Οι Παραστάσεις του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας

Δευτέρα 1 έως Κυριακή 14 Απριλίου 2019

Ώρα έναρξης παραστάσεων 19:00

 

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟ ΕΔΩ

Ο Δήμος Καβάλας, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας και οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Καβάλας διοργανώνουν την «4η Γιορτή Μαθητικού Θεάτρου» για τους μαθητές των Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων του νομού Καβάλας, που θα διεξαχθεί στην Καβάλα από τη Δευτέρα 1 έως την Κυριακή 14 Απριλίου στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου.

 

 

Αναλυτικά το πρόγραμμα των παραστάσεων που θα ανέβουν στο θέατρο «Αντιγόνη Βαλάκου»:

 

Δευτέρα 1 Απριλίου

2ο ΓΕΛ Καβάλας

«Θέλω μια χώρα»

 

 

Τρίτη 2 Απριλίου

ΕΠΑΛ Ελευθερούπολης

«Το σακάκι που βελάζει»

 

Τετάρτη 3 Απριλίου

ΓΕΛ Ν. Περάμου

«Το δώρο»

 

Πέμπτη 4 Απριλίου

Γυμνάσιο Ποδοχωρίου σε συνεργασία με το ΓΕΛ Ποδοχωρίου

«Ο δε ανήρ να φοβήται τη γυναίκα»

 

Παρασκευή 5 Απριλίου

6οΓΕΛΚαβάλας

«Don’t scream on the screen»

 

Σάββατο 6 Απριλίου

5ο ΓΕΛ σε συνεργασία με το 7ο Γυμνάσιο Καβάλας

«Annie»

 

Κυριακή 7 Απριλίου

6ο ΓΕΛ σε συνεργασία με τα 1ο ΓΕΛ, 2ο ΓΕΛ, 1ο ΕΠΑΛ και 5ο Γυμνάσιο Καβάλας

«Νεκρός ξανά»

 

Δευτέρα 8 Απριλίου

5ο Γυμνάσιο Καβάλας

«Ο ιππότης με τη σκουριασμένη πανοπλία»

 

Τρίτη 9 Απριλίου

Μουσικό Σχολείο Καβάλας

«Συμβιβασμοί σε πράξη μία»

 

 

Τετάρτη 10 Απριλίου

Δημοτικό Σχολείο Αμυγδαλεώνα

Θέατρο Σκιών «Ο Καραγκιόζης προξενήτρα»

 

 

Πέμπτη 11 Απριλίου

Δημοτικό Σχολείο Παληού

«Ένα σπίτι μακριά από το σπίτι»

 

Παρασκευή 12 Απριλίου

2ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας

«Το γαϊτανάκι»

 

 

Σάββατο 13 Απριλίου

11ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας

«Λυσιστράτη»

 

 

Κυριακή 14 Απριλίου

14ο Δημοτικό Σχολείο Καβάλας

«Τα μαγικά μαξιλάρια»

 

 

Όλες οι παραστάσεις έχουν ώρα έναρξης στις 19:00 και η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.

 

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου.

 

«ΕΜΜΑ»

Ερμηνεία – Διασκευή: Μαρία Πρωτόπαππα

 

 Σάββατο 30 Μαρτίου στις 21.00

Κυριακή 31 Μαρτίου στις 20.00

 

 

 

 

 

   

«Ζωγραφίζω συνηθισμένους ανθρώπους του δρόμου. Οι πίνακές μου είναι σα βουβά ουρλιαχτά,  πολύχρωμα. 

Τα τέρατα που βγαίνουν απ’ το χέρι μου είναι άνθρωποι, θεοί ή ζώα ή κάτι απ΄ όλα αυτά μαζί».

Η «ΕΜΜΑ» της Μαρίας Πρωτόπαππα διασκευή βασισμένη στο βιβλίο «Αναμνήσεις δι’ αλληλογραφίας» (εκδ. Ίκαρος, μτφρ. Μαρίας Παλαιολόγου), που έγραψε η Κολομβιανή ζωγράφος Έμμα Ρέγιες μετά από προτροπή του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες, μετά την επιτυχία στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, φιλοξενείται από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας για δύο μοναδικές παραστάσεις, στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου, το Σάββατο 30 και την Κυριακή 31 Μαρτίου 2019.

Ο θεατρικός κόσμος της «ΕΜΜΑ» απευθύνεται στις αισθήσεις, όχι στο νου. Είναι ένας πίνακας τρισδιάστατος ή ένα τραγούδι με πρόζα. Μέσα από τα μάτια ενός παιδιού τεσσάρων χρόνων – ζωντανεύει την Κολομβία των αρχών του 20ου αιώνα, μέσα σε μια ατμόσφαιρα Λατινοαμερικάνικου μυστικισμού και Καθολικής αυστηρότητας. Είναι εμπνευσμένος από τη ζωή ενός θηλυκού Όλιβερ Τουίστ που κατάφερε με το θάρρος, την αφέλεια και την αχαλίνωτη φαντασία του να επιβιώσει σε σκληρές συνθήκες, να ταξιδέψει σε όλον τον κόσμο και να διαπρέψει στην Ευρώπη ως καλλιτέχνης.

Ποιός σου πρόσφερε αγάπη όταν ήσουν παιδί;
Δε θυμάμαι να ‘χαμε τέτοιες έγνοιες…

Ο μύθος «Έμμα Ρέγιες» γεννήθηκε στην Μπογκοτά το 1919. Μεγάλωσε χωρίς γονείς και ταυτότητα. Πέθανε στο Μπορντό της Γαλλίας το 2003, στα 83 της, από έναν άγνωστο ιό.

Η γραφή της είναι προφορική, ανεπιτήδευτη καθώς εκείνη ήταν αναλφάβητη:

«Εκτιμώ περισσότερο τι έχεις ζήσει, πολύ λιγότερο αυτό που έχεις διαβάσει».

 

Συντελεστές
Διασκευή-Ερμηνεία: Μαρία Πρωτοπαππά

Μετάφραση: Μαρία Παλαιολόγου

Συνεργάτης Δραματουργίας: Κίττυ Παϊταζόγλου

Σκηνογράφος-Ενδυματολόγος: Μαρία Πανουργιά

Φωτισμοί-Φωτογραφίες: Σάκης Μπιρμπίλης

Επιμέλεια Κίνησης: Μαριέλα Νέστορα

Εκτέλεση κοστουμιών: Παρασκευή Πρωτοπαππά

Κατασκευή σκηνικού: Another Kind Of Art
Παραγωγή: Kart Productions

 

Έγραψαν για την παράσταση:

 

«Η Μαρία Πρωτόπαππα δημιουργεί έναν μονόλογο εξαιρετικής ροής με αρετές απεύθυνσης και ζωντανού λόγου, που σε ταξιδεύουν».

Athens Voice – Γιώτα Δημητριάδη

 

«Η Μαρία Πρωτόπαππα καταθέτει την καλύτερη γυναικεία ερμηνεία της φετινής θεατρικής σεζόν»

Popaganda – Γιώργος Βουδικλάρης

 

«ΕΜΜΑ»

Θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου

Σάββατο 30 Μαρτίου στις 21.00

Κυριακή 31 Μαρτίου στις 20.00

 

Τιμές εισιτηρίων: 13 € κανονικό, 10 € φοιτητικό – ανέργων

 

Προπώληση εισιτηρίων καθημερινά από την Τετάρτη 27 Μαρτίου, 11.00 – 14.00 και 18.00 – 20.00, στο Κέντρο Πληροφόρησης Επισκεπτών Δήμου Καβάλας (πρ. ΕΟΤ) στην κεντρική πλατεία Καβάλας (τηλ. ταμείου 2510 620 566).

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου.

«Να διδάσκονται όλα τα παιδιά, όσο φτωχοί κι αν είναι οι γονείς τους,

όσο ανεπίδεκτα κι αν είναι τα ίδια»

 

Κανονισμός του σχολείου στο Στράτφορντ, γενέτειρας του Σαίξπηρ

 

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, σε συνεργασία με τις ερασιτεχνικές ομάδες της πόλης, παρουσιάζουν στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου την Τετάρτη 27 Μαρτίου στις 9 το βράδυ στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου, ένα αφιέρωμα στον Ουίλιαμ Σαίξπηρ.

 

Σκηνές από τον «Ρωμαίο και την Ιουλιέτα» , το «Ημέρωμα της στρίγκλας», μονόλογοι από τον «Άμλετ», το «Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας», τον «Έμπορο της Βενετίας», και μερικά από τα ωραιότερα σονέτα του θα παρουσιαστούν από τις ομάδες Άνω Θρώσκω, X-οδός, Drama effect, το Εργαστήρι Θεάτρου, τον Πολιτιστικό Σύλλογο Ελευθερούπολης και την Ελένη Βλαχάκη. 

 

Αφορμή και αιτία στάθηκε η προετοιμασία της «Δωδέκατης Νύχτας» που θα παρουσιαστεί στα μέσα του Απρίλη, στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου.

 

Η Είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη.

 

 

27 Μαρτίου – Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου

Ο εορτασμός της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου καθιερώθηκε το 1962 από το Διεθνές Ινστιτούτο Θεάτρου, με την έναρξη της σεζόν του «Θεάτρου των Εθνών» στο Παρίσι και με το πρώτο μήνυμα να γράφεται από τον Ζαν Κοκτώ. Έκτοτε, η Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου εορτάζεται στις 27 Μαρτίου από την παγκόσμια θεατρική κοινότητα, εκπροσωπώντας μια ευκαιρία υπενθύμισης της ετερότητας αυτής της καλλιτεχνικής έκφρασης και προώθησης του αντίκτυπου που έχει στις σύγχρονες κοινωνίες.

Το ΔΙΘ τιμά κάθε χρόνο αυτή την παγκόσμια γιορτή, καλώντας μια διεθνώς αναγνωρισμένη προσωπικότητα του θεάτρου για να γράψει το μήνυμα. Το μήνυμα μεταφράζεται σε περισσότερες από 20 γλώσσες, δημοσιοποιείται μέσα από το δίκτυο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου και τα Εθνικά του Κέντρα (περισσότερα από 90 Εθνικά Κέντρα και πολλά Συνεργαζόμενα Μέλη) αλλά και θεατρικούς οργανισμούς σε όλο τον κόσμο, διαβάζεται σε όλα τα θέατρα και μεταδίδεται από τα Μ.Μ.Ε σε όλο τον κόσμο. Το ΔΙΘ έχει ως στόχο να προωθεί τις εθνικές και διεθνείς δραστηριότητες που διοργανώνονται στο πλαίσιο των εορτασμών για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου.

Άρθουρ Μίλλερ, Πήτερ Μπρουκ, Ιάκωβος Καμπανέλλης, Αριάν Μνουσκίν, Αουγκούστο Μπόαλ, Ντάριο Φο, Ανατόλι Βασίλιεφ, μερικοί μόνο από τους συγγραφείς των μηνυμάτων της Παγκόσμιας Ημέρας Θέατρου από το 1962. Το Εκτελεστικό Συμβούλιο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου (ΔΙΘ), επέλεξε φέτος για τη συγγραφή του Μηνύματος της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου 2019 τον διακεκριμένο Κουβανό σκηνοθέτη, θεατρικό συγγραφέα, θεατροπαιδαγωγό και καθηγητή, Carlos Celdrán.

 

Μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου 2019
Carlos Celdrán, Κούβα
Σκηνοθέτης, θεατρικός συγγραφέας, θεατροπαιδαγωγός, καθηγητής

Πριν την αφύπνισή μου στο θέατρο, οι δάσκαλοί μου ήταν ήδη εκεί. Είχαν κτίσει τα σπίτια τους και την ποιητική προσέγγισή τους πάνω στα ερείπια της δικής τους ζωής. Πολλοί από αυτούς είναι άγνωστοι ή ελάχιστα τους θυμόμαστε: εργάζονταν σιωπηρά, στην ταπεινότητα των δωματίων πρόβας τους και στις γεμάτες από θεατές θεατρικές αίθουσες τους και σιγά-σιγά, μετά από χρόνια δουλειάς και εξαιρετικών επιτευγμάτων, αποσύρθηκαν σταδιακά από αυτά τα μέρη και εξαφανίστηκαν. Όταν κατάλαβα ότι το προσωπικό μου πεπρωμένο ήταν να ακολουθήσω τα βήματά τους, κατάλαβα επίσης ότι είχα κληρονομήσει αυτή την καθηλωτική, μοναδική παράδοση που ζούσε στο παρόν χωρίς καμία προσδοκία, πέρα από την επίτευξη της διαφάνειας μιας μη επαναλαμβανόμενης στιγμής· μιας στιγμής συνάντησης με κάποιον άλλο στο σκοτάδι ενός θεάτρου, χωρίς καμία άλλη προστασία πέρα από την αλήθεια μιας χειρονομίας, μιας αποκαλυπτικής λέξης.

Η θεατρική μου πατρίδα βρίσκεται σε εκείνες τις στιγμές της συνάντησης με τους θεατές που έρχονται κάθε βράδυ στο θέατρό μας, από τις πιο διαφορετικές γωνιές της πόλης μου, για να ενωθούν μαζί μας και να μοιραστούμε μερικές ώρες, μερικά λεπτά. Η ζωή μου είναι φτιαγμένη από αυτές τις μοναδικές στιγμές όταν παύω να είμαι ο εαυτός μου, όταν παύω να υποφέρω για τον εαυτό μου και ξαναγεννιέμαι και κατανοώ το νόημα του θεατρικού επαγγέλματος: το να ζούμε στιγμές αγνής εφήμερης αλήθειας, όπου γνωρίζουμε ότι αυτό που λέμε και κάνουμε, εκεί κάτω από τα φώτα σκηνής, είναι αλήθεια και αντανακλά το πιο βαθύ, το πιο προσωπικό, μέρος των εαυτών μας. Η θεατρική μου χώρα, η δική μου και αυτή των ηθοποιών μου, είναι μια χώρα που υφαίνεται από τέτοιες στιγμές, όπου αφήνουμε πίσω μας τις μάσκες, τη ρητορική, το φόβο του να είμαστε αυτοί που είμαστε και ενώνουμε τα χέρια στο σκοτάδι.

Η θεατρική παράδοση είναι οριζόντια. Δεν υπάρχει κανείς που να μπορεί να επιβεβαιώσει ότι το θέατρο βρίσκεται σε οποιοδήποτε κέντρο του κόσμου, σε οποιαδήποτε πόλη ή προνομιούχο κτίριο. Το θέατρο, όπως το έχω λάβει, εξαπλώνεται μέσα από μια αόρατη γεωγραφία που συνδυάζει τις ζωές εκείνων που το υπηρετούν με την ίδια τη θεατρική τέχνη σε μια χειρονομία ενοποίησης. Όλοι οι μεγάλοι δάσκαλοι του θεάτρου πεθαίνουν μαζί με τις στιγμές τους, στιγμές ανεπανάληπτης διαύγειας και ομορφιάς· όλοι ξεθωριάζουν με τον ίδιο τρόπο, χωρίς καμία άλλη υπεροχή για να τους προστατεύσει και να τους καταστήσει ενδόξους. Οι θεατρικοί δάσκαλοι το γνωρίζουν, καμία αναγνώριση δεν είναι έγκυρη όταν αντιμετωπίζεται με αυτή τη σιγουριά, η οποία είναι η ρίζα του έργου μας: η δημιουργία στιγμών αλήθειας, ασάφειας, δύναμης, ελευθερίας εν μέσω μεγάλης αβεβαιότητας. Τίποτα από αυτά δεν επιβιώνει, εκτός από τα δεδομένα ή τα αρχεία της δουλειάς τους σε βίντεο και φωτογραφίες που θα αποτυπώσουν μόνο μια ωχρή ιδέα για το τι έπραξαν. Ωστόσο, αυτό που θα λείπει πάντα από αυτά τα αρχεία είναι η σιωπηλή ανταπόκριση από το κοινό που καταλαβαίνει σε μια στιγμή ότι αυτό που συμβαίνει δεν μπορεί να μεταφραστεί ή να βρεθεί έξω, ότι στην αλήθεια που μοιράζεται εκεί υπάρχει μια εμπειρία ζωής, για λίγα δευτερόλεπτα, πιο διάφανη ακόμη και από την ίδια τη ζωή.

Όταν συνειδητοποίησα ότι το θέατρο ήταν μια χώρα από μόνο του, μια μεγάλη επικράτεια που καλύπτει ολόκληρο τον κόσμο, ένας προσδιορισμός γεννήθηκε μέσα μου, ο οποίος ήταν και η συνειδητοποίηση μιας ελευθερίας: δεν χρειάζεται να πάτε μακριά ή να φύγετε από όπου και αν βρίσκεστε, δεν χρειάζεται να τρέξετε ή να μετακινηθείτε. Το κοινό είναι οπουδήποτε υπάρχετε. Έχετε τους συναδέλφους που χρειάζεστε στο πλευρό σας. Εκεί, έξω από το σπίτι σας, έχετε όλη την αδιαφανή, αδιαπέραστη καθημερινή πραγματικότητα. Έπειτα, δουλεύετε από αυτή τη φαινομενική ακινησία για να σχεδιάσετε το μεγαλύτερο ταξίδι απ’ όλα, να επαναλάβετε την Οδύσσεια, το ταξίδι των Αργοναυτών: είστε ένας ακίνητος ταξιδιώτης που δεν παύει να επιταχύνει την πυκνότητα και την ακαμψία του πραγματικού του κόσμου. Το ταξίδι σας είναι προς το στιγμιαίο, προς το παρόν, προς την άνευ προηγουμένου συνάντηση ενώπιον των συνανθρώπων σας. Το ταξίδι σας είναι προς αυτούς, προς την καρδιά τους, προς την υποκειμενικότητά τους. Ταξιδεύετε μέσα τους, στα συναισθήματά τους, στις αναμνήσεις τους που εσείς ξυπνάτε και κινητοποιείτε. Το ταξίδι σας είναι ιλιγγιώδες, και κανείς δεν μπορεί να το μετρήσει ή να το αποσιωπήσει. Ούτε κανείς μπορεί να το αναγνωρίσει στο σωστό βαθμό, είναι ένα ταξίδι μέσα από τη φαντασία του λαού σας, ένας σπόρος που σπέρνεται στα πιο απομακρυσμένα εδάφη: την πολιτική, ηθική και ανθρώπινη συνείδηση των θεατών σας. Επομένως, δεν κινούμαι, θα παραμείνω στο σπίτι, ανάμεσα στους πιο κοντινούς μου ανθρώπους, σε φαινομενική ακινησία, μέρα και νύχτα να εργάζομαι, επειδή κατέχω το μυστικό της ταχύτητας.

 

 

Carlos Celdrán

Είναι ένας βραβευμένος και πολύ σεβαστός σκηνοθέτης, θεατρικός συγγραφέας, ακαδημαϊκός και καθηγητής, ο οποίος ζει και εργάζεται στην Αβάνα της Κούβας, παρουσιάζοντας το έργο του σε όλο τον κόσμο.

Γεννηθείς το 1963 στην Αβάνα, ο Carlos Celdrán εμπλούτισε αρχικά την αγάπη και την εξειδίκευσή του στο θέατρο στο Ανώτερο Ινστιτούτο Τέχνης στην Αβάνα, όπου έλαβε πτυχίο στις Παραστατικές Τέχνες (Performing Arts Studies). Αφού αποφοίτησε με τιμητική διάκριση το 1986, ασχολήθηκε επαγγελματικά με τον τομέα εκπαίδευσής του, εργαζόμενος αρχικά ως σύμβουλος και αργότερα ως σκηνοθέτης για το Teatro Buendía στην Αβάνα.

Κατείχε το ρόλο αυτό μέχρι το 1996, όταν αποφάσισε ότι ήταν η σωστή στιγμή να δημιουργήσει τη δική του θεατρική ομάδα, την πλέον παγκοσμίως γνωστή και εξαιρετικά αξιόλογη Argos Teatro. Έχοντας ως βάση την Αβάνα, το Argos Teatro έχει κερδίσει μεγάλη φήμη μέσα από την παρουσίαση ευρωπαϊκών κλασικών, σύγχρονων λατινοαμερικανικών θεατρικών έργων και πρωτότυπων παραγωγών υπό την ειδική επίβλεψη του Carlos Celdrán ως σκηνοθέτη.

Οι παραστάσεις του Argos Teatro έχουν ως στόχο να δώσουν νέα πνοή μέσα στον κανόνα του σύγχρονου ευρωπαϊκού θεάτρου, με παραστάσεις των Μπρεχτ, Μπέκετ, Ίψεν και Στρίντμπεργκ φέρνοντας τον ευρωπαϊκό πολιτισμό και τις προτιμήσεις, στο κοινό της Λατινικής Αμερικής. Το Argos Teatro επικεντρώθηκε στο έργο Κουβανών θεατρικών συγγραφέων, παρουσιάζοντας παραγωγές ντόπιων καλλιτεχνών όπως ο Gonzalez Melo, σε πολλές περιπτώσεις. Είναι αυτή η συνύφανση διαφορετικών πολιτισμών που βοήθησε το Argos Teatro, μία από τις κορυφαίες θεατρικές ομάδες της Κούβας, να αναγνωριστεί πέρα από τα σύνορα. Το περίφημο εργαστήρι υποκριτικής του Argos Teatro, το οποίο επιδιώκει να βρει μια κοινή γλώσσα για τους καλλιτέχνες, έχει θεωρηθεί και ανακηρυχθεί ως μια πρωτοβουλία που ενώνει τον κόσμο.

Η σημαντικότερη στιγμή στην πορεία του θιάσου μέχρι σήμερα, αποτελεί η παραγωγή Δέκα Εκατομμύρια, που έγραψε και σκηνοθέτησε ο ίδιος ο Carlos Celdrán. Αυτή η παραγωγή απέσπασε εγκωμιαστικές κριτικές και παρουσιάστηκε επί σκηνής τόσο στην Κούβα όσο και διεθνώς. Η πιο πρόσφατή του παραγωγή, Misterios y pequeñas piezas (Μυστήρια και μικρά κομμάτια) το 2018, επίσης σε κείμενο και σκηνοθεσία του Carlos Celdrán, έτυχε κι αυτό θερμής υποδοχής.

Αυτές οι προσπάθειες του Carlos Celdrán, για την Κούβα και το διεθνές θέατρο, τον έχουν αναδείξει σε διακεκριμένο άνθρωπο του θεάτρου με αμέτρητα βραβεία και επαίνους. Έλαβε το Βραβείο Θεατρικών Κριτικών Κούβας στην κατηγορία «Καλύτερη Σκηνοθεσία», 16 φορές από το 1988 έως το 2018. Πέρα από αυτή τη σημαντική επιβράβευση, έχει κερδίσει επίσης την αναγνώριση της χώρας του και του κόσμου, αποσπώντας την Εθνική Διάκριση του Κουβανικού Πολιτισμού το 2000 και το Εθνικό Βραβείο Θεάτρου της Κούβας το 2016, μεταξύ πολλών άλλων.

Κατά τη διάρκεια της αξιοσημείωτης αυτής καριέρας, ο Carlos Celdrán παρέμεινε αφοσιωμένος στο να εμπνέει και να βοηθά άλλους, ως καθηγητής σε ιδρύματα υψηλού επιπέδου στην Κούβα, τη Νότια Αμερική και την Ευρώπη. Ο ίδιος στη συνεχή προσπάθειά του να βελτιώσει και να εμβαθύνει τις γνώσεις του, έλαβε το μεταπτυχιακό του δίπλωμα το 2011 από το Πανεπιστήμιο Rey Juan Carlos της Μαδρίτης.

Οι ικανότητες διδασκαλίας του Carlos Celdrán τον ανέδειξαν σε διδακτικό μέλος του Ανώτατου Ινστιτούτου Τεχνών της Κούβας για περισσότερο από 20 χρόνια και υπήρξε επικεφαλής του μεταπτυχιακού μαθήματος σκηνοθεσίας από το 2016, κληροδοτώντας τις γνώσεις του στις επόμενες γενιές των Κουβανών θεατρικών δημιουργών. Την ίδια στιγμή βρίσκει την διέξοδό του για καλλιτεχνική έκφραση στη σκηνοθεσία και τη δραματουργία με το Argos Teatro.

 

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, γιορτάζει την παγκόσμια ημέρα θεάτρου στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου την Τετάρτη 27 Μαρτίου στις 9 το βράδυ.


Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, σε συνεργασία με τις ερασιτεχνικές ομάδες της πόλης, παρουσιάζουν στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου την Τετάρτη 27 Μαρτίου στις 9 το βράδυ στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου, ένα αφιέρωμα στον Ουίλιαμ Σαίξπηρ.

 

Αφορμή και αιτία στάθηκε η προετοιμασία της «Δωδέκατης Νύχτας» που θα παρουσιαστεί στα μέσα του Απρίλη, στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου.

 

Η Είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη.

Ανακοίνωση

Λόγω μεγάλης προσέλευσης  κοινού 

η παράσταση « Αρίστος» (μία παράσταση βασισμένη στο μυθιστόρημα του Θωμά Κοροβίνη  “ Ο Γύρος του Θανάτου” )

σε σκηνοθεσία: Γιώργου  Παπαγεωργίου με τους

Φιλαρέτη Κομνηνού, Μιχάλη Οικονόμου, Γιώργο  Χριστοδούλου

εκτός της  προγραμματισμένης παράστασης  το  Σάββατο  23 Μαρτίου στις 21.00 θα δοθεί και μια ακόμη στις 19.00, όπως και την Κυριακή θα δοθούν δύο παραστάσεις, η πρώτη στις 18.00 και η δεύτερη στις 20.00.

Τιμές εισιτηρίων: 12 € κανονικό, 10 € φοιτητικό – ανέργων

Προπώληση εισιτηρίων καθημερινά  11.00 – 14.00 και 18.00 – 20.00, στο Κέντρο Πληροφόρησης Επισκεπτών Δήμου Καβάλας (πρ. ΕΟΤ) στην κεντρική πλατεία Καβάλας (τηλ. ταμείου 2510 620 566).

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας με σεβασμό στους δημότες της Καβάλας καταδικάζει την τοποθέτηση του κ. Μάκη Παπαδόπουλου επικεφαλής της Ανεξάρτητης Δημοτικής Κίνησης Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ, ο οποίος προφανώς παραπληροφορημένος από την εκπρόσωπο-μέλος του Δ.Σ. του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας κα Δέσποινα Μαυρίδου, στο Δημοτικό Συμβούλιο της Δευτέρας 18/3/2019, έκανε αναφορά περί έκδοσης εικονικών τιμολογίων στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, προσβάλλοντας τόσο την Πρόεδρο του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας όσο και τον καλλιτεχνικό Διευθυντή και όλα τα μέλη του Δ.Σ. του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας.

 

Την Τρίτη 19/3/2019, σε τοπική ραδιοφωνική εκπομπή ο κ. Αχιλλέας Νικολαίδης υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος της Ανεξάρτητης Δημοτικής Κίνησης Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ αναπαρήγαγε τα όσα είχε αναφέρει ο κ. Μάκης Παπαδόπουλος στο Δημοτικό Συμβούλιο δηλαδή για ΕΚΔΟΣΗ εικονικών τιμολογίων στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας.

 

Την Τετάρτη 20/3/2019, ο κ. Αχιλλέας Νικολαίδης αναδιπλώθηκε και δήλωσε για ΠΡΟΤΡΟΠΗ έκδοσης εικονικών τιμολογίων από τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας κ. Θοδωρή Γκόνη.

 

Η κα Μαυρίδου ,δήλωσε ασθένεια και δεν προσήλθε στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας στις 20/3/2019, για να δώσει τις απαιτούμενες διευκρινήσεις και αποδεικτικά για τις εν λόγω κατηγορίες αλλά ούτε και ο αντικαταστάτης της.

 

Ενημερώνουμε ότι το Διοικητικό Συμβούλιο του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας αποφάσισε ομόφωνα στην εν λόγω συνεδρίαση να ανακαλέσουν εγγράφως και να ζητήσουν συγνώμη για τους ανυπόστατους ισχυρισμούς τους, ο κ. Μάκης Παπαδόπουλος, ο κ. Αχιλλέας Νικολαίδης και η κα Δέσποινα Μαυρίδου.

 

Η αγχωτική διαχείριση, οι πολιτικές αστοχίες, ο πολιτικός αμοραλισμός η έλλειψη ενημέρωσης, δεν έχουν οδηγήσει ποτέ σε καμιά επιτυχία, αντιθέτως στο τέλος επιφέρουν αντίθετα αποτελέσματα.

 

 

      Η Πρόεδρος                               Η Αντιπρόεδρος                           

 

Χιώτη Κυριακή                          Κόγια Φωτεινή                    

 

 

Τα μέλη      

Γκουλούση Σταυρούλα

Δημητριάδης Ανέστης

Καγιάσας Δημήτρης

        Καρασσαβίδης Ελευθέριος  

Μπαλτζίδου Βαρβάρα

Μπόνιας Ζήσης

Σάρρος Γιάννης

                                                                                                  Ψωμάς Λάζαρος

Παρασκευή 22 και Σάββατο 23 Μαρτίου στις 21.00

Κυριακή 24 Μαρτίου στις 20.00

 

  

 

Το βραβευμένο μυθιστόρημα του Θωμά Κοροβίνη με κεντρικό θέμα τη ζωή του Αριστείδη Παγκρατίδη, του φερόμενου ως «Δράκου του Σέιχ Σου», που μεταφέρθηκε στη σκηνή, σε σκηνοθεσία Γιώργου Παπαγεωργίου, σημειώνοντας ρεκόρ θεατών, συνεχόμενων sold out και παρατάσεων, φιλοξενείται από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, την Παρασκευή 22, το Σάββατο 23 και την Κυριακή 24 Μαρτίου στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου.

 

Εννέα χαρακτήρες που συνδέονται με τον Αριστείδη Παγκρατίδη, μέσα από τις χειμαρρώδεις, υποβλητικές εξομολογήσεις τους, μιλώντας διαφορετικές γλώσσες, ανάλογα με τα βιώματα, τον χαρακτήρα και τον ρόλο τους, συνθέτουν το προφίλ του «Αρίστου».

Ο φίλος από την Τούμπα, η παραδουλεύτρα γειτόνισσα της μάνας του, ένας αχθοφόρος του λιμανιού, ο παρακρατικός δοσίλογος περιπτεράς, ένας χωροφύλακας δημοκρατικών φρονημάτων, ένας συντηρητικός αστός της παραλίας, το αφεντικό του σε ένα λαϊκό πανηγύρι, η τραβεστί Λολό και μία λαϊκή τραγουδίστρια – οι δύο έρωτες του, ερμηνευμένοι επί σκηνής από τρεις ηθοποιούς (Φιλαρέτη Κομνηνού, Μιχάλη Οικονόμου, Γιώργο Χριστοδούλου) και ένα μουσικό επί σκηνής (Κλείτο Κυριακίδη).

Οι ερμηνευτές ζωντανεύουν μια ιστορία που μεταφέρει τους θεατές στις αλάνες της Θεσσαλονίκης, στις σκοτεινές πλευρές του λιμανιού, στα υπαίθρια πανηγύρια και στα μπουζουξίδικα της παλιάς Θεσσαλονίκης, σε ένα σκηνικό χρόνο που φτάνει μέχρι το 1960 όταν γίνεται είκοσι χρονών ο βασικός ήρωας, στον οποίο όλοι αναφέρονται, που είναι ο Αριστείδης Παγκρατίδης, ο φερόμενος ως «Δράκος του Σέϊχ σου», τον οποίο ο τύπος του 1963 (Ελληνικός Βορράς) τον αποκαλούσε «νεαρό ανώμαλο». Το 1966 καταδικάστηκε τετράκις σε θάνατο από το πενταμελές εφετείο Θεσσαλονίκης. Η εκτέλεσή του έγινε στο μέρος που ήταν συνδεδεμένο με το όνομά του, το Δάσος του Σέιχ Σου. Οι τελευταίες λέξεις που ψέλλισε ήταν «Μανούλα μου, είμαι αθώος».

 

  • Το βιβλίο του Θωμά Κοροβίνη “Ο Γύρος του Θανάτου” τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος *
  • Η παράσταση τιμήθηκε με το 1ο βραβείο καλύτερης παράστασης από το Allforfun και το 2ο βραβείο καλύτερης παράστασης από το Αθηνόραμα.*

 

Συντελεστές της παράστασης

 

Σκηνοθεσία: Γιώργος Παπαγεωργίου

Διασκευή: Θεοδώρα Καπράλου

Μουσικός: Κλείτος Κυριακίδης

Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου

Κίνηση: Μαρίζα Τσίγκα

Σκηνογραφική/Ενδυματολογική επιμέλεια: Κατερίνα Αριανούτσου

Φωτογραφίες: Δομνίκη Μητροπούλου

Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρία Προϊστάκη

 

Παίζουν

 

Φιλαρέτη Κομνηνού, Μιχάλης Οικονόμου, Γιώργος Χριστοδούλου

 

 

«Αρίστος»

Θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου

Παρασκευή 22 και Σάββατο 23 Μαρτίου στις 21.00

Κυριακή 24 Μαρτίου στις 20.00

 

Τιμές εισιτηρίων: 12 € κανονικό, 10 € φοιτητικό – ανέργων

 

Προπώληση εισιτηρίων καθημερινά από την Τετάρτη 20 Μαρτίου, 11.00 – 14.00 και 18.00 – 20.00, στο Κέντρο Πληροφόρησης Επισκεπτών Δήμου Καβάλας (πρ. ΕΟΤ) στην κεντρική πλατεία Καβάλας (τηλ. ταμείου 2510 620 566).

 

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου.

 

«Το αίνιγμα της ποίησης

Η ποίηση πίσω από τις λέξεις»

Ζωή Καρέλλη – Κατερίνα Αγγελάκη Ρουκ

 

Πέμπτη 21 Μαρτίου στις 9 το βράδυ

 

Η ποίηση, πιστεύω πως είναι, τελικά, ένα μυστήριο, όχι μόνο αισθητικό γεγονός αλλά και υπαρκτική κίνηση. Φαινόμενο της ανθρώπινης έκφρασης.

Ζωή Καρέλλη

 

Ποίηση είναι μέρος της ζωής μας. Εξαρτάται από το τι ζωή έχει ο καθένας. Υπάρχουν άνθρωποι πάρα πολλοί που δεν θα τη γνωρίσουν ποτέ. Εξαρτάται ποια έτυχε να είναι η συνάντηση στη ζωή σου με την ποίηση.

Κατερίνα Αγγελάκη-Ρουκ

 

 

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, παρουσιάζει την Πέμπτη 21 Μαρτίου στις 9 το βράδυ στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου «Το αίνιγμα της ποίησης – Η ποίηση πίσω από τις λέξεις».

Τρεις ηθοποιοί αναλαμβάνουν να (ξανα)συστήσουν στο κοινό τις δύο μεγάλες Ελληνίδες ποιήτριες, Ζωή Καρέλλη και Κατερίνα Αγγελάκη-Ρουκ, επιλέγοντας και διαβάζοντας ποιήματά τους, συζητώντας για τη ζωή και το έργο τους, ακούγοντας και βλέποντας τις ίδιες τις ποιήτριες – με τη βοήθεια οπτικοακουστικών μέσων –  να μιλούν για την ποίηση, το βίο τους, τους καιρούς που αλλάζουν.

Ηθοποιοί και θεατές θα προσπαθήσουν να λύσουν το αίνιγμα της ποίησης με οδηγό και σύμμαχο τις δύο σπουδαίες αυτές γυναίκες των ελληνικών γραμμάτων.

Θα τα καταφέρουν;

 

Έρευνα-Επιμέλεια κειμένων: Κατερίνα Συμεωνίδου

Σε συνεργασία με τις: Ναταλία Άννα Βασιλέκα, Κυριακή Μακέδου, Κατερίνα Τσίρμπα

 

Ζωή Καρέλλη

Λογοτεχνικό ψευδώνυμο της ποιήτριας, θεατρικής συγγραφέως, δοκιμιογράφου και μεταφράστριας Χρυσούλας Αργυριάδου, το γένος Πεντζίκη. Γεννήθηκε το 1901 στη Θεσσαλονίκη, σε μία πλούσια οικογένεια της πόλης. Μετά τις εγκύκλιες σπουδές της, ασχολήθηκε με την εκμάθηση ξένων γλωσσών και τη μουσική, ενώ για ένα διάστημα παρακολούθησε μαθήματα Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

Το 1937 πρωτοδημοσίευσε το ποίημά της «Φετεπουρσικρί» στο περιοδικό Μακεδονικές Ημέρες και το 1940 την πρώτη της ποιητική συλλογή με τίτλο Πορεία.

Συνολικά, εξέδωσε δώδεκα ποιητικές συλλογές, πέντε θεατρικά έργα και πολλά δοκίμια, ενώ πολλά κείμενά της βρίσκονται δημοσιευμένα σε λογοτεχνικά περιοδικά. Υπήρξε μέλος του κύκλου του περιοδικού Κοχλίας της Θεσσαλονίκης, ψυχή του οποίου ήταν ο αδελφός της Νίκος Γαβριήλ Πεντζίκης. Ποιήματά της μεταφράστηκαν σε πολλές ξένες γλώσσες.

Η Ζωή Καρέλλη τιμήθηκε με το Β’ Κρατικό Βραβείο Ποίησης για την ποιητική συλλογή Κασσάνδρα (1956) και το Α’ Κρατικό Βραβείο Ποίησης για τα Ποιήματα 1940-1973 (1974). Το 1982 έγινε η πρώτη γυναίκα που αναγορεύθηκε αντεπιστέλλον μέλος της Ακαδημίας Αθηνών. Η Φιλοσοφική Σχολή του ΑΠΘ την αναγόρευσε επίτιμο διδάκτορα το 1988. Θήτευσε επί πολλά χρόνια στην καλλιτεχνική επιτροπή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος.

Η Ζωή Καρέλλη πέθανε στη Θεσσαλονίκη στις 16 Ιουλίου 1998, σε ηλικία 97 ετών.

 

Κατερίνα Αγγελάκη Ρουκ

Η Κατερίνα Αγγελάκη-Ρούκ γεννήθηκε στην Αθήνα το 1939. Είναι πνευματική κόρη του Νίκου Καζαντζάκη, που διατηρούσε φιλικές σχέσεις με τον πατέρα της. Μόλις στα 17 της χρόνια δημοσιεύει στο περιοδικό Καινούργια εποχή το ποιήμα της «Μοναξιά» μετά από παρότρυνση του Νίκου Καζαντζάκη. Από τότε άνοιξε ο δρόμος για την ενασχόληση της με την ποίηση και τη μετάφραση.

Σπούδασε στην Αθήνα, στη Νότια Γαλλία και Ελβετία. Είναι διπλωματούχος της Σχολής Μεταφραστών και Διερμηνέων (αγγλικά, γαλλικά, ρωσικά). Πρωτοδημοσίευσε στην «Καινούργια Εποχή» το 1956. Άρθρα και δοκίμια για την ελληνική ποίηση και τη μετάφραση της ποίησης έχει δημοσιεύσει σε πολλά περιοδικά και εφημερίδες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει μεταφράσει, μεταξύ άλλων, Αλεξάντρ Σεργκέγεβιτς Πούσκιν, Βλαντιμίρ Βλαντιμίροβιτς Μαγιακόβσκι, Ουίλλιαμ Σαίξπηρ κ.ά.

Έχει εκδώσει περίπου 20 ποιητικές συλλογές. Το 1962 τιμήθηκε με το Α΄ Βραβείο Ποίησης της πόλης της Γενεύης (Prix Hensch). Το 1985 τιμήθηκε με το Β΄ Κρατικό Βραβείο Ποίησης. Το 2000 τιμήθηκε με το βραβείο Κώστα και Ελένης Ουράνη (Ακαδημία Αθηνών). Έργα της έχουν μεταφραστεί σε περισσότερες από δέκα γλώσσες και ποιήματά της βρίσκονται σε πολλές ανθολογίες σε όλο τον κόσμο.

 

 

ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑ ΤΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ – Η ποίηση πίσω από τις λέξεις

Θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου

Πέμπτη 21 Μαρτίου στις 9 το βράδυ

 

Η Είσοδος για το κοινό είναι Ελεύθερη.

 

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου.

 

Ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 15 Μαρτίου  με μεγάλη επιτυχία,  ο κύκλος των επισκέψεων της Εφηβικής Σκηνής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Για πρώτη φορά φέτος, μετά από πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας, συστήθηκε Εφηβική Σκηνή, με σκοπό να φέρει σε επαφή τους εφήβους με μία άλλη μορφή τέχνης, την Ποίηση.

Η προσπάθειά μας να «συναντήσουν» οι μαθητές δύο σημαντικές σύγχρονες Ελληνίδες ποιήτριες τη Ζωή Καρέλλη και την Κατερίνα Αγγελάκη Ρουκ, αγκαλιάστηκε από εκπαιδευτικές κοινότητες του Δήμου μας και του νομού Καβάλας.

Δόθηκαν συνολικά 21 παραστάσεις στα σχολεία: Μουσικό Σχολείο Καβάλας, 1ο Γυμνάσιο Καβάλας, ΓΕΛ Κρηνίδων, ΓΕΛ Ελευθερούπολης, 1ο ΕΠΑΛ Ελευθερούπολης, Γυμνάσιο Περάμου, ΓΕΛ Χρυσούπολης, Γυμνάσιο Αμυγδαλεώνα, 3ο ΓΕΛ Καβάλας.

Νιώθουμε την ανάγκη να ευχαριστήσουμε όλους τους εκπαιδευτικούς που ανταποκρίθηκαν στην πρότασή μας και άνοιξαν τα σχολεία τους για να μας φιλοξενήσουν, παρέχοντάς μας κάθε διευκόλυνση για την αρτιότερη παρουσίαση της παράστασης.

Υποσχόμαστε ότι θα συνεχίσουμε και εμείς από την πλευρά μας να είμαστε πάντα κοντά στους νέους και θα στηρίζουμε κάθε προσπάθειά δική τους αλλά και των σχολείων τους.

 

Δευτέρα 18 και Τρίτη 19 Μαρτίου στις 21.00

 

Η παράσταση είναι κατάλληλη για θεατές άνω των 18 ετών

 

 

Η «Καλλιτεχνική Εταιρεία Labillusions» και η Helix Theatre σε συνεργασία με το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας, παρουσιάζουν τη Δευτέρα 18 και την Τρίτη 19 Μαρτίου στις 21:00 στο Θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου το έργο του Hugo Claus «Ζιλ και η Νύχτα» σε σκηνοθεσία και ερμηνεία του Νίκου Χατζηπαπά.

 

Το έργο που απέσπασε το χειροκρότημα κοινού και κριτικών και χαρακτηρίστηκε ως «απόλ

 

υτος υποκριτικός άθλος», έχοντας ολοκληρώσει τον πρώτο κύκλο παραστάσεών του στην Αθήνα, ξεκινά το ταξίδι του στην περιφέρεια με πρώτο σταθμό την Καβάλα.

Ο Ζιλ ντε Ραι, Στρατάρχης της Γαλλίας, συμπολεμιστής της Ιωάννας της Λωραίνης, το 1440 απολογείται στο δικαστήριο της Ιεράς Εξέτασης για τα εγκλήματά του. Το δικαστήριο αποφασίζει τη θανατική του καταδίκη με απαγχονισμό και πυρά. Κατηγορήθηκε για ανθρωποκτονία, σοδομισμό και μαύρη μαγεία. Το φαινόμενο «Ζιλ ντε Ραι», απασχολεί μέχρι και σήμερα τους μελετητές. Πώς ένας άνθρωπος θεοσεβούμενος, πιστός στο Χριστό και στην Ιωάννα της Λωραίνης, ένθερμος πατριώτης που πολέμησε για την απελευθέρωση της Γαλλίας κι έγινε Στρατάρχης, έφτασε στο αντίθετο άκρο; Τα πρακτικά της δίκης του Ζιλ ντε Ραι έχουν σωθεί στο ακέραιο τους, όπως επίσης και τα πρακτικά της πολιτικής του δίκης.

 

Αθώος ή ένοχος; Η παράσταση «Ζιλ και η νύχτα» του Hugo Claus σε σκηνοθεσία και ερμηνεία Νίκου Χατζηπαπά δεν έχει ως στόχο να κρίνει, να ενοχοποιήσει ή να απενοχοποιήσει τον Ζιλ ντε Ραι, αλλά να φωτίσει τις άγνωστες πτυχές της απολογίας ενός εκ των δέκα μεγαλύτερων κατά συρροή δολοφόνων όλων των εποχών. Όπως αναφέρει και ο Joris – Karl Huysmans στο μυθιστόρημά του με τίτλο «Là bas», ο Μαρκήσιος Ντε Σαντ μπροστά στον Ζιλ ήταν ένας άτολμος αστός κι ένας ασήμαντος εκτελεστής. Ο Ζιλ ντε Ραι ονειρεύτηκε ένα ταξίδι δίχως τέλος που θα τον έσωζε. Αρκέστηκε όμως στην πρόθεση. Ακόμα και κατά τις τελευταίες ελεύθερες μέρες του συνέχιζε να αποκεφαλίζει παιδιά.

Σημείωμα του σκηνοθέτη:

Στο έργο «Ζιλ και η Νύχτα» συνυπάρχουν δύο πλαίσια, ένα πραγματικό και ένα φανταστικό. Το πραγματικό πλαίσιο προσδιορίζεται από την απολογία του Ζιλ ντε Ραι στην Ιερά Εξέταση το 1440. Ολόκληρο αυτό το πλαίσιο, όπου είναι και το κυρίαρχο, καλύπτοντας το 90% του έργου, βασίζεται στα πρακτικά του θρησκευτικού δικαστηρίου τα οποία διασώζονται ακέραια, έχουν εκδοθεί και μεταφερθεί από τα λατινικά στα Γαλλικά από τον Pierre Klossowski. Εκεί είναι συγκεντρωμένα μαζί με τις καταθέσεις των μαρτύρων, ένα αναλυτικό χρονολόγιο, μία μεγάλη εισαγωγή και σημειώσεις του Georges Bataille σε έναν τόμο που κυκλοφόρησε το 1965 με τη δική του εκδοτική επιμέλεια. Και σε ένα φανταστικό πλαίσιο που αναφέρεται στις σκέψεις και σ’ έναν εσωτερικό διάλογο του Ζιλ Ντε Ραι με την Ιωάννα της Λωραίνης και τον δαίμονα Μπαρόν που στην πραγματικότητα είναι ένας τραγικός μονόλογος που πηγάζει από τα πιο μύχια και σκοτεινά τοπία της ύπαρξης του. Ο Ζιλ ντε Ραι έγκλειστος σε ένα κόσμο που βρίσκεται στο μεταίχμιο της αγιότητας και του πιο σκοτεινού και ειδεχθούς εγκλήματος, με μόνη διέξοδο τον πιο ταπεινωτικό και φρικτό θάνατο της κρεμάλας και της πυράς. Η ειλικρινής μεταμέλεια του Ζιλ ντε Ραι τον απαλλάσσει από τον αφορισμό που τον έτρεμε, αλλά τον οδηγεί στη θεαματική και λυτρωτική διαφυγή με θάνατο στην πυρά και την αγχόνη. Τα αποτρόπαια, εκλεπτυσμένα και ειδεχθή εγκλήματα του Ζιλ ντε Ραι τον κατατάσσουν σ’ ένα εκ των πλέον σκοτεινών και αποτρόπαιων κατά συρροή δολοφόνων όλων των εποχών.

 

Το έργο «Ζιλ και η νύχτα» έχει πολλαπλό ενδιαφέρον. Δικαστικό, θρησκευτικό, κυρίως ψυχογραφικό. Όλοι οι μελετητές του φαινομένου Ζιλ ντε Ραι αναρωτιούνται πως ένας άνθρωπος σαν τον Ζιλ Ντε Ραι, από αυτό που ήταν, θεοσεβούμενος, πιστός στο Χριστό και στην Ιωάννα, ένθερμος πατριώτης, που πολέμησε για την απελευθέρωση της Γαλλίας και έγινε Στρατάρχης, έφτασε στο αντίθετο απώτατο άκρο. Η ψυχογραφική ή και ψυχιατρική παράμετρος είναι από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του έργου που μεταφράζονται και ως θεατρικό και ερμηνευτικό ενδιαφέρον. Το έργο «Ζιλ και η Νύχτα» είναι σύγχρονο και το θέμα του διαχρονικό: η αιώνια πάλη του καλού και του κακού των δημιουργικών και καταστροφικών δυνάμεων της ανθρώπινης νόησης. Πρόκειται για ένα πολύ σκληρό και ακραία τολμηρό έργο, στοιχείο που χαρακτηρίζει εξάλλου το συνολικό έργο του Ούγκο Κλάους, που δεν στερείται ωστόσο το χιούμορ, τις απροσδόκητες διακυμάνσεις και ακραίες μεταπτώσεις. Η πολιτική, κοινωνική πλευρά του έργου θα ήταν σοβαρή παράλειψη να αγνοηθεί, μια πλευρά που βρίσκεται στον πυρήνα του έργου. Ο ολοκληρωτισμός, η βία, ο πόλεμος και η θυσία της πιο αγνής και παιδικής αθώας ύπαρξης, στον βωμό του χρήματος αποτελούν δομικό συστατικό στοιχείο του έργου. Ελπίζω πως αυτό που ο θεατής θα πάρει μαζί του φεύγοντας από την παράσταση είναι η λυτρωτική αγαλλίαση που μας προσφέρει το αυθεντικό έργο τέχνης.

 

Ταυτότητα της παράστασης:

«Ζιλ και η νύχτα» του Hugo Claus

Θεατρικός μονόλογος

Κατάλληλη άνω των 18 ετών

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Μετάφραση: Μαρία Ευσταθιάδη

Σκηνοθεσία- Ερμηνεία: Νίκος Χατζηπαπάς

Συμμετοχή: Πάνος Λαμπρίδης

Γλυπτό, Βίντεο: Κωστής Παπαδόπουλος

Μουσική Επιμέλεια: Ελίζα Χατζηπαπά

Βοηθός Σκηνοθέτη: Νέλη Αλκάδη

Φωτογραφήσεις: Γιώργος Καζαντζόπουλος, Κλεοπάτρα Σάρλη

Εκτέλεση Κοστουμιών: Λίτσα Κυρίτση

Επικοινωνία – Δημόσιες Σχέσεις: Ράνια Παπαδοπούλου

Παραγωγή: Helix Theatre – Labillusions

 

Πληροφορίες:

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ: Δευτέρα 18 και Τρίτη 19 Μαρτίου 2019 – Ώρα 21:00

Θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου – Αβέρωφ 16, Καβάλα – Τηλ.: 2510 834777

 

Τιμές εισιτηρίων: 10 ευρώ, 8 ευρώ (μειωμένο)

Links παράστασης:

Η σελίδα της παράστασης στο facebook: https://www.facebook.com/zilkaiinychta/

Helix Theatre: https://www.facebook.com/helixtheater/

 

ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ:

 

«…Η σκηνοθεσία του Χατζηπαπά συλλαμβάνει την πολυπρισματικότητα του έργου και το αναδεικνύει σε όλα τα επίπεδα, το ψυχαναλυτικό το υπαρξιακό και, πάνω από όλα το πολιτικό που δεσπόζει. Ο Χατζηπαπάς ως ηθοποιός είναι έξοχος, δίνει τραγικά το ρόλο από τα μύχια, φωτίζοντάς τον ως την απεγνωσμένη κραυγή του ανθρώπου, πιασμένου στην παγίδα που έστησε ο ίδιος για να πιάσει με τη λογική του το άλογο, με τη σκέψη του το άσκεπτο, με τη νόηση το αδιανόητο…»

Λέανδρος Πολενάκης, κριτικός θεάτρου

 

«Μία ερμηνεία για βραβείο (κι όχι μόνον ελληνικό): Νίκος Χατζηπαπάς στο ρόλο του Ζιλ ντε Ραι»… Ο απόλυτος υποκριτικός άθλος. Μία ερμηνεία για διεθνή βραβεία. Πιστεύω ότι αν παίξει σε αλλόγλωσσο κοινό θα γίνει απόλυτα κατανοητός!!!..»

Κωνσταντίνος Μπούρας, ποιητής θεατρολόγος

«…Ο Νίκος Χατζηπαπάς μας επιτρέπει με ένα δίωρο ρεσιτάλ ερμηνείας μία πολυεπίπεδη ανάγνωση του ήρωα: βλέπουμε την αμφιταλάντευση ενός ήρωα των πεδίων των μαχών ανάμεσα στην αλαζονία, την αυτοταπείνωση και την αυτοκαταστροφή, τα πολιτικά και κοινωνικά αδιέξοδα στο ασφυκτικό περιβάλλον της παντοδύναμης Ιεράς Εξέτασης, τις ενοχές που σαν χιονοστιβάδα οδηγούν τον Ζιλ ντε Ραι στην ομολογία εγκλημάτων που ίσως και να μην διέπραξε…» 

Πρακτορείο, Χρίστος Καλουντζόγλου

  «…Ο ηθοποιός επιχειρεί έναν υποκριτικό άθλο. Ένα απίστευτο εγχείρημα που αφήνει το θεατή ανήμπορο να αντιδράσει. Σε συνεπαίρνει απόλυτα. Ο Νίκος Χατζηπαπάς δεν υποκρίνεται, μετουσιώνεται σε Ζιλ ντε Ρε και δημιουργεί μια ατμόσφαιρα που σπάνια έχουμε τη χαρά να βιώσουμε. Πρόκειται για μια θεατρική εμπειρία που όσοι τη βίωσαν δε θα την ξεχάσουν εύκολα…»

Νατάσα Κωνσταντινίδη  TEXNES-PLUS

 «…έχει όμως έναν Νίκο Χατζηπαπά πάνω στη σκηνή, σε ρόλο σκηνοθέτη και ηθοποιού ρωμαλέο, δραματικό, γεμάτο σεβασμό για την τέχνη του και για τον τραγικό ήρωα, το προσωπείο του οποίου φορά.  Δικαίως εισέπραξε το θερμό χειροκρότημα του κοινού…»

Tetragono.gr Μάνος Δασκαλογιάννης

«Από τις πιο συγκλονιστικές θεατρικές παραστάσεις που έχω παρακολουθήσει. Έξτρα μπόνους ότι αναφέρεται σε αληθινή ιστορία»

κριτική κοινού – athinorama.gr

 «…Εντυπωσιακή ερμηνεία (μάθημα υποκριτικής) σε ένα υπέροχο κείμενο που απολαύσαμε μέχρι την τελευταία λέξη..»

κριτική κοινού – athinorama.gr

 

Προπώληση εισιτηρίων καθημερινά από την Πέμπτη 14 Μαρτίου, 11.00 – 14.00 και 18.00 – 20.00, στο Κέντρο Πληροφόρησης Επισκεπτών Δήμου Καβάλας (πρ. ΕΟΤ) στην κεντρική πλατεία Καβάλας (τηλ. ταμείου 2510 620 566).

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου.

 

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας

Σελίδα 3 από 4012345...102030...Τελευταία »