρεια, Π. Βούλγαρη, Ακροπόλ, Μ. Νικολακοπούλου, Ν. Παναγιωτόπουλου, Μελόδραμα, Βαριετέ, Ονειρεύομαι τους φίλους μου – για την οποία τιμήθηκε με το α΄ βραβείο ανδρικού ρόλου στο Φεστιβάλ του Σαν Ρέμο 1994 – Τα οπωροφόρα της Αθήνας, Αθήνα-Κωνσταντινούπολ, Γ. Σκεύα, Γυμνά χέρια, Χ. Χριστοφή Ρόζα.

Πηγή: www.neaskini.gr

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας ενημερώνει, ότι οι προγραμματισμένες για το μήνα Μάιο παραστάσεις «Camille Claudel: το κύμα της τρέλας», «Mistero buffo» και «Έφη. Απ’ το Ευτυχία», δε θα πραγματοποιηθούν λόγω των έκτακτων επαγγελματικών υποχρεώσεων των θιάσων και μετατίθενται για το τέλος Σεπτεμβρίου και αρχές Οκτωβρίου.

 

Νιώθοντας ευθύνη απέναντι στο θεατρόφιλο κοινό το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, συνεχίζει το πρόγραμμά της φετινής θεατρικής περιόδου φιλοξενώντας δύο νέες παραστάσεις και συγκεκριμένα τα έργα «Γαλιλαίος» σε δραματουργική απόδοση και σκηνοθεσία του Άγγελου Αντωνόπουλου και «Η Κατάρα της Ίρμα Βεπ» του Charles Ludlam σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη με τους Γεράσιμο Γεννατά και Κρατερό Κατσούλη.

 

Η παράσταση του 6ου Λυκείου Καβάλας «Το Πάρκο», θα παρουσιαστεί στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου, αμέσως μετά το τέλος των εξετάσεων των μαθητών, στο πλαίσιο του προγράμματος «Θεατρικές Γέφυρες-Teen Spirit» θέατρο από εφήβους για εφήβους.

AFISA ouranos (2)

Ουρανός κατακόκκινος

της Λούλας Αναγνωστάκη

Θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου

Παρασκευή 19 έως Κυριακή 21

Παρασκευή 26 έως Κυριακή 28

 

«Εγώ δε βολεύομαι.

Δεν είμαι μέσος όρος.

Δεν είμαι απ’ αυτούς που ρίχνουν νερό στο μύλο των ισχυρών και νομίζουν πως είναι κάτι, ενώ δεν είναι τίποτα!

Δεν έχω καν αλυσίδες για να τις χάσω! Ποτέ δεν είχα αλυσίδες εγώ!

Εγώ. Κάνω τη δική μου επανάσταση!»

 

Ανάμεσα στα παλιά γαλλικά τραγούδια και τους ύμνους της Τρίτης Διεθνούς, βρίσκεται η Σοφία Αποστόλου, μια γυναίκα με δική της αναπνοή και μελωδία, δικό της ορίζοντα και δρόμο, που έστω και αργά τον ανακαλύπτει και τον περπατά, φτιάχνοντας έναν άλλον ουρανό, έναν ουρανό κατακόκκινο. Σε αυτόν τον ουρανό είμαστε όλοι καλεσμένοι της.

 

Το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας, 18 χρόνια μετά τον Ήχο του όπλου, επανέρχεται σε μια από τις μεγαλύτερες Ελληνίδες συγγραφείς του θεάτρου, τη Λούλα Αναγνωστάκη, και ανεβάζει το μοναδικό της μονόλογο, τον Ουρανό κατακόκκινο.

 

Ο σκηνοθέτης της παράστασης, Θοδωρής Γκόνης, συναντά ξανά την Ελένη Ουζουνίδου – μετά το εξαιρετικό Γράμμα στον Ορέστη, και τη μεταμορφώνει σε ηρωίδα της Αναγνωστάκη.

 

Παραστάσεις: Παρασκευή 19 έως Κυριακή 21 και Παρασκευή 26 έως Κυριακή 28 Απριλίου, στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου.

 

 

Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης

Σκηνικά-κοστούμια: Ράνια Υφαντίδου-Αλεξάνδρα Μπουσουλέγκα

Φωτισμοί: Σοφία Αλεξιάδου

Επεξεργασία βίντεο: Θοδωρής Τόλης

Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Συμεωνίδου

 

Ερμηνεύει η Ελένη Ουζουνίδου

 

 

Ώρες παραστάσεων: Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00

Κυριακή στις 20:00

 

 

Τιμές εισιτηρίων :

 

Γενική Είσοδος: 10 €

Μαθητικό – Φοιτητικό – Ανέργων: 5 €

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου.

 

Προπώληση εισιτηρίων από την Παρασκευή 12 Απριλίου καθημερινά 11.00 – 14.00 και 18.00 – 20.00, στο Κέντρο Πληροφόρησης Επισκεπτών Δήμου Καβάλας (πρ. ΕΟΤ) στην κεντρική πλατεία Καβάλας (τηλ. Ταμείου 2510 620 566).

152012

Γράμμα στον Ορέστη

του Ιάκωβου Καμπανέλλη

 

Θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου

Παρασκευή 5 και Σάββατο 6 Απριλίου στις 21.00

Κυριακή 7 Απριλίου στις 20.00

 

Ένα από τα λιγότερο γνωστά έργα του Ιάκωβου Καμπανέλλη το «Γράμμα στον Ορέστη», φέρνει στην πόλη μας το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας, σε σκηνοθεσία Θοδωρή Γκόνη.

 

Το κείμενο του Ιάκωβου Καμπανέλλη – η δική του λοξή ματιά πάνω στο μύθο των Ατρειδών- δίνει τη δυνατότητα και τη δύναμη μιας σύγχρονης προσέγγισης στον αρχαίο μύθο.

 

Το «Γράμμα στον Ορέστη» παρουσιάζεται την Παρασκευή 5 και το Σάββατο 6 Απριλίου στις 21.00 καθώς και την Κυριακή 7 Απριλίου στις 20.00, στο Θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου.

 

Επτά χαρτόκουτα, ελάχιστοι ήχοι, το κείμενο και το σώμα είναι όλα όσα χρειάζονται και επιστρατεύονται.

 

Μέσα από το σώμα της Ελένης Ουζουνίδου, δημιουργείται μια σκυταλοδρομία γυναικείων μορφών, φωνών, σωμάτων, παθημάτων, παραλλαγών πάνω στη μάσκα της Κλυταιμνήστρας που την χαρακτηρίζει ένας τόνος απελπισίας, αλλά και αγάπης μαζί.

 

Η μεγάλη της απολογία μέσα στους αιώνες για την αδικία που έχει επωμιστεί.

Η Κλυταιμνήστρα ζητά τη συμφιλίωση, τη λήθη, τη δικαιοσύνη, τη συγχώρεση. Θέλει να ησυχάσει μέσα στο θολωτό της τάφο, στις Μυκήνες.

 

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης

Σκηνικά- Κοστούμια: Ελένη Στρούλια

Σύνθεση ήχων: Αθηνά Καφετζή

Φωτισμοί: Σοφία Αλεξιάδου

 

Βοηθός Σκηνοθέτη: Κατερίνα Συμεωνίδου

 

Ερμηνεύει η Ελένη Ουζουνίδου

Το χέρι που σκότωσε -το ίδιο χέρι – γράφει το γράμμα.

Στο γιο της .Τον Ορέστη.

 

Αλλά και σε όλους εμάς.

 

Η Κλυταιμνήστρα, η καταδικασμένη -ζητάει να πάψουν πια οι καταδίκες. Υψώνει λευκό μαντίλι, ζητάει ανακωχή. Παραδίνεται. Ζητάει να ησυχάσει. Να κοιμηθεί. Αρκετά, με τα δικαστήρια των αιώνων.

Δεν γράφει σε χαρτί, χτυπάει, σκάβει πάνω στις μεγάλες πέτρες. Βουλιάζει. Φωνάζει.

Ζητάει Δικαιοσύνη. Αγάπη. Αποκατάσταση.

Ζητάει τα παιδιά της. Την Ηλέκτρα. Την Ιφιγένεια.

Τον αγαπημένο της. Τον εραστή της, τον Αίγισθο.

Μέσα από τον θολωτό της τάφο. Τις Μυκήνες. Τα περβόλια του Άργους.

 

Θοδωρής Γκόνης

Γράμμα στον Ορέστη

του Ιάκωβου Καμπανέλλη

 

Διάρκεια : 60’

Εισιτήρια 10 € – 5 €

 

Για περισσότερες πληροφορίες και κρατήσεις μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου.

Προπώληση εισιτηρίων πραγματοποιείται καθημερινά 11.00 – 14.00 και 18.00 – 20.00, στο Κέντρο Πληροφόρησης Επισκεπτών Δήμου Καβάλας (πρ. ΕΟΤ) στην κεντρική πλατεία Καβάλας (τηλ. ταμείου 2510 620 566).

IMG_1662

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας συμμετέχοντας στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου, προσφέρει ΔΩΡΕΑΝ είσοδο σε ανέργους και σε νέους μέχρι 20 ετών στην παράσταση «Μια άγνωστη από τον Σηκουάνα» την Πέμπτη 28 Μαρτίου στις 9:00 το βράδυ στο Θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου.

 

ΜΗΝΥΜΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΘΕΑΤΡΟΥ από τον Ντάριο Φο

Πριν πολλά χρόνια, η εξουσία επίλυσε το πρόβλημα της ανοχής της απέναντι στους ηθοποιούς  της Commedia dell’ Arte διώχνοντας τους από την χώρα.

Σήμερα, ηθοποιοί και θίασοι έχουν πρόβλημα ανεύρεσης δημόσιων σκηνών, θεάτρων και θεατών, εξαιτίας της κρίσης.

Επομένως, οι κυβερνώντες, δεν έχουν πρόβλημα να ελέγχουν αυτούς που εκφράζονται μέσω της ειρωνείας και του σαρκασμού, μιας και δεν υπάρχει κανένας χώρος για τους ηθοποιούς, αλλά ούτε και κοινό στο οποίο να μπορούν να απευθυνθούν.

Τουναντίον, κατά την διάρκεια της Αναγέννησης, στην Ιταλία, οι κυβερνώντες έπρεπε να προσπαθήσουν αρκετά για να φέρουν τους κωμικούς σε δύσκολή θέση μιας και τους απολάμβανε μεγάλη μερίδα του κοινού.

Είναι γνωστό ότι η μεγάλη έξοδος των ηθοποιών της Commedia dell’ Arte  πραγματοποιήθηκε στον αιώνα της Αντιμεταρρύθμισης, με τη θεσμοθέτηση της κατάργησης όλων των θεατρικών χώρων, ιδιαιτέρως στην Ρώμη, όπου κατηγορήθηκαν ότι πρόσβαλλαν την Άγια Πόλη. Το 1967, ο Πάπας Ιννοκέντιος ΙΒ΄, κάτω από την συνεχόμενη πίεση της συντηρητικής πλευράς της αστικής τάξης και του κλήρου, διέταξε την κατεδάφιση του Θεάτρου Tordonina, το οποίο σύμφωνα με τους ηθικολόγους, είχε παρουσιάσει τον μεγαλύτερο αριθμό άσεμνων σκηνών.

Την εποχή της Αντιμεταρρύθμισης, ο Καρδινάλιος Κάρλο Μπορομέο, ο οποίος δρούσε στον βορά της Ιταλίας, είχε αφιερώσει τον εαυτό του στην λύτρωση  «των παιδιών του Μιλάνου», θέτοντας για την τέχνη έναν σαφή διαχωρισμό, ως την υψηλότερη μορφή πνευματικής εκπαίδευσης, και το θέατρο ως την έκφραση της αισχρολογίας και της ματαιοδοξίας. Σε ένα γράμμα που απεύθυνε στους συνεργάτες του, το οποίο παραθέτω σχεδόν αυτούσιο, εξέφρασε τις πεποιθήσεις του περίπου ως εξής: «ανησυχώ για την εξάλειψη του κακού σπόρου, έχουμε καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να κάψουμε τα κείμενα που περιέχουν μιαρούς λόγους, για να τους εξαλείψουμε από την μνήμη των αντρών, και την ίδια στιγμή να διώξουμε αυτούς που κυκλοφορούν αυτά τα κείμενα σε έντυπη μορφή. Προφανώς όμως ενώ κοιμόμασταν, ο διάβολος δούλευε με ανανεωμένο ζήλο. Αυτό που μπορούν να δουν τα μάτια μπορεί να είναι πιο διεισδυτικό για την ψυχή απ’ αυτό που μπορούν να διαβάσουν σε τέτοια βιβλία! Πόσο καταστροφικός μπορεί να είναι για το μυαλό των νεαρών αντρών και κοριτσιών ο προφορικός λόγος και οι απρεπείς κινήσεις, παρά μία άψυχη λέξη τυπωμένη σε βιβλία. Γι’ αυτό είναι επείγον να απαλλάξουμε τις πόλεις μας από αυτούς που κάνουν θέατρο, όπως κάνουμε και με τις ανεπιθύμητες ψυχές».

Επομένως η μοναδική λύση για την κρίση είναι να ελπίζουμε ότι το μεγάλο κυνήγι μαγισσών οργανώνεται εναντίον μας και ιδιαίτερα ενάντια στους νέους ανθρώπους που επιθυμούν να διδαχθούν την τέχνη του θεάτρου: μια νέα διασπορά Κωμικών, δημιουργών του θεάτρου, οι οποίοι μέσα από αυτό τον περιορισμό θα δημιουργήσουν αφάνταστα οφέλη για μια νέα εκπροσώπηση.

Ντάριο Φο

 

Ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου καθιερώθηκε το 1962 από το Διεθνές Ινστιτούτο Θεάτρου (Δ.Ι.Θ.). Γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 27 Μαρτίου από την παγκόσμια θεατρική κοινότητα. Το Εκτελεστικό Συμβούλιο του Δ.Ι.Θ. επιλέγει κάθε φορά μια διεθνώς αναγνωρισμένη προσωπικότητα του θεάτρου από μια χώρα-μέλος του για να γράψει μήνυμα, το οποίο διαβάζεται σε όλα τα θέατρα και μεταδίδεται από τα Μ.Μ.Ε σε όλον τον κόσμο.

Φέτος το μήνυμα έγραψε ο Ιταλός κωμικός, συγγραφέας, θεατρικός σκηνοθέτης, συνθέτης και βραβευμένος με το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας Ντάριο Φο.

 

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας

Αναγνώσεις 1ος κύκλος

Άγρυπνο Κώμα

της Γιούλης Αποκατανίδου

Θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου

Τρίτη 26 Μαρτίου στις 9 το βράδυ

 

 

Στο πλαίσιο του πρώτου κύκλου αναγνώσεων, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας σε συνεργασία με την ομάδα Πάλσαρ παρουσιάζουν το έργο Άγρυπνο κώμα της Καβαλιώτισσας Γιούλης Αποκατανίδου.

 

Την Τρίτη 26 Μαρτίου, στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου, μέλη της ομάδας Πάλσαρ παρουσιάζουν σε μορφή ανάγνωσης θεατρικού αναλογίου, το έργο Άγρυπνο Κώμα. σε σκηνοθετική επιμέλεια Βίκυς Γεωργιάδου.

 

Άγρυπνο Κώμα, ένα μονόπρακτο που αφορά τρεις γυναίκες, μια μάνα και δύο κόρες.

Ένα έργο που αναφέρεται στην δικτατορική εξουσία των σχέσεων, στα αποκυήματα της τρέλας και της παραφροσύνης και στον ισόβιο στιγματισμό μας από τα κληροδοτήματα των γονιών μας.

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου.

 

Είσοδος ελεύθερη.

Βιογραφικό Σημείωμα

 

Η Γιούλη Αποκατανίδου, γεννήθηκε τον Ιανουάριο του 1969 στην Καβάλα.

 

Από μικρή ασχολήθηκε ερασιτεχνικά με το θέατρο, συμμετέχοντας σε διάφορες θεατρικές ομάδες της Καβάλας.

 

Τα τελευταία 10 χρόνια ασχολείται με τη συγγραφή θεατρικών κειμένων και τραγουδιών.

 

Έργα της που έχουν ανεβεί από ομάδες της πόλης είναι :

  1. Wedding blues (Τέχνης Έρευνα, σκηνοθεσία Πάτρα Χαλβατζόγλου)
  2. Αυτός, αυτή και αυτοί (Τέχνης Έρευνα, σκηνοθεσία Κρίστοφερ Μπάκα)
  3. Autostop (Θεατρική Μηχανή, σκηνοθεσία Κρίστοφερ Μπάκα)
  4. Βράδυ Σαββάτου (Τέχνης Έρευνα, σκηνοθεσία Ανδρέας Λαδάς)

 

Την περίοδο αυτή συμμετέχει στη ροκ συναυλία «Σουίτα για δύο», που έγραψε τους στίχους των τραγουδιών.

 

Τιμήθηκε με το πρώτο βραβείο πρωτότυπου σεναρίου και το τρίτο βραβείο της Ένωσης Ελλήνων Συγγραφέων για το έργο Autostop, στο 28ο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου στην Καρδίτσα.

 

Συνεργάστηκε για τέσσερα έτη με το Σύλλογο Εβριτών γράφοντας και έχοντας την επιμέλεια μικρών θεατρικών κειμένων που συνόδευαν τις χορευτικές τους εκδηλώσεις.