Οι Παραστάσεις του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας

Συνέχεια της 4ης Γιορτής Μαθητικού Θέατρου με μία παράσταση του Γυμνασίου Ποδοχωρίου που σε συνεργασία με το ΓΕΛ Ποδοχωρίου θα παρουσιάσουν αύριο Πέμπτη 4 Απριλίου στις 7 το απόγευμα, στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου, το έργο του Δημήτρη Τσιριγώτη «Ο ΔΕ ΑΝΗΡ ΝΑ ΦΟΒΗΤΑΙ ΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ»  

 

Το έργο πραγματεύεται την αιώνια διαμάχη ανάμεσα στον άντρα και τη γυναίκα. Μέσα από κωμικοτραγικές καταστάσεις τα δυο φύλλα συνδιαλέγονται και στο τέλος….

 

« 1 από 2 »

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Καραχάλιος Δήμος, Λάμπρου Βύρων

Χορογραφία: Γκανιοπούλου Πολύμια

Ηχητικά: Μαλαμίδου Αγγελική

 

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ:

Α) Γυμνάσιο Ποδοχωρίου

Αλαμίση Μαρία, Αλνατούρ Ράνια, Βενετσάνου Αλεξάνδρα, Βογάς Γιώργος, Βογιατζόγλου Παρασκευή, Βρατίδου Ζανέτα, Γιαβάς Αθηνά, Επιτρόπου Αναστασία, Σαργκά Σινάν, Καμμάς Δημήτρης, Κόκκινου Μαριάννα, Κοτίλι Αγγέλα, Μπάλα Ανακέιντα, Μυστακίδου Μαρία, Παλοκάι Ελίσα, Παπαδόπουλος Αποστόλης, Παρτάλη Νικολέτα, Παρτάλη Στυλιανή, Πασχάλογλου Δήμητρα, Σάργκο Αντζελίνα, Συμεωνίδης Αργύρης, Συροπούλου Ελένη, Τσικουρίκα Κωνσταντίνα, Τσιφούτη Ελευθερία, Χουρουζίδου Ασημένια

 

Β) ΓΕΛ Ποδοχωρίου

Καργάκη Χρύσα, Λούμσι Φιόραντ, Μαντέσος Εμμανουήλ, Ποιμενίδου Ελένη

 

Τετάρτη 3 Απριλίου στις 19.00, τη σκυτάλη της 4ης Γιορτής Μαθητικού Θεάτρου παίρνει το ΓΕΛ Ν. Περάμου και θα παρουσιάσει «Το Δώρο», ένα έργο βασισμένο στο βιβλίο του Στέφανου Ξενάκη.

 

Η δραματοποίηση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος «Καλλιτεχνική Παιδεία».

« 1 από 2 »

Κάθε  μέρα  είναι  ένα  Δώρο.

Να  το  ανοίγεις. Μην  το  πετάς.

Η  ζωή  η  ίδια  είναι  ένα  Δώρο.

Να  τη  ζεις. Μην  την  προσπερνάς.

 

Επιμέλεια: Δήμου Σταυρούλα, φιλόλογος

 

Συμμετέχουν οι 25 μαθητές του τμήματος Α3 και ο Ανδρέας Κόγιας του τμήματος Α1 του ΓΕΛ Ν. Περάμου.

 

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.

 

 

Αντώνης Σαμαράκης

 «Το Λάθος»

 

Θεατρικό Αναλόγιο

 

Τετάρτη 10 Απριλίου στις 19.00

Ζωγράφειο Λύκειο Κωνσταντινούπολης

Το θεατρικό αναλόγιο «Το Λάθος» παρουσιάζεται την Τετάρτη 10 Απριλίου στις 19.00 στο Ζωγράφειο Λύκειο Κωνσταντινούπολης από τη Δημοτική Θεατρική Κοινωφελή Επιχείρηση Καβάλας (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Κ).

 

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας συμμετέχει με το θεατρικό αναλόγιο «Το Λάθος» στο 7ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο Λογοτεχνίας «ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ – Ο αιώνιος έφηβος», που διοργανώνεται από το Ζωγράφειο Λύκειο Κωνσταντινούπολης σε συνεργασία με τα Εκπαιδευτήρια Ε. Μαντουλίδη Θεσσαλονίκης, στο Ζωγράφειο Λύκειο από τις 10 έως τις 14 Απριλίου 2019, υπό την αιγίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

   

«Το Λάθος» του Αντώνη Σαμαράκη

 

Ο Σαμαράκης συναντά τον Χίτσκοκ και τον Τζόρτζ Οργουελ, σε αυτό το προφητικό πολιτικό µυθιστόρηµα, όπου οι ψυχολογικές σχέσεις των ηρώων φτάνουν τη δραματική δύναμη ορισμένων σελίδων του Σαρτρ ή την εφιαλτική υφή των έργων του Κάφκα. Το Λάθος δεν έχει «εθνικά» χαρακτηριστικά. Η χώρα δεν κατονοµάζεται. Η εξουσία που την κυβερνά είναι «το καθεστώς». Η µυστική υπηρεσία ασφαλείας της είναι η «ειδική υπηρεσία» και στρατηγείο της «το κεντρικό». Τα όργανά της είναι «ο προϊστάµενος», «ο ανακριτής» και «ο µάνατζερ» και το θύµα τους είναι «ο άνθρωπος του Καφέ Σπορ». «Το σχέδιο» είναι η µηχάνευση του καθεστώτος για να παγιδεύσει τον άνθρωπο του Καφέ Σπορ.

 Αρκεί ένας κόκκος ανθρωπιάς για να βραχυκυκλώσει την αμείλικτη τελειότητα του καθεστωτικού Σχεδίου και του μηχανισμού της εξόντωσης;

Τώρα μόνο που ο ανακριτής διπλώνεται και παραπατάει, τώρα μόνο αισθάνεται ότι δεν ήταν κόλπο το «Φύγε!» Που τόση ώρα του έλεγε, δεν ήτανε κόλπο, δεν ήτανε παγίδα, τώρα μόνο αισθάνεται πως ήτανε αληθινό το «Φύγε!» Και τώρα μόνο τον ωθεί ένα ένστικτο να τρέξει πλάι στον ανακριτή, να τον πιάσει μες στα χέρια του, να του σταθεί φίλος, να του σταθεί με τη σειρά του φίλος, κάνει ένα βήμα στη μαρκίζα προς το παράθυρο, κάνει άλλο ένα βήμα, ο μάνατζερ στέκεται και τους έχει και τους δυο μπροστά στην κάννη του πιστολιού του, η βροχή πέφτει συνέχεια, η μαρκίζα γλιστράει, κάνει να κρατηθεί από τον τοίχο αλλά η μαρκίζα γλιστράει, γλιστράει, μόλις που προφταίνει να δει την εσωτερική αυλή με τις μεγάλες τετράγωνες πλάκες σαν ένα σταυρόλεξο οριζοντίως και καθέτως.

 

 

«Το Λάθος» του Αντώνη Σαμαράκη

Τετάρτη 10 Απριλίου στις 19.00

Ζωγράφειο Λύκειο Κωνσταντινούπολης

 

Σκηνοθετική επιμέλεια/Σύνθεση κειμένου: Θοδωρής Γκόνης

Σκηνογραφική επιμέλεια: Ανδρέας Γεωργιάδης

 

Διαβάζουν: Νίκος Γαλανός, Δημήτρης Πιατάς, Σταύρος Ράγιας

 

 

Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Δευτέρα 1 Απριλίου

2ο ΓΕΛ Καβάλας

«Θέλω μια χώρα»

Το νεοελληνικό θεατρικό έργο του Ανδρέα Φλουράκη «Θέλω μια χώρα» έρχεται  σε μια χρονική περίοδο που το επίκαιρό του αντίκρισμα επιβεβαιώνεται με τέτοια αξιοθαύμαστη ακρίβεια, που σου δίνει την εντύπωση ότι η δημιουργική σκέψη του συγγραφέα βρίσκεται σε «ανοιχτό διάλογο» με τη σύγχρονη Ιστορία. Προσπερνώντας τις συνηθισμένες δραματουργικές φόρμες, ο Φλουράκης δεν ενδιαφέρεται να σκιαγραφήσει χαρακτήρες, αλλά τρόπους σκέψης, δεν επιθυμεί να παραδώσει σκηνές δράσης, αλλά ένα λεκτικό ψηφιδωτό ιδεών, επιθυμιών, κρίσεων, αμφισβητήσεων και λογικών ή ακόμα και ανορθολογικών συμπερασμάτων, όπως αυτά προκύπτουν μέσα από την καθημερινότητα της εποχής μας. Ο τρόπος γραφής του κειμένου αναδεικνύει αναμφισβήτητα έναν και μόνο πρωταγωνιστή: το πλήθος. Μία σκηνική πολυφωνία που επανέρχεται ή καταλήγει συνεχώς σε ένα και μοναδικό αίτημα: Θ έ λ ω  μ ι α  χ ώ ρ α. (Από το επίμετρο του βιβλίου).

       

« 1 από 2 »

    

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Σκηνοθεσία: Βαρβάρα Βουγιουκλή

Βοηθοί: Δημήτρης Χαριτάκης, Παναγιώτης Τάτσης

Ήχος, Φωτισμός: Θοδωρής Χατζηθεοδώρου, Αντρέας Χρυσοχόου

Οπτικοακουστικό Υλικό: Θοδωρής Χατζηθεοδώρου, Αντρέας Χρυσοχόου, Ανδρεάνα Ταμβάκη, Γιάννης Χρόνης

Κοστούμια: Αναστασία Μαδεμλή

 

ΠΑΙΖΟΥΝ: Γιάννης Χρόνης, Ανδριάνα Ταμβάκη, Γιώργος Σταθώρης, Γαβριήλ Τσιτσόπουλος, Βικτώρια Φκιαρά, Ειρήνη Λουκίδου, Κική Κριθαρέλλη, Λαμπρινή Γκαβαλιά, Μάγδα Μανιού, Πέτρος Φραγκίδης, Αναστασία Μαδεμλή, Γιώργος Χατζηθεοδώρου, Γιώργος Τσοχαταρίδης, Αρχοντία Χατζηηλία, Χριστίνα Τσίγκου

 

 

 

Τρίτη 2 Απριλίου

ΕΠΑΛ Ελευθερούπολης

«Το σακάκι που βελάζει»

« 1 από 2 »

Το έργο μας, «Το Σακάκι που Βελάζει», είναι μία διασκευή του ομώνυμου  θεατρικού έργου του Στανισλάβ Στρατίεβ, που έχει ως κύριο θέμα την γραφειοκρατία σε όλες τις μορφές της, που ταλαιπωρεί καθημερινά τον πολίτη, κάθε φορά που αυτός μπλέκεται στα «γρανάζια» της.

Ο ήρωας του έργου, θύμα της γραφειοκρατίας, υποχρεώνεται να πληρώσει φόρο για το πρόβατο που δήθεν εκτρέφει, επειδή τυχαίνει να διαθέτει ένα μαλλιαρό σακάκι.

Ο παραλογισμός των κρατικών υπηρεσιών και των υπαλλήλων τους, εμπλέκουν τον ήρωα μας και τους φίλους του σε μία ατέρμονη και χωρίς αποτέλεσμα περιπλάνηση στους ορόφους μιας Υπηρεσίας.

Άραγε θα βγουν νικητές σε αυτή την άνιση μάχη;…

 

«Το Σακάκι που Βελάζει» έχει αποσπάσει το Βραβείο Πρωτοτυπίας στους Πανελλήνιους Μαθητικούς Αγώνες Τέχνης 2019, στα εκπαιδευτήρια Ε. Μαντουλίδη.

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Υπεύθυνοι Καθηγητές – Διασκευή Κειμένου – Σκηνοθεσία : Νανά Τζιμούρτα, Γεωργία Γερακάκη, Δέσποινα Καρύδη, Νίκος Σιβάκης

Σκηνικά: Νανά Τζιμούρτα, Νίκος Σιβάκης, Δέσποινα Καρύδη, Γεωργία Γερακάκη, Καστριότ Μπίτσα

Κοστούμια: Δέσποινα Καρύδη, Γεωργία Γερακάκη, Νανά Τζιμούρτα

Μουσική Επιμέλεια – Γραφικά – Αφίσα – Πρόγραμμα: Νίκος Σιβάκης

Φωτισμοί: Κώστας Μερεσεντόγλου, Θεοφανίδης Μάριος

Φωτογραφική Κάλυψη: Σταύρος Μπακιρτζής

 

ΔΙΑΝΟΜΗ (με σειρά εμφάνισης)

Κύριος Άλφα: Κλέων Μαλλούτα

Εσωτερική Συνείδηση – Σαξόφωνο: Ιζαμπέλα Μούτσο

Κουρέας: Θανάσης Ζίβκοβ

Υπεύθυνο: Γιώργος Λεοντιάδης

Κύριος Χι: Θοδωρής Φωτακόπουλος

Κυρία Ψι: Γιώτα Νικολαΐδου

Χωρικός: Μανώλης Ματζούρης

Ντίκο: Σταύρος Σταθάκος

Υπάλληλος 1: Εύα Κζούνια

Υπάλληλος 2: Ερασμία Πολυχρονιάδου

Κύριος Άλφα: Χασάν Μίσκου

Άνθρωπος του Ανελκυστήρα: Χρήστος Παπαδόπουλος

Γυναίκα: Χρύσα Πασχαλίδου

Υπάλληλος 3: Ειρήνη Ρέεφς

Υπεύθυνος ΙΙ: Κων/νος Μαρκάκης

Ωρολογάς: Μιρέλ Μπέλμπα

Κυρία Κάπα: Ιωάννα Αλαϊμπέου

Κύριος Άλφα: Μιρέλ Μπέλμπα

Νοικοκυρά: Χρύσα Καραγιαννίδου

Γιος: Μανώλης Ματζούρης

Γιατρός: Θανάσης Μυτιληναίος

Προϊστάμενος: Σταύρος Σταθάκος

 

ΣΚΗΝΙΚΑ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΑ

Ιωάννα Αλαϊμπέου, Αθανασία Βατζιόλη, Δημήτρης Δημητρέλης, Γιώργος Ζραφκόπουλος, Κυριάκος Καλαϊτζής, Χρύσα Καραγιαννίδου, Κώστας Κουκουράβας, Δημήτρης Κρουστάλλης, Γιώργος Λεοντιάδης, Κλέβις Μαλλούτα, Θεοδοσία Μουλλά, Νίκος Μπατζόλης, Θανάσης Μυτιληναίος, Δήμος Παρασκευάς, Σάκης Πατσιάς, Μαρία Περγιάκου, Γιάννης Περπερίδης, Θεοδώρα Σιμητσάκου, Κώστας Φασουλής.

 

Δευτέρα 1 έως Κυριακή 14 Απριλίου 2019

Ώρα έναρξης παραστάσεων 19:00

 

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟ ΕΔΩ

Ο Δήμος Καβάλας, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας και οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Καβάλας διοργανώνουν την «4η Γιορτή Μαθητικού Θεάτρου» για τους μαθητές των Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων του νομού Καβάλας, που θα διεξαχθεί στην Καβάλα από τη Δευτέρα 1 έως την Κυριακή 14 Απριλίου στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου.

 

 

Αναλυτικά το πρόγραμμα των παραστάσεων που θα ανέβουν στο θέατρο «Αντιγόνη Βαλάκου»:

 

Δευτέρα 1 Απριλίου

2ο ΓΕΛ Καβάλας

«Θέλω μια χώρα»

 

 

Τρίτη 2 Απριλίου

ΕΠΑΛ Ελευθερούπολης

«Το σακάκι που βελάζει»

 

Τετάρτη 3 Απριλίου

ΓΕΛ Ν. Περάμου

«Το δώρο»

 

Πέμπτη 4 Απριλίου

Γυμνάσιο Ποδοχωρίου σε συνεργασία με το ΓΕΛ Ποδοχωρίου

«Ο δε ανήρ να φοβήται τη γυναίκα»

 

Παρασκευή 5 Απριλίου

6οΓΕΛΚαβάλας

«Don’t scream on the screen»

 

Σάββατο 6 Απριλίου

5ο ΓΕΛ σε συνεργασία με το 7ο Γυμνάσιο Καβάλας

«Annie»

 

Κυριακή 7 Απριλίου

6ο ΓΕΛ σε συνεργασία με τα 1ο ΓΕΛ, 2ο ΓΕΛ, 1ο ΕΠΑΛ και 5ο Γυμνάσιο Καβάλας

«Νεκρός ξανά»

 

Δευτέρα 8 Απριλίου

5ο Γυμνάσιο Καβάλας

«Ο ιππότης με τη σκουριασμένη πανοπλία»

 

Τρίτη 9 Απριλίου

Μουσικό Σχολείο Καβάλας

«Συμβιβασμοί σε πράξη μία»

 

 

Τετάρτη 10 Απριλίου

Δημοτικό Σχολείο Αμυγδαλεώνα

Θέατρο Σκιών «Ο Καραγκιόζης προξενήτρα»

 

 

Πέμπτη 11 Απριλίου

Δημοτικό Σχολείο Παληού

«Ένα σπίτι μακριά από το σπίτι»

 

Παρασκευή 12 Απριλίου

2ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας

«Το γαϊτανάκι»

 

 

Σάββατο 13 Απριλίου

11ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας

«Λυσιστράτη»

 

 

Κυριακή 14 Απριλίου

14ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας

«Τα μαγικά μαξιλάρια»

 

 

Όλες οι παραστάσεις έχουν ώρα έναρξης στις 19:00 και η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.

 

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου.

 

«ΕΜΜΑ»

Ερμηνεία – Διασκευή: Μαρία Πρωτόπαππα

 

 Σάββατο 30 Μαρτίου στις 21.00

Κυριακή 31 Μαρτίου στις 20.00

 

 

 

 

 

   

«Ζωγραφίζω συνηθισμένους ανθρώπους του δρόμου. Οι πίνακές μου είναι σα βουβά ουρλιαχτά,  πολύχρωμα. 

Τα τέρατα που βγαίνουν απ’ το χέρι μου είναι άνθρωποι, θεοί ή ζώα ή κάτι απ΄ όλα αυτά μαζί».

Η «ΕΜΜΑ» της Μαρίας Πρωτόπαππα διασκευή βασισμένη στο βιβλίο «Αναμνήσεις δι’ αλληλογραφίας» (εκδ. Ίκαρος, μτφρ. Μαρίας Παλαιολόγου), που έγραψε η Κολομβιανή ζωγράφος Έμμα Ρέγιες μετά από προτροπή του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες, μετά την επιτυχία στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, φιλοξενείται από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας για δύο μοναδικές παραστάσεις, στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου, το Σάββατο 30 και την Κυριακή 31 Μαρτίου 2019.

Ο θεατρικός κόσμος της «ΕΜΜΑ» απευθύνεται στις αισθήσεις, όχι στο νου. Είναι ένας πίνακας τρισδιάστατος ή ένα τραγούδι με πρόζα. Μέσα από τα μάτια ενός παιδιού τεσσάρων χρόνων – ζωντανεύει την Κολομβία των αρχών του 20ου αιώνα, μέσα σε μια ατμόσφαιρα Λατινοαμερικάνικου μυστικισμού και Καθολικής αυστηρότητας. Είναι εμπνευσμένος από τη ζωή ενός θηλυκού Όλιβερ Τουίστ που κατάφερε με το θάρρος, την αφέλεια και την αχαλίνωτη φαντασία του να επιβιώσει σε σκληρές συνθήκες, να ταξιδέψει σε όλον τον κόσμο και να διαπρέψει στην Ευρώπη ως καλλιτέχνης.

Ποιός σου πρόσφερε αγάπη όταν ήσουν παιδί;
Δε θυμάμαι να ‘χαμε τέτοιες έγνοιες…

Ο μύθος «Έμμα Ρέγιες» γεννήθηκε στην Μπογκοτά το 1919. Μεγάλωσε χωρίς γονείς και ταυτότητα. Πέθανε στο Μπορντό της Γαλλίας το 2003, στα 83 της, από έναν άγνωστο ιό.

Η γραφή της είναι προφορική, ανεπιτήδευτη καθώς εκείνη ήταν αναλφάβητη:

«Εκτιμώ περισσότερο τι έχεις ζήσει, πολύ λιγότερο αυτό που έχεις διαβάσει».

 

Συντελεστές
Διασκευή-Ερμηνεία: Μαρία Πρωτοπαππά

Μετάφραση: Μαρία Παλαιολόγου

Συνεργάτης Δραματουργίας: Κίττυ Παϊταζόγλου

Σκηνογράφος-Ενδυματολόγος: Μαρία Πανουργιά

Φωτισμοί-Φωτογραφίες: Σάκης Μπιρμπίλης

Επιμέλεια Κίνησης: Μαριέλα Νέστορα

Εκτέλεση κοστουμιών: Παρασκευή Πρωτοπαππά

Κατασκευή σκηνικού: Another Kind Of Art
Παραγωγή: Kart Productions

 

Έγραψαν για την παράσταση:

 

«Η Μαρία Πρωτόπαππα δημιουργεί έναν μονόλογο εξαιρετικής ροής με αρετές απεύθυνσης και ζωντανού λόγου, που σε ταξιδεύουν».

Athens Voice – Γιώτα Δημητριάδη

 

«Η Μαρία Πρωτόπαππα καταθέτει την καλύτερη γυναικεία ερμηνεία της φετινής θεατρικής σεζόν»

Popaganda – Γιώργος Βουδικλάρης

 

«ΕΜΜΑ»

Θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου

Σάββατο 30 Μαρτίου στις 21.00

Κυριακή 31 Μαρτίου στις 20.00

 

Τιμές εισιτηρίων: 13 € κανονικό, 10 € φοιτητικό – ανέργων

 

Προπώληση εισιτηρίων καθημερινά από την Τετάρτη 27 Μαρτίου, 11.00 – 14.00 και 18.00 – 20.00, στο Κέντρο Πληροφόρησης Επισκεπτών Δήμου Καβάλας (πρ. ΕΟΤ) στην κεντρική πλατεία Καβάλας (τηλ. ταμείου 2510 620 566).

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου.

«Να διδάσκονται όλα τα παιδιά, όσο φτωχοί κι αν είναι οι γονείς τους,

όσο ανεπίδεκτα κι αν είναι τα ίδια»

 

Κανονισμός του σχολείου στο Στράτφορντ, γενέτειρας του Σαίξπηρ

 

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, σε συνεργασία με τις ερασιτεχνικές ομάδες της πόλης, παρουσιάζουν στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου την Τετάρτη 27 Μαρτίου στις 9 το βράδυ στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου, ένα αφιέρωμα στον Ουίλιαμ Σαίξπηρ.

 

Σκηνές από τον «Ρωμαίο και την Ιουλιέτα» , το «Ημέρωμα της στρίγκλας», μονόλογοι από τον «Άμλετ», το «Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας», τον «Έμπορο της Βενετίας», και μερικά από τα ωραιότερα σονέτα του θα παρουσιαστούν από τις ομάδες Άνω Θρώσκω, X-οδός, Drama effect, το Εργαστήρι Θεάτρου, τον Πολιτιστικό Σύλλογο Ελευθερούπολης και την Ελένη Βλαχάκη. 

 

Αφορμή και αιτία στάθηκε η προετοιμασία της «Δωδέκατης Νύχτας» που θα παρουσιαστεί στα μέσα του Απρίλη, στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου.

 

Η Είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη.

 

 

27 Μαρτίου – Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου

Ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου καθιερώθηκε το 1962 από το Διεθνές Ινστιτούτο Θεάτρου, με την έναρξη της σεζόν του «Θεάτρου των Εθνών» στο Παρίσι και με το πρώτο μήνυμα να γράφεται από τον Ζαν Κοκτώ. Έκτοτε, η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου εορτάζεται στις 27 Μαρτίου από την παγκόσμια θεατρική κοινότητα, εκπροσωπώντας μια ευκαιρία υπενθύμισης της ετερότητας αυτής της καλλιτεχνικής έκφρασης και προώθησης του αντίκτυπου που έχει στις σύγχρονες κοινωνίες.

Το ΔΙΘ τιμά κάθε χρόνο αυτή την παγκόσμια γιορτή, καλώντας μια διεθνώς αναγνωρισμένη προσωπικότητα του θεάτρου για να γράψει το μήνυμα. Το μήνυμα μεταφράζεται σε περισσότερες από 20 γλώσσες, δημοσιοποιείται μέσα από το δίκτυο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου και τα Εθνικά του Κέντρα (περισσότερα από 90 Εθνικά Κέντρα και πολλά Συνεργαζόμενα Μέλη) αλλά και θεατρικούς οργανισμούς σε όλο τον κόσμο, διαβάζεται σε όλα τα θέατρα και μεταδίδεται από τα Μ.Μ.Ε σε όλο τον κόσμο. Το ΔΙΘ έχει ως στόχο να προωθεί τις εθνικές και διεθνείς δραστηριότητες που διοργανώνονται στο πλαίσιο των εορτασμών για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου.

Άρθουρ Μίλλερ, Πήτερ Μπρουκ, Ιάκωβος Καμπανέλλης, Αριάν Μνουσκίν, Αουγκούστο Μπόαλ, Ντάριο Φο, Ανατόλι Βασίλιεφ, μερικοί μόνο από τους συγγραφείς των μηνυμάτων της Παγκόσμιας Ημέρας Θέατρου από το 1962. Το Εκτελεστικό Συμβούλιο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου (ΔΙΘ), επέλεξε φέτος για τη συγγραφή του Μηνύματος της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου 2019 τον διακεκριμένο Κουβανό σκηνοθέτη, θεατρικό συγγραφέα, θεατροπαιδαγωγό και καθηγητή, Carlos Celdrán.

 

Μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου 2019
Carlos Celdrán, Κούβα
Σκηνοθέτης, θεατρικός συγγραφέας, θεατροπαιδαγωγός, καθηγητής

Πριν την αφύπνισή μου στο θέατρο, οι δάσκαλοί μου ήταν ήδη εκεί. Είχαν κτίσει τα σπίτια τους και την ποιητική προσέγγισή τους πάνω στα ερείπια της δικής τους ζωής. Πολλοί από αυτούς είναι άγνωστοι ή ελάχιστα τους θυμόμαστε: εργάζονταν σιωπηρά, στην ταπεινότητα των δωματίων πρόβας τους και στις γεμάτες από θεατές θεατρικές αίθουσες τους και σιγά-σιγά, μετά από χρόνια δουλειάς και εξαιρετικών επιτευγμάτων, αποσύρθηκαν σταδιακά από αυτά τα μέρη και εξαφανίστηκαν. Όταν κατάλαβα ότι το προσωπικό μου πεπρωμένο ήταν να ακολουθήσω τα βήματά τους, κατάλαβα επίσης ότι είχα κληρονομήσει αυτή την καθηλωτική, μοναδική παράδοση που ζούσε στο παρόν χωρίς καμία προσδοκία, πέρα από την επίτευξη της διαφάνειας μιας μη επαναλαμβανόμενης στιγμής· μιας στιγμής συνάντησης με κάποιον άλλο στο σκοτάδι ενός θεάτρου, χωρίς καμία άλλη προστασία πέρα από την αλήθεια μιας χειρονομίας, μιας αποκαλυπτικής λέξης.

Η θεατρική μου πατρίδα βρίσκεται σε εκείνες τις στιγμές της συνάντησης με τους θεατές που έρχονται κάθε βράδυ στο θέατρό μας, από τις πιο διαφορετικές γωνιές της πόλης μου, για να ενωθούν μαζί μας και να μοιραστούμε μερικές ώρες, μερικά λεπτά. Η ζωή μου είναι φτιαγμένη από αυτές τις μοναδικές στιγμές όταν παύω να είμαι ο εαυτός μου, όταν παύω να υποφέρω για τον εαυτό μου και ξαναγεννιέμαι και κατανοώ το νόημα του θεατρικού επαγγέλματος: το να ζούμε στιγμές αγνής εφήμερης αλήθειας, όπου γνωρίζουμε ότι αυτό που λέμε και κάνουμε, εκεί κάτω από τα φώτα σκηνής, είναι αλήθεια και αντανακλά το πιο βαθύ, το πιο προσωπικό, μέρος των εαυτών μας. Η θεατρική μου χώρα, η δική μου και αυτή των ηθοποιών μου, είναι μια χώρα που υφαίνεται από τέτοιες στιγμές, όπου αφήνουμε πίσω μας τις μάσκες, τη ρητορική, το φόβο του να είμαστε αυτοί που είμαστε και ενώνουμε τα χέρια στο σκοτάδι.

Η θεατρική παράδοση είναι οριζόντια. Δεν υπάρχει κανείς που να μπορεί να επιβεβαιώσει ότι το θέατρο βρίσκεται σε οποιοδήποτε κέντρο του κόσμου, σε οποιαδήποτε πόλη ή προνομιούχο κτίριο. Το θέατρο, όπως το έχω λάβει, εξαπλώνεται μέσα από μια αόρατη γεωγραφία που συνδυάζει τις ζωές εκείνων που το υπηρετούν με την ίδια τη θεατρική τέχνη σε μια χειρονομία ενοποίησης. Όλοι οι μεγάλοι δάσκαλοι του θεάτρου πεθαίνουν μαζί με τις στιγμές τους, στιγμές ανεπανάληπτης διαύγειας και ομορφιάς· όλοι ξεθωριάζουν με τον ίδιο τρόπο, χωρίς καμία άλλη υπεροχή για να τους προστατεύσει και να τους καταστήσει ενδόξους. Οι θεατρικοί δάσκαλοι το γνωρίζουν, καμία αναγνώριση δεν είναι έγκυρη όταν αντιμετωπίζεται με αυτή τη σιγουριά, η οποία είναι η ρίζα του έργου μας: η δημιουργία στιγμών αλήθειας, ασάφειας, δύναμης, ελευθερίας εν μέσω μεγάλης αβεβαιότητας. Τίποτα από αυτά δεν επιβιώνει, εκτός από τα δεδομένα ή τα αρχεία της δουλειάς τους σε βίντεο και φωτογραφίες που θα αποτυπώσουν μόνο μια ωχρή ιδέα για το τι έπραξαν. Ωστόσο, αυτό που θα λείπει πάντα από αυτά τα αρχεία είναι η σιωπηλή ανταπόκριση από το κοινό που καταλαβαίνει σε μια στιγμή ότι αυτό που συμβαίνει δεν μπορεί να μεταφραστεί ή να βρεθεί έξω, ότι στην αλήθεια που μοιράζεται εκεί υπάρχει μια εμπειρία ζωής, για λίγα δευτερόλεπτα, πιο διάφανη ακόμη και από την ίδια τη ζωή.

Όταν συνειδητοποίησα ότι το θέατρο ήταν μια χώρα από μόνο του, μια μεγάλη επικράτεια που καλύπτει ολόκληρο τον κόσμο, ένας προσδιορισμός γεννήθηκε μέσα μου, ο οποίος ήταν και η συνειδητοποίηση μιας ελευθερίας: δεν χρειάζεται να πάτε μακριά ή να φύγετε από όπου και αν βρίσκεστε, δεν χρειάζεται να τρέξετε ή να μετακινηθείτε. Το κοινό είναι οπουδήποτε υπάρχετε. Έχετε τους συναδέλφους που χρειάζεστε στο πλευρό σας. Εκεί, έξω από το σπίτι σας, έχετε όλη την αδιαφανή, αδιαπέραστη καθημερινή πραγματικότητα. Έπειτα, δουλεύετε από αυτή τη φαινομενική ακινησία για να σχεδιάσετε το μεγαλύτερο ταξίδι απ’ όλα, να επαναλάβετε την Οδύσσεια, το ταξίδι των Αργοναυτών: είστε ένας ακίνητος ταξιδιώτης που δεν παύει να επιταχύνει την πυκνότητα και την ακαμψία του πραγματικού του κόσμου. Το ταξίδι σας είναι προς το στιγμιαίο, προς το παρόν, προς την άνευ προηγουμένου συνάντηση ενώπιον των συνανθρώπων σας. Το ταξίδι σας είναι προς αυτούς, προς την καρδιά τους, προς την υποκειμενικότητά τους. Ταξιδεύετε μέσα τους, στα συναισθήματά τους, στις αναμνήσεις τους που εσείς ξυπνάτε και κινητοποιείτε. Το ταξίδι σας είναι ιλιγγιώδες, και κανείς δεν μπορεί να το μετρήσει ή να το αποσιωπήσει. Ούτε κανείς μπορεί να το αναγνωρίσει στο σωστό βαθμό, είναι ένα ταξίδι μέσα από τη φαντασία του λαού σας, ένας σπόρος που σπέρνεται στα πιο απομακρυσμένα εδάφη: την πολιτική, ηθική και ανθρώπινη συνείδηση των θεατών σας. Επομένως, δεν κινούμαι, θα παραμείνω στο σπίτι, ανάμεσα στους πιο κοντινούς μου ανθρώπους, σε φαινομενική ακινησία, μέρα και νύχτα να εργάζομαι, επειδή κατέχω το μυστικό της ταχύτητας.

 

 

Carlos Celdrán

Είναι ένας βραβευμένος και πολύ σεβαστός σκηνοθέτης, θεατρικός συγγραφέας, ακαδημαϊκός και καθηγητής, ο οποίος ζει και εργάζεται στην Αβάνα της Κούβας, παρουσιάζοντας το έργο του σε όλο τον κόσμο.

Γεννηθείς το 1963 στην Αβάνα, ο Carlos Celdrán εμπλούτισε αρχικά την αγάπη και την εξειδίκευσή του στο θέατρο στο Ανώτερο Ινστιτούτο Τέχνης στην Αβάνα, όπου έλαβε πτυχίο στις Παραστατικές Τέχνες (Performing Arts Studies). Αφού αποφοίτησε με τιμητική διάκριση το 1986, ασχολήθηκε επαγγελματικά με τον τομέα εκπαίδευσής του, εργαζόμενος αρχικά ως σύμβουλος και αργότερα ως σκηνοθέτης για το Teatro Buendía στην Αβάνα.

Κατείχε το ρόλο αυτό μέχρι το 1996, όταν αποφάσισε ότι ήταν η σωστή στιγμή να δημιουργήσει τη δική του θεατρική ομάδα, την πλέον παγκοσμίως γνωστή και εξαιρετικά αξιόλογη Argos Teatro. Έχοντας ως βάση την Αβάνα, το Argos Teatro έχει κερδίσει μεγάλη φήμη μέσα από την παρουσίαση ευρωπαϊκών κλασικών, σύγχρονων λατινοαμερικανικών θεατρικών έργων και πρωτότυπων παραγωγών υπό την ειδική επίβλεψη του Carlos Celdrán ως σκηνοθέτη.

Οι παραστάσεις του Argos Teatro έχουν ως στόχο να δώσουν νέα πνοή μέσα στον κανόνα του σύγχρονου ευρωπαϊκού θεάτρου, με παραστάσεις των Μπρεχτ, Μπέκετ, Ίψεν και Στρίντμπεργκ φέρνοντας τον ευρωπαϊκό πολιτισμό και τις προτιμήσεις, στο κοινό της Λατινικής Αμερικής. Το Argos Teatro επικεντρώθηκε στο έργο Κουβανών θεατρικών συγγραφέων, παρουσιάζοντας παραγωγές ντόπιων καλλιτεχνών όπως ο Gonzalez Melo, σε πολλές περιπτώσεις. Είναι αυτή η συνύφανση διαφορετικών πολιτισμών που βοήθησε το Argos Teatro, μία από τις κορυφαίες θεατρικές ομάδες της Κούβας, να αναγνωριστεί πέρα από τα σύνορα. Το περίφημο εργαστήρι υποκριτικής του Argos Teatro, το οποίο επιδιώκει να βρει μια κοινή γλώσσα για τους καλλιτέχνες, έχει θεωρηθεί και ανακηρυχθεί ως μια πρωτοβουλία που ενώνει τον κόσμο.

Η σημαντικότερη στιγμή στην πορεία του θιάσου μέχρι σήμερα, αποτελεί η παραγωγή Δέκα Εκατομμύρια, που έγραψε και σκηνοθέτησε ο ίδιος ο Carlos Celdrán. Αυτή η παραγωγή απέσπασε εγκωμιαστικές κριτικές και παρουσιάστηκε επί σκηνής τόσο στην Κούβα όσο και διεθνώς. Η πιο πρόσφατή του παραγωγή, Misterios y pequeñas piezas (Μυστήρια και μικρά κομμάτια) το 2018, επίσης σε κείμενο και σκηνοθεσία του Carlos Celdrán, έτυχε κι αυτό θερμής υποδοχής.

Αυτές οι προσπάθειες του Carlos Celdrán, για την Κούβα και το διεθνές θέατρο, τον έχουν αναδείξει σε διακεκριμένο άνθρωπο του θεάτρου με αμέτρητα βραβεία και επαίνους. Έλαβε το Βραβείο Θεατρικών Κριτικών Κούβας στην κατηγορία «Καλύτερη Σκηνοθεσία», 16 φορές από το 1988 έως το 2018. Πέρα από αυτή τη σημαντική επιβράβευση, έχει κερδίσει επίσης την αναγνώριση της χώρας του και του κόσμου, αποσπώντας την Εθνική Διάκριση του Κουβανικού Πολιτισμού το 2000 και το Εθνικό Βραβείο Θεάτρου της Κούβας το 2016, μεταξύ πολλών άλλων.

Κατά τη διάρκεια της αξιοσημείωτης αυτής καριέρας, ο Carlos Celdrán παρέμεινε αφοσιωμένος στο να εμπνέει και να βοηθά άλλους, ως καθηγητής σε ιδρύματα υψηλού επιπέδου στην Κούβα, τη Νότια Αμερική και την Ευρώπη. Ο ίδιος στη συνεχή προσπάθειά του να βελτιώσει και να εμβαθύνει τις γνώσεις του, έλαβε το μεταπτυχιακό του δίπλωμα το 2011 από το Πανεπιστήμιο Rey Juan Carlos της Μαδρίτης.

Οι ικανότητες διδασκαλίας του Carlos Celdrán τον ανέδειξαν σε διδακτικό μέλος του Ανώτατου Ινστιτούτου Τεχνών της Κούβας για περισσότερο από 20 χρόνια και υπήρξε επικεφαλής του μεταπτυχιακού μαθήματος σκηνοθεσίας από το 2016, κληροδοτώντας τις γνώσεις του στις επόμενες γενιές των Κουβανών θεατρικών δημιουργών. Την ίδια στιγμή βρίσκει την διέξοδό του για καλλιτεχνική έκφραση στη σκηνοθεσία και τη δραματουργία με το Argos Teatro.

 

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, γιορτάζει την παγκόσμια ημέρα θεάτρου στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου την Τετάρτη 27 Μαρτίου στις 9 το βράδυ.


Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, σε συνεργασία με τις ερασιτεχνικές ομάδες της πόλης, παρουσιάζουν στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου την Τετάρτη 27 Μαρτίου στις 9 το βράδυ στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου, ένα αφιέρωμα στον Ουίλιαμ Σαίξπηρ.

 

Αφορμή και αιτία στάθηκε η προετοιμασία της «Δωδέκατης Νύχτας» που θα παρουσιαστεί στα μέσα του Απρίλη, στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου.

 

Η Είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη.

Ανακοίνωση

Λόγω μεγάλης προσέλευσης  κοινού 

η παράσταση « Αρίστος» (μία παράσταση βασισμένη στο μυθιστόρημα του Θωμά Κοροβίνη  “ Ο Γύρος του Θανάτου” )

σε σκηνοθεσία: Γιώργου  Παπαγεωργίου με τους

Φιλαρέτη Κομνηνού, Μιχάλη Οικονόμου, Γιώργο  Χριστοδούλου

εκτός της  προγραμματισμένης παράστασης  το  Σάββατο  23 Μαρτίου στις 21.00 θα δοθεί και μια ακόμη στις 19.00, όπως και την Κυριακή θα δοθούν δύο παραστάσεις, η πρώτη στις 18.00 και η δεύτερη στις 20.00.

Τιμές εισιτηρίων: 12 € κανονικό, 10 € φοιτητικό – ανέργων

Προπώληση εισιτηρίων καθημερινά  11.00 – 14.00 και 18.00 – 20.00, στο Κέντρο Πληροφόρησης Επισκεπτών Δήμου Καβάλας (πρ. ΕΟΤ) στην κεντρική πλατεία Καβάλας (τηλ. ταμείου 2510 620 566).

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας με σεβασμό στους δημότες της Καβάλας καταδικάζει την τοποθέτηση του κ. Μάκη Παπαδόπουλου επικεφαλής της Ανεξάρτητης Δημοτικής Κίνησης Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ, ο οποίος προφανώς παραπληροφορημένος από την εκπρόσωπο-μέλος του Δ.Σ. του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας κα Δέσποινα Μαυρίδου, στο Δημοτικό Συμβούλιο της Δευτέρας 18/3/2019, έκανε αναφορά περί έκδοσης εικονικών τιμολογίων στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, προσβάλλοντας τόσο την Πρόεδρο του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας όσο και τον καλλιτεχνικό Διευθυντή και όλα τα μέλη του Δ.Σ. του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας.

 

Την Τρίτη 19/3/2019, σε τοπική ραδιοφωνική εκπομπή ο κ. Αχιλλέας Νικολαίδης υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος της Ανεξάρτητης Δημοτικής Κίνησης Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ αναπαρήγαγε τα όσα είχε αναφέρει ο κ. Μάκης Παπαδόπουλος στο Δημοτικό Συμβούλιο δηλαδή για ΕΚΔΟΣΗ εικονικών τιμολογίων στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας.

 

Την Τετάρτη 20/3/2019, ο κ. Αχιλλέας Νικολαίδης αναδιπλώθηκε και δήλωσε για ΠΡΟΤΡΟΠΗ έκδοσης εικονικών τιμολογίων από τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας κ. Θοδωρή Γκόνη.

 

Η κα Μαυρίδου ,δήλωσε ασθένεια και δεν προσήλθε στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας στις 20/3/2019, για να δώσει τις απαιτούμενες διευκρινήσεις και αποδεικτικά για τις εν λόγω κατηγορίες αλλά ούτε και ο αντικαταστάτης της.

 

Ενημερώνουμε ότι το Διοικητικό Συμβούλιο του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας αποφάσισε ομόφωνα στην εν λόγω συνεδρίαση να ανακαλέσουν εγγράφως και να ζητήσουν συγνώμη για τους ανυπόστατους ισχυρισμούς τους, ο κ. Μάκης Παπαδόπουλος, ο κ. Αχιλλέας Νικολαίδης και η κα Δέσποινα Μαυρίδου.

 

Η αγχωτική διαχείριση, οι πολιτικές αστοχίες, ο πολιτικός αμοραλισμός η έλλειψη ενημέρωσης, δεν έχουν οδηγήσει ποτέ σε καμιά επιτυχία, αντιθέτως στο τέλος επιφέρουν αντίθετα αποτελέσματα.

 

 

      Η Πρόεδρος                               Η Αντιπρόεδρος                           

 

Χιώτη Κυριακή                          Κόγια Φωτεινή                    

 

 

Τα μέλη      

Γκουλούση Σταυρούλα

Δημητριάδης Ανέστης

Καγιάσας Δημήτρης

        Καρασσαβίδης Ελευθέριος  

Μπαλτζίδου Βαρβάρα

Μπόνιας Ζήσης

Σάρρος Γιάννης

                                                                                                  Ψωμάς Λάζαρος

Σελίδα 3 από 4112345...102030...Τελευταία »