Οι Παραστάσεις του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Καβάλας

 

ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΒΑΛΑΚΟΥ

Γιώργης Χριστοδούλου

«Ο ΑΤΤΙΚ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ»

 

Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2017 στις 9 το βράδυ

 

 1098

Η Δημοτική Θεατρική Κοινωφελής Επιχείρηση Καβάλας (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Κ) φιλοξενεί τον Γιώργη Χριστοδούλου την Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2017 και ώρα 9 το βράδυ, στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου, σε μία συναυλία που μας αποκαλύπτει τα χαμένα τραγούδια του Αττίκ από την περίοδο που ζούσε στο Παρίσι.

 

Για πρώτη φορά στο φως, ύστερα από εκατό και πλέον χρόνια, τα τραγούδια του Αττίκ από την λαμπρή αλλά άγνωστη σε μας, παρισινή του περίοδο.

 

Με αφηγήσεις να παρεμβάλλονται ανάμεσα στα τραγούδια, πιανιστικές συνθέσεις και ιστορίες που ακούγονται για πρώτη φορά, ο Γιώργης πιάνει το νήμα από την πρώτη μέρα του Αττίκ στο Παρίσι όταν βρέθηκε εκεί για να σπουδάσει και ξεναγεί τον θεατή στην πρωτεύουσα-κέντρο του κόσμου εκείνης της εποχής και στην καριέρα του μεγάλου συνθέτη, τους έρωτές του, τους φίλους του, τα ταξίδια του, τα καμπαρέ και τα καφέ όπου σύχναζαν τον ίδιο καιρό, ο Μαρσέλ Προυστ, ο Πικάσο, ο Κοκτώ, η Κολέτ και τόσοι άλλοι.

 

Ο Γιώργης Χριστοδούλου το φθινόπωρο του 2013 βρήκε στο Παρίσι την πρώτη παρτιτούρα και ξεκίνησε την έρευνα για να συγκεντρώσει το μεγαλύτερο μέρος από το διάσπαρτο αυτό υλικό το οποίο όλοι έως τώρα, θεωρούσαν χαμένο. Η διαδρομή που πέρασε μέσα από αρχεία, βιβλιοθήκες, συλλέκτες και εκδοτικούς οίκους, κατέληξε στη δημιουργία ενός βιβλίου-cd με τίτλο «Ο Αττίκ στο Παρίσι».

 

Από το πρώτο του, ανέκδοτο έως τώρα τραγούδι έως το «Ζητάτε να σας πω» που είναι το τελευταίο τραγούδ που έγραψε ο Αττίκ στο Παρίσι, οι θεατές βλέπουν τη διαδρομή μιας ζωής και την μουσική πορεία μιας ιδιοφυίας που διδάσκει ακόμα και σήμερα ένα μάθημα ζωής και ομορφιάς.

 

Ο Γιώργης Χριστοδούλου, με τη ζεστή φωνή του, τραγουδά στα γαλλικά, ισπανικά, ελληνικά, αναδεικνύοντας όλη τη χρωματική γκάμα των συνθέσεων.

Ο εξαιρετικός πιανίστας Χάρης Σταυρακάκης τον συνοδεύει στο πιάνο και το ακορντεόν.

 

 

Πληροφορίες:

Γιώργης Χριστοδούλου «Ο ΑΤΤΙΚ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ»

Θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου

Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2017 στις 9 το βράδυ

 

 

Γενική Είσοδος 10 ευρώ

 

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510.220876 – 7 ώρες γραφείου.

 

 

Η προπώληση των εισιτηρίων θα ξεκινήσει την Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου, 11.00 – 14.00 και 18.00 – 20.00, στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου (τηλ. ταμείου 2510 834777, διεύθυνση Αβέρωφ 13, Καβάλα).

 

propoalo

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

κατάλογος

Μετά την πετυχημένη Γιορτή Μαθητικού Θεάτρου που πέρυσι την Άνοιξη διοργάνωσαν  από κοινού, η Δημοτική Θεατρική Κοινωφελής Επιχείρηση Καβάλας (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κ.) και η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Καβάλας, αποφασίστηκε φέτος να διευρυνθεί ο θεσμός με τη συμμετοχή των θεατρικών ομάδων και των δημοτικών σχολείων του νομού Καβάλας, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Καβάλας.

 

Η δεύτερη Γιορτή Μαθητικού Θεάτρου θα διεξαχθεί στην πόλη μας το πρώτο δεκαπενθήμερο του μηνός Μαΐου 2017 στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου και  θα έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα για όσες από τις θεατρικές ομάδες γυμνασίων και λυκείων του νομού Καβάλας, το επιθυμούν.

 

Ο πολιτισμός, η τέχνη του θεάτρου στην εκπαίδευση, η τέχνη του θεάτρου ως εκπαίδευση, το θεατρικό παιχνίδι,  η φαντασία, η δημιουργικότητα, η συλλογική εργασία και η απόλαυση του αποτελέσματος της προετοιμασίας και παρουσίασης μιας παράστασης είναι ο σκοπός της διοργάνωσης.

 

 

Η φετινή γιορτή μαθητικού θεάτρου ανήκει στο γενικότερο πλαίσιο δράσεων του Δικτύου «Τα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. της Εγνατίας οδού» – Δράσεις Πολιτισμού «Θεατρική Άνοιξη Εφήβων».

ΑΝΑΒΟΛΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
 
Η Δημοτική Θεατρική Κοινωφελής Επιχείρηση Καβάλας (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Κ) ενημερώνει το θεατρόφιλο κοινό ότι η προγραμματισμένη για την Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2017, παράσταση του έργου «Κατερίνα» δεν θα πραγματοποιηθεί λόγω ατυχήματος του μουσικού της παράστασης, όπως αναφέρει η παραγωγή με επιστολή της.
 
 
Η εταιρεία Λυκόφως ανακοινώνει ότι λόγω ατυχήματος του μουσικού της παράστασης «Λόλεκ» όλες οι παραστάσεις της «Κατερίνας» αναβάλλονται.
Οι νέες ημερομηνίες διεξαγωγής τους θα ανακοινωθούν το προσεχές διάστημα.
 
ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας
 

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας – Μικρός Βορράς

«ΕΛΕΝΗ» του Ευριπίδη

 12279492_10153550130463891_1257504671_o (1)

Η Δημοτική Θεατρική Κοινωφελής Επιχείρηση Καβάλας (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Κ) σε συνεργασία με το Μικρό Βορρά παρουσιάζουν σε μαθητές γυμνασίων και λυκείων την Ελένη του Ευριπίδη, διατηρώντας την ίδια εκπαιδευτική γραμμή στην προσέγγιση της παρουσίασης: τέσσερις νέοι, ταλαντούχοι ηθοποιοί με ελάχιστα σκηνικά μέσα, με ζωντανή μουσική και μια ευέλικτη, σύγχρονη σκηνοθετική οπτική στήνουν μέσα στις τάξεις των σχολείων μια παράσταση που μιλάει άμεσα στους μαθητές και τους επιτρέπει να δουν με άλλη ματιά τη «σχολική» τους ύλη.

Το έργο του Ευριπίδη, ένα αιρετικό, αντιπολεμικό κείμενο, ζωντανεύει θεατρικά, με τη σκηνοθετική ματιά του δοκιμασμένου στο νεανικό-εφηβικό θέατρο, Τάσου Ράτζου, αποδεικνύοντας στην πράξη ότι η γλώσσα και το πνεύμα των μεγάλων τραγικών μπορούν να είναι οικεία και απόλυτα συνδεδεμένα με τις αναζητήσεις των νέων ανθρώπων.

 

ΑΓΓΕΛΟΣ: Αυτή δεν είναι η αιτία των βασάνων μας στην Τροία;

ΜΕΝΕΛΑΟΣ: Δεν είν’ αυτή. Μας είχαν παραπλανημένους οι θεοί. Στα χέρια είχαμε ολέθρια εικόνα από νεφέλη.

 

Ο Ευριπίδης, τραγικά επίκαιρος, στην πιο σκληρή στιγμή της Αθηναϊκής Δημοκρατίας, αμέσως μετά την τρομερή καταστροφή της Σικελικής εκστρατείας, με τα παραπάνω λόγια, μέσω του μοτίβου του ειδώλου, αναδεικνύει τον παραλογισμό και τη ματαιότητα του πολέμου.

 

Σημείωμα σκηνοθέτη

Η ιστορία είναι γνωστή: μια «μεγάλη ιδέα», ο λαός τυφλώνεται και την ακολουθεί με πάθος, κατόπιν και πάλι ο λαός θα πληρώσει το πανάκριβο τίμημα – αίμα και ερείπια.

Δεν μπορούμε να ξέρουμε πως είδαν οι Αθηναίοι της εποχής του Ευριπίδη την παράσταση. Αυτό που με συγκίνησε όμως είναι η πληθώρα παρηγορητικών χωρίων, που ενσωματώνονται με τόση φυσικότητα μέσα στη δράση, και το γεμάτο ανάταση τέλος του έργου.

Η «Ελένη» σίγουρα δεν είναι τραγωδία, η δημοκρατία πεθαίνει και μαζί της θα χαθεί για πάντα και η τραγωδία. Είναι ένα έργο που στέκεται εκεί και σε προκαλεί. Να αναζητήσεις μαζί με την Ελένη μια δικαίωση.

Μέσα από αυτοσχεδιασμούς και πολύ γόνιμη δουλειά προσεγγίζουμε με σύγχρονο βλέμμα τη βαριά κληρονομιά του αρχαίου δράματος. Το σύγχρονο θέατρο δεν κοιτάζει πίσω κοιτάζει μέσα.

Τάσος Ράτζος

12279496_10153550130363891_1694865490_o

Συντελεστές της παράστασης

Μετάφραση: Δημήτρης Δημητριάδης

Διασκευή και σκηνοθεσία: Τάσος Ράτζος

Κίνηση: Μίκα Στεφανάκη

Μουσική: Κώστας Βόμβολος

Ενδυματολογία: Ιωάννα Παγιατάκη

Μακιγιάζ: Σιμονέττα Τσάπανου

Μάσκες: Μάρθα Φωκά

Συνεργάτης στο διαδραστικό μέρος: Φλώρα Σπύρου

Φωτογραφία: Άρης Ράμμος

Παραγωγή: Μικρός Βορράς

 

Παίζουν οι ηθοποιοί: Κίκα Ζαχαριάδου, Δήμητρα Σταματίου, Κωνσταντίνος Φωτίου

Μουσικός: Χρήστος Πασχαλίδης

  • Πρωινές παραστάσεις θα δοθούν για μαθητές γυμνασίων και λυκείων τη Δευτέρα 6 και την Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2017 στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου.

Διάρκεια: 90 λεπτά

Η τιμή του εισιτηρίου έχει οριστεί στα 6€ ανά μαθητή.

  • Η παράσταση έχει τη δυνατότητα να παρουσιαστεί και σε σχολικές αίθουσες τη Δευτέρα 6 και την Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2017.

Διάρκεια: 3 διδακτικές ώρες

Η τιμή του εισιτηρίου έχει οριστεί στα 5€ ανά μαθητή.

Μετά το τέλος της παράστασης ακολουθεί διαδραστικό μέρος στο οποίο θα συμμετέχουν οι μαθητές των σχολείων.

Για περισσότερες πληροφορίες και κρατήσεις ή προγραμματισμό επίσκεψης της παράστασης στο χώρο σας, μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου ή στο 6934600074 κ. Τατιάνα Νικολαϊδου.

Η Δημοτική Θεατρική Κοινωφελής Επιχείρηση Καβάλας (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Κ) ενημερώνει το θεατρόφιλο κοινό ότι η προγραμματισμένη για την Παρασκευή 27 και το Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2017, παράσταση του έργου «Οιδίνους» του Θανάση Τριαρίδη, δεν θα πραγματοποιηθεί για τεχνικούς λόγους όπως αναφέρει η παραγωγή με επιστολή της.

xd

Μηνιαίο εργαστήριο με τον σκηνοθέτη Μιχάλη Αγγελίδη

Πρόσκληση συμμετοχής

 

15731073_10209755567820268_883377880_n

 

Το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας διοργανώνει εργαστήριο που θα λάβει χώρα από τις 4 Φεβρουαρίου ως τις 5 Μαρτίου 2017 και πραγματοποιείται με αφορμή την παράσταση «Στην αναζήτηση του θαυμαστού».

 

Οι συμμετέχοντες θα εργαστούν στην κατάκτηση ενός θεατρικού-σκηνικού κώδικα, βασισμένου σε μια προσχεδιασμένη σκηνική σύνθεση και σε έναν κορμό ασκήσεων με αφορμή αυτήν.

 

Το αποτέλεσμα του εργαστηρίου θα παρουσιαστεί με τη μορφή παράστασης στις 4 και 5 Μαρτίου 2017.

 

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας και ο σκηνοθέτης Μιχάλης Αγγελίδης απευθύνουν ανοιχτό κάλεσμα συμμετοχής προς κάθε ενδιαφερόμενο.

 

Η επιλογή των συμμετεχόντων θα γίνει έπειτα από μια ομαδική συνάντηση με τον σκηνοθέτη στις 4 Φεβρουαρίου και ώρα 17:00, στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου.

 

Για περισσότερες πληροφορίες και δήλωση συμμετοχής μπορείτε να απευθυνθείτε στα γραφεία του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ (ώρες γραφείου), στα παρακάτω τηλέφωνα: 2510 220876 και 2510 220877 ή στο mail του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας thkavala@otenet.gr  έως την Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2017.

 

 

ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας

 

Αγγελίδης Μιχάλης

Γεννήθηκε το 1988 στην Καβάλα.

Σπουδές:

Εικαστικά στο Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων από όπου και αποφοίτησε το Σεπτέμβριο του 2012. Μ.F.A.: Από τον Ιανουάριο του 2013 μέχρι τον Ιανουάριο του 2016 παρακολούθησε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών του ίδιου τμήματος, με αντικείμενο έρευνας τις σύγχρονες πολιτισμικές πολιτικές και τις διάφορες μορφές παραστατικών τεχνών.

Έχει εργαστεί ως σκηνοθέτης και εικαστικός.

Έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις: Ευτυχισμένες Μέρες, Σάμιουελ Μπέκετ, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, (2013), Ο Ευαγγελισμός της Κασσάνδρας, του Δημήτρη Δημητριάδη, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (2014), ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας (2015), Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων, Αθήνα (2015), Τα Κτίσματα, του Αριστείδη Αντονά, Φεστιβάλ Φιλίππων, Καβάλα (2015), Δαίμονας, της Μαρίας Ευσταθιάδη, Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων, Αθήνα (2015-2016).

 

ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΒΑΛΑΚΟΥ

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Καβάλας σε συνεργασία με τον Δήμο Αβδελιώδη παρουσιάζουν το

 

«Αφιέρωμα στον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη»

 oneiro sto kyma 12

 

Η Δημοτική Θεατρική Κοινωφελής Επιχείρηση Καβάλας (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Κ) σε συνεργασία με τον Δήμο Αβδελιώδη παρουσιάζουν τις διακεκριμένες παραστάσεις «Το Μυρολόγι της Φώκιας – Το Καμίνι» & «Όνειρο στο Κύμα – Έρως Ήρως», στο Θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου για τέσσερις ημέρες, Παρασκευή 20 Ιανουαρίου – Δευτέρα 23 Ιανουαρίου.

 

Ο Δήμος Αβδελιώδης παρουσιάζει την τελευταία του θεατρική δουλειά «Το Μυρολόγι της Φώκιας – Το Καμίνι». Με τα δυο αυτά διηγήματα παρουσιάζεται το δεύτερο μέρος της τριλογίας, αφιερώματος του Δ. Αβδελιώδη στον Παπαδιαμάντη, μετά  την παρουσίαση του πρώτου μέρους, που ξεκίνησε με τα διηγήματα “ΟΝΕΙΡΟ ΣΤΟ ΚΥΜΑ – ΕΡΩΣ ΗΡΩΣ” έχοντας σαν θεματική, την αντίστιξη μεταξύ του ουράνιου και του γήινου έρωτα.

Στη νέα παράσταση η κύρια αντίστιξη είναι μεταξύ του πένθους του θανάτου και του οίστρου της ζωής. Η εξωτερική εικόνα των δυο διηγημάτων δίνει τη βεβαιότητα πεζογραφημάτων, όμως η θεατρική, φωνητική τους αναπαράσταση αποκαλύπτει δυο αμιγή ποιητικά, έμμετρα έργα σπάνιας σύλληψης. Στο “Μυρολόγι της Φώκιας’’(*), ο Παπαδιαμάντης ενορχηστρώνει μια συμφωνία από ήχους και εικόνες θαμβωτικής ομορφιάς, που εναλλάσσονται με πένθιμα, κατασταλαγμένα μοτίβα της μνήμης από τις απώλειες του θανάτου. Μέσα σ’ αυτήν την σπαρακτική, αλλά παγιωμένη αρμονία του ηλιοβασιλέματος έρχεται αθόρυβη αλλά επελαύνουσα η Νύχτα. Όλα τα πράγματα, όλοι οι άνθρωποι που βρίσκονται μέσα σ’ αυτό το φυσικό πλαίσιο, καθώς κι όλα τα έμψυχα όντα, έχουν τακτοποιημένη τη σχέση τους με το χώρο και με το χρόνο.

Μόνο ένα εννιάχρονο κορίτσι,-που έρχεται με λαχτάρα να βρει τη γιαγιά της πλάι στη θάλασσα που πλένει ρούχα-, παρασυρμένο και συγκεντρωμένο στην μουσική του αυλού ενός βοσκού, χάνοντας την αίσθηση του χρόνου, ταράζεται αίφνης με την απότομη αίσθηση της αλλαγής από το φως στο σκοτάδι και ορμάει σ’ ένα μονοπάτι που διακρίνει μέσα στη νύκτα, γλιστρώντας έτσι από ψηλά μ’ ένα ‘μπλούμ’ μες στη θάλασσα και ‘χάνεται’ στο βυθό, ενώ οι άνθρωποι και όλα τα έμβια όντα εκεί τριγύρω συνεχίζουν ανυποψίαστα το σκοπό τους.

Ακολουθεί ‘’Το Καμίνι’’ που είναι μια ευφρόσυνη, αντίστιξη στο ‘‘Μυρολόγι’’, ένας ύμνος στον έρωτα για τη ζωή· αυτό το καμίνι των επιθυμιών και του πάθους που πυροδοτεί και ταλανίζει ανθρώπους και πράγματα, άλλοτε με ευχάριστα και άλλοτε με δυσάρεστα έργα, που προκαλούν όμως εδώ τη συμπάθεια, ακόμα και το γέλιο, από τον βαθμό της άγνοιας και της αθωότητας, των μικρών ή των μεγάλων στην ηλικία, κυνηγών των δώρων της γης αλλά και των αφελών καταστροφέων αυτών των δώρων, μέσα στον παράδεισο του πολύχρωμου Απρίλη,  ο οποίος σαν αυτονόητος και δεδομένος, δεν συγκινεί ιδιαιτέρως αυτούς εδώ τους υπνοβάτες που τον κατοικούν.   Όμως μια δεκαοχτάχρονη κοπέλα, έχοντας διατηρήσει ζωντανή τη θεική της πυξίδα, παρακάμπτει όλα τα ‘πρέπει’ και ‘δεν πρέπει’, και λούζεται μέσα στο άσπιλο, έκτατο, μοναδικό θαλάσσιο καμίνι της χαράς.oneiro_sto_kyma_05

Ο Δ. Αβδελιώδης προτείνει με τις παραστάσεις του έναν ανανεωμένο και μοντέρνο τρόπο θεατρικής έκφρασης, που στηρίζεται στη διαύγεια και τη σαφήνεια του νοήματος, χωρίς στοιχεία πειραματισμού με την εξαιρετική Αλεξία Φωτιάδου. Η παρακολούθηση της παράστασης γίνεται μια βιωματική εμπειρία για όλους τους θεατές, ανεξαρτήτως ηλικίας ή παιδείας. Αριστουργήματα της λογοτεχνίας μεταλλάσσονται σε ένα λαϊκό λυρικό θέατρο, που παρά την ιδιότυπη γλώσσα των, γίνονται απόλυτα κατανοητά και απευθύνονται στο ευρύ κοινό, μέσα από παραστάσεις που έχουν υμνηθεί από κριτικούς και κοινό, και θεωρούνται μαθήματα υποκριτικής, σκηνοθεσίας και θεατρικής διασκευής.

(*)Μυρολό(γ)ι το, θρηνητικόν άσμα αδόμενον παρά νεκρόν κατά την κηδείαν. Επίτομο Λεξικό Δ. Β Δημητράκου

 

oneiro_sto_kyma_01

Το «Όνειρο στο κύμα & Έρως Ήρως» είναι το πρώτο μέρος της τριλογίας, αφιερώματος του Δ. Αβδελιώδη  στον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη.

Τα διηγήματα του Α. Παπαδιαμάντη, «Όνειρο στο Κύμα & Έρως Ήρως» μετά τη πρώτη παρουσίαση τους στην Αθήνα και ανά την Ελλάδα, και την κατανυκτική υποδοχή τους από το κοινό, με την συγκλονιστική ερμηνεία ενός νέου ηθοποιού, του Θεμιστοκλή Καρποδίνη, επαναλαμβάνονται και φέτος στο θέατρο της Σχολής Καλών Τεχνών.

«Στο πρώτο διήγημα της παράστασης ο Παπαδιαμάντης δημιουργώντας ένα ιδανικό ονειρικό τοπίο, φυσικής ομορφιάς μέσα στο φεγγαρόφωτο, αποφεύγοντας συνειδητά το βάρος και το πάθος μιας μάταιης, στιγμιαίας ικανοποίησης, εστιάζει το βλέμμα  και αντικρίζει με δέος, την ομορφιά του γυμνού γυναικείου σώματος, καθώς βυθίζεται και αναδύεται μέσα στους φωσφορίζοντες από τη Σελήνη κυματισμούς της Θάλασσας, όπως η ‘Αναδυομένη Αφροδίτη’ ενός αγάλματος με πολλές παραλλαγές, όπου όμως σ’ όλες του τις μορφές και απ’ όλους τους καλλιτέχνες έχει αποτυπωθεί σταθερά το δέος, δηλαδή ο μετά φόβου και ρίγους θαυμασμός αλλά και ο σεβασμός απέναντι στο γυμνό γυναικείο κορμί, σαν ένθεης υπόστασης της αλήθειας. Ο Έρωτας, σαν μικρό παιδί της θεάς Αφροδίτης, φτερουγίζει από πάνω ψηλά αλλά δεν πληγώνει, γιατί δεν ρίχνει τα βέλη του, παραμένοντας ουράνιος και αθώος.

Στο δεύτερο διήγημα ο Έρωτας έχοντας γίνει έφηβος, έχει κατέβει στη γη κι έχει ρίξει τα βέλη του πάθους, μέσα στο νου και την καρδιά ενός Νεαρού ναύτη, για ένα  συνομήλικό του Κορίτσι. Ο αφηγητής Παπαδιαμάντης αφουγκράζεται το πάθος του Νεαρού, τον νοιώθει και συντάσσεται μαζί του, μπροστά στον άμεσο και αιφνίδιο κίνδυνο να χάσει το ύψιστο αντικείμενο της επιθυμίας του, την Νεαρή αγαπημένη του, από έναν πολύ μεγαλύτερό του Άνδρα. Αφηγητής και Νεαρός ταυτίζονται, μάχονται με σκέψεις, μήπως αποτρέψουν, ακόμα και με τη βία, την επερχόμενη συντριβή των πόθων τους πάνω στον κάβο της πραγματικότητας, όπου σε λίγο θα προσεγγίσει η βάρκα του Νεαρού ναύτη, μεταφέροντας, έναντι αμοιβής, στην απέναντι από το νησί ακτή τον ηλικιωμένο Γαμπρό, και Νύφη, την ίδια την αγαπημένη του. Όμως το πάθος μετριάζεται και υποχωρεί, όταν υπακούει στη λογική τάξη. Τότε ο γήινος Έρως μεταμορφώνεται, και γίνεται Ήρωας.» Δ.Αβδελιώδης

Ο Δ. Αβδελιώδης προτείνει με τις παραστάσεις του έναν ανανεωμένο και μοντέρνο τρόπο θεατρικής έκφρασης, που στηρίζεται στη διαύγεια και τη σαφήνεια του νοήματος, χωρίς στοιχεία πειραματισμού. Η παρακολούθηση της παράστασης γίνεται μια βιωματική εμπειρία για όλους τους θεατές, ανεξαρτήτως ηλικίας ή παιδείας.

Αριστουργήματα της λογοτεχνίας μεταλλάσσονται σε ένα λαϊκό λυρικό θέατρο, που παρά την ιδιότυπη γλώσσα των, γίνονται απόλυτα κατανοητά και απευθύνονται στο ευρύ κοινό, μέσα από παραστάσεις που έχουν υμνηθεί από κριτικούς και κοινό, και θεωρούνται μαθήματα υποκριτικής, σκηνοθεσίας και θεατρικής διασκευής.

to myrologi tis fokias

 

Πληροφορίες:

«Το Μυρολόγι της Φώκιας – Το καμίνι»

Διδασκαλεία Ερμηνείας, Σκηνική όψη, Δραματουργία, Σκηνοθεσία: Δήμος Αβδελιώδης

 

Ερμηνεία: Αλεξία Φωτιάδου

Μουσική: Βαγγέλης Γιαννάκης

Διάρκεια: 50’

Ημ/νίες: Παρασκευή 20 & Σάββατο 21 Ιανουαρίου

Ώρα: 21.00

to myrologi tis fokias2

«Το Όνειρο στο Κύμα – Έρως Ήρως»

Διδασκαλεία Ερμηνείας, Σκηνική όψη, Δραματουργία, Σκηνοθεσία: Δήμος Αβδελιώδης

 

Ερμηνεία: Θεμιστοκλής Καρποδίνης

Μουσική: Debussy, la mer

Διάρκεια: 90’

Ημ/νίες: Κυριακή 22 & Δευτέρα 23 Ιανουαρίου

Ώρα: 21.00

to myrologi tis fokias1

 

Υπεύθυνη Παραγωγής: Αθηνά Ζώτου

 

Τιμές εισιτηρίων: προπώληση, άνεργοι, φοιτητές, πολύτεκνοι, ΑΜΕΑ 10€

Ταμείο 12€

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου.

 

Η προπώληση των εισιτηρίων θα ξεκινήσει την Τετάρτη 18 Ιανουαρίου, 11.00 – 14.00 και 18.00 – 20.00, στο Κέντρο Πληροφόρησης Επισκεπτών Δήμου Καβάλας (πρ. ΕΟΤ) στην κεντρική πλατεία Καβάλας (τηλ. ταμείου 2510 620 566).

ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΒΑΛΑΚΟΥ

Ο Δήμος Αβδελιώδης

Παρουσιάζει το βιωματικό σεμινάριο:

«O έλεγχος και ο τρόπος εκφοράς του λόγου ως ρυθμιστής της σημασίας και του νοήματος»

Πέμπτη 19 Ιανουαρίου, και ώρα 18:00 -20:30 μ.μ

 

Το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας διοργανώνει σεμινάριο με τίτλο: «O έλεγχος και ο τρόπος εκφοράς του λόγου ως ρυθμιστής της σημασίας και του νοήματος», με εισηγητή τον πολυβραβευμένο σκηνοθέτη του θεάτρου και του κινηματογράφου, ηθοποιό και σεναριογράφο κ. Δήμο Αβδελιώδη.

Ο Δήμος Αβδελιώδης θα αναλύσει τη μέθοδό του, επάνω στην απόδοση και την ερμηνεία ενός κειμένου, θεατρικού ή λογοτεχνικού, όταν πρόκειται να παρουσιαστεί δημόσια, με σκοπό να αξιοποιηθεί ως  παιδαγωγικό εργαλείο στο πλαίσιο της προσέγγισης πεζών και έμμετρων κειμένων ή της υλοποίησης θεατρικών παραστάσεων.

Όπως επισημαίνει ο ίδιος ο δημιουργός «κάθε τέτοιο κείμενο είναι σαν μια παρτιτούρα, που πρέπει να ερμηνευθεί σωστά για να μπορέσει να αναδείξει τις διακυμάνσεις και την πραγματικότητα των εικόνων, των ιδεών και των αισθημάτων που εμπεριέχονται μέσα του. Η ακρίβεια μιας τέτοιας αισθητικής ερμηνείας αναδεικνύει την πραγματική αξία ενός έργου, ενώ μια παρερμηνεία μπορεί να καταστρέψει τις λογικές συνέχειές του και να παρουσιάσει ένα έργο εντελώς διαφορετικό από τις προθέσεις του ίδιου του δημιουργού του».

Οι προσερχόμενοι μπορούν να προτείνουν ένα μικρό απόσπασμα ενός κειμένου (μια στροφή ποιήματος ή μια μικρή παράγραφο πεζογραφήματος) για να αποδοθεί η ερμηνεία με την καθοδήγηση του κ. Αβδελιώδη.

 

Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 19 Ιανουαρίου, και ώρα 18:00 -20:30 μ.μ στο θέατρο ΑΝΤΙΓΙΝΗ ΒΑΛΑΚΟΥ

 

Κείμενα που θα μελετηθούν στο Σεμινάριο

Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, ΟΝΕΙΡΟ ΣΤΟ ΚΥΜΑ

Ήμην πτωχόν βοσκόπουλον εις τα όρη. Δεκαοκτώ ετών, και δεν ήξευρα ακόμη άλφα. Χωρίς να το ηξεύρω, ήμην ευτυχής. Την τελευταίαν φοράν οπού εγεύθην την ευτυχίαν ήτον το θέρος εκείνο του έτους 1872. Ήμην ωραίος έφηβος, κ’ έβλεπα το πρωίμως στρυφνόν, ηλιοκαές πρόσωπον μου να γυαλίζεται εις τα ρυάκια και τας βρύσεις, κ’ εγύμναζα το ευλύγιστον, υψηλόν ανάστημα μου ανά τους βράχους και τα βουνά.

Τον χειμώνα που ήρχισ’ ευθύς κατόπιν μ’ επήρε πλησίον του ο γηραιός πάτερ Σισώης, και μ’ έμαθε γράμματα. Ήτον πρώην διδάσκαλος, και μέχρι τέλους τον προσηγόρευον όλοι εις την κλητικήν “δάσκαλε”. Εις τους χρόνους της Επαναστάσεως ήτον μοναχός και διάκονος. Είτα ηγάπησε μίαν Τουρκοπούλαν, καθώς έλεγαν, την έκλεψεν, από ένα χαρέμι της Σμύρνης, την εβάπτισε και την ενυμφεύθη. Ευθύς μετά την αποκατάστασιν των πραγμάτων, επί Καποδίστρια κυβερνήτου, εδίδασκεν εις διάφορα σχολεία ανά την Ελλάδα, και είχεν ου μικράν φήμην, υπό το όνομα “ο Σωτηράκης ο δάσκαλος”. Αργότερα αφού εξησφάλισε την οικογένειάν του, ενθυμήθη την παλαιάν υποχρέωσιν του, εφόρεσε και πάλιν τα ράσα, ως απλούς μοναχός την φοράν ταύτην, κωλυόμενος να ιερατεύη κ’ εγκατεβίωσεν εν μετανοία, εις το Κοινόβιον του Ευαγγελισμού.

 

BITZENTZOY ΚΟΡΝΑΡΟΥ – ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ

Tου Κύκλου τα γυρίσματα, που ανεβοκατεβαίνουν, και του Τροχού, που ώρες ψηλά κι ώρες στα βάθη πηαίνουν·και του Καιρού τα πράματα, που αναπαημό δεν έχουν,

μα στο Kαλό κ’ εις το Kακό περιπατούν και τρέχουν·

και των Αρμάτω’ οι ταραχές, όχθρητες, και τα βάρη,           5

του Έρωτος οι μπόρεσες και τση Φιλιάς η χάρη·

αυτάνα μ’ εκινήσασι τη σήμερον ημέραν,

ν’ αναθιβάλω και να πω τά κάμαν και τά φέραν

σ’ μιά Κόρη κ’ έναν ’γουρο, που μπερδευτήκα’ ομάδι

σε μιά Φιλιάν αμάλαγη, με δίχως ασκημάδι.          10

 

Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, ΤΟ ΜΥΡΟΛΟΓΙ ΤΗΣ ΦΩΚΙΑΣ

Κάτω από τον κρημνόν, οπού βρέχουν τα κύματα, όπου κατέρχεται το μονοπάτι, το αρχίζον από τον ανεμόμυλον του Μαμογιάννη, οπού αντικρίζει τα Μνημούρια, και δυτικώς, δίπλα εις την χαμηλήν προεξοχήν του γιαλού, την οποίαν τα μαγκόπαιδα του χωρίου, οπού δεν παύουν από πρωίας μέχρις εσπέρας, όλον το θέρος, να κολυμβούν εκεί τριγύρω, ονομάζουν το Κοχύλι —φαίνεται να έχη τοιούτον σχήμα— κατέβαινε το βράδυ βράδυ η γρια-Λούκαινα, μία χαροκαμένη πτωχή γραία, κρατούσα υπό την μασχάλην μίαν αβασταγήν, δια να πλύνη τα μάλλινα σινδόνιά της εις το κύμα το αλμυρόν, είτα να τα ξεγλυκάνη εις την μικράν βρύσιν, το Γλυφονέρι, οπού δακρύζει από τον βράχον του σχιστολίθου, και χύνεται ηρέμα εις τα κύματα. Κατέβαινε σιγά τον κατήφορον, το μονοπάτι, και με ψίθυρον φωνήν έμελπεν εν πένθιμον βαθύ μοιρολόγι, φέρουσα άμα την παλάμην εις το μέτωπόν της, δια να σκεπάση τα όμματα από το θάμβος του ηλίου, οπού εβασίλευεν εις το βουνόν αντικρύ, κι αι ακτίνες του εθώπευον κατέναντί της τον μικρόν περίβολον και τα μνήματα των νεκρών, πάλλευκα, ασβεστωμένα, λάμποντα εις τας τελευταίας τουακτίνας.

 

ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ, Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΗΣ ΖΑΚΥΘΟΣ

1. Εγώ Διονύσιος Ιερομόναχος, εγκάτοικος στο ξωκλήσι του Αγίου Λύπιου, για να περιγράψω ό,τι στοχάζουμαι λέγω:

2. Ότι εγύριζα από το μοναστήρι του Άγιου Διονυσίου, οπού είχα πάει για να μιλήσω με έναν καλόγερο, για κάτι υπόθεσες ψυχικές.                                                                                                   3. Και ήτανε καλοκαίρι, και ήταν ή ώρα οπού θολώνουνε τα νερά, και είχα φθάσει στα Τρία Πηγάδια, και ήταν εκεί τριγύρου ή γη όλο νερά, γιατί πάνε οι γυναίκες και συχνοβγάνουνε.                                                                                                                                                 4. Εσταμάτησα σε ένα από τα Τρία Πηγάδια, και απιθώνοντας τα χέρια μου στο φιλιατρό του πηγαδιού έσκυψα να ιδώ αν ήτουν πολύ νερό.

5. Και το είδα ως τη μέση γιομάτο και είπα: Δόξα σοι ο Θεός.

6. Γλυκιά η δροσιά που στέρνει για τα σπλάχνα του ανθρώπου το καλοκαίρι, μεγάλα τα έργα του και μεγάλη ή αφχαριστία του άνθρώπου.

7. Και οι δίκαιοι κατά τη θεία Γραφή πόσοι είναι; Και συλλογίζοντας αυτό επαίξανε τα μάτια μου στα χέρια μου οπού ήτανε απιθωμένα στο φιλιατρό.

8. Και θέλοντας να μετρήσω με τα δάχτυλα τους δίκαιους, ασήκωσα από το φιλιατρό το χέρι μου το ζερβί, και κοιτώντας τα δάχτυλα του δεξιού είπα: Τάχα να είναι πολλά;

9. Και αρχίνησα και εσύγκρενα τον αριθμό των δικαίων οπού εγνώριζα με αυτά τα πέντε δάχτυλα, και βρίσκοντας πως ετούτα επερισσεύανε ελιγόστεψα το δάχτυλο το λιανό, κρύβοντας το ανάμεσα στο φιλιατρό και στην απαλάμη μου.

 

Η συμμετοχή είναι δωρεάν.

 

Για περισσότερες πληροφορίες και δήλωση συμμετοχής μπορείτε να απευθυνθείτε στα γραφεία του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ (ώρες γραφείου), στα παρακάτω τηλέφωνα: 2510 220876 και 2510 220877.

 

 

Ο Δήμος Αβδελιώδης, ένας από τους σημαντικότερους έλληνες δημιουργούς του θεάτρου και του κινηματογράφου, έχει συνδέσει το όνομά του με πρωτοποριακές και διακεκριμένες θεατρικές παραστάσεις που άνοιξαν νέους δημιουργικούς δρόμους στη θεατρική τέχνη.

Στις πιο πρόσφατες, την «Πλάτωνα Απολογία Σωκράτη» -που ξεκίνησε τοn Ιούλιο του 15 με τη συνεργασία του ΚΘΒΕ-, παρουσίασε για πρώτη φορά στην ιστορία του θεάτρου αλλά και της ερευνητικής φιλολογίας,  την απαγγελία της αρχαίας ελληνικής με την δική του μέθοδο, ώστε να ακούγεται σαν φυσική και ζωντανή γλώσσα, αλλάζοντας ριζικά τη σχέση μας με τα αρχαία ελληνικά κείμενα.

Κάθε μια από τις 20 θεατρικές παραστάσεις του, σχεδιασμένες και εκτελεσμένες σαν όπερες, αναδεικνύουν με έναν μοναδικό, συναρπαστικό τρόπο συγγραφείς, όπως ο Βιζυηνός και ο Παπαδιαμάντης, που εθεωρούντο μέχρι τώρα δυσπρόσιτοι εξαιτίας της καθαρεύουσας, είτε απόμακροι λόγω της ιδιάζουσας ποιητικής τους γλώσσας, όπως ο Χορτάτσης και ο Σολωμός.

«Το Μόνον της Ζωής του Tαξείδιον», «Το Αμάρτημα της Μητρός μου», «Η Νοσταλγός», «Όνειρο στο Κύμα – Έρως Ήρως», «Το Μυρολόγι της Φώκιας», «Μαράν Αθά», «Βαβυλωνία», «Ερωφίλη», και «Η Γυναίκα της Ζάκυθος», με τη δραματουργική επεξεργασία, τη θεατρική διασκευή και τη διδασκαλία της απαγγελίας από τον Δ. Αβδελιώδη, κατάφεραν-κατά κοινή ομολογία-να ξαφνιάσουν, να συγκεντρώσουν βαθιά, και να συγκινήσουν, ένα πολύ μεγάλο και εντελώς διαφορετικό μεταξύ του κοινό ως προς την ηλικία και την παιδεία του, ενώ επισημάνθηκε από τους παιδαγωγούς η ιδιαίτερη σημασία των παραστάσεών του για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. «ο Δ. Αβδελιώδης στις παραστάσεις του σώζει και αναδεικνύει τη μαγεία και τη δραματικότητα που όντως υπάρχουν  στο κείμενο. Οι λύσεις που προτείνει είναι και ο δρόμος για το ανέβασμα του αρχαίου ελληνικού Δράματος» σημειώνει ο Γιάγκος Ανδρεάδης στο άρθρο του  OI AΠΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ « Η γόνιμη προδοσία της παράδοσης από τον Δήμο Αβδελιώδη, ένας δρόμος που ανοίγει προοπτικές». Περιοδικό ΓΑΛΕΡΑ 2009.

 

Οι παραστάσεις, «Ιχνευτές» του Σοφοκλή – καινοτόμος αναβίωση της ιδιαίτερης ατμόσφαιρας του σατυρικού δράματος σε σχέση με την κωμωδία και αναγνώριση σε Διεθνή Φεστιβάλ Θεάτρου-, «Πέρσες» και «Ωδή στον Αλέξανδρο Παναγούλη» ανέδειξαν σαν μοναδικό πρωταγωνιστή και πυρήνα της δραματουργίας της Tραγωδίας αλλά και του Σατυρικού δράματος, τον ίδιο τον λόγο του κειμένου, που εμπεριέχει και επιβάλει σαν λογικά αναγκαίες όλες τις αισθητικές και τις σκηνοθετικές επιλογές.

Ενώ με το «Λίγα απ’ Όλα»(2001) παρουσίασε εντυπωσιακά και για πρώτη φορά στο θέατρο την αισθητική ατμόσφαιρα του Θεάτρου Σκιών, αντικαθιστώντας τις χάρτινες φιγούρες με ηθοποιούς, και κάνοντας ιδιότυπη χρήση του φωτισμού και των εικαστικών στοιχείων.                                  Μια πρόταση που βελτίωσε και ολοκλήρωσε το 2007 με το έργο του «Ο Μεγαλέξανδρος κι ο Καταραμένος Δράκος», όπου διαφοροποίησε την παραδοσιακή ηθογραφική ατμόσφαιρα του θεάτρου Σκιών από το οθωμανικό της πλαίσιο και μετέτρεψε τους φολκλορικούς ήρωες του                          Θ. Σκιών, σε σύγχρονα πλανητικά  αρχέτυπα, μέσα στο ευρύτερο φόντο της παγκόσμιας ανέχειας και τους σύγχρονους δράκους. «Ο Δήμος Αβδελιώδης εξελίσσει ένα βήμα το σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό. Πρόκειται για μια σπάνια περίπτωση ποιητή της σκηνής του ελληνικού θεάτρου, ο οποίος αντλεί γνήσια υλικά από τον λαϊκό πολιτισμό και προσφέρει αυθεντικές δημιουργίες, χωρίς να πέφτει στην παγίδα της μίμησης του δυτικού πολιτισμού, αλλά ούτε και στη χαράδρα ενός στείρου και γραφικού ελληνικού φολκλόρ» Mπουμπουλίνα Νικάκη, 2009,

’’Τιμώμενο πρόσωπο το 2010 στο Διεθνές Φεστιβάλ Πειραματικού Θεάτρου Καΐρου, ο Δ. Αβδελιώδης, απευθύνεται όχι μόνο στο θεατρόφιλο κοινό αλλά στο ευρύτερο κοινό που αναζητά στο θέατρο την ψυχαγωγία σαν πραγματική απόλαυση, μέσα από τη βιωματική εμπειρία  παραστάσεων που επαναλαμβάνονται για χρόνια, και έχουν υμνηθεί από τους κριτικούς σαν μαθήματα, υποκριτικής, σκηνοθεσίας, θεατρικής διασκευής και πρωτοτυπίας.

Ο Δ. Αβδελιώδης γεννήθηκε το 1952 στη Χίο. Σπούδασε στη Φιλοσοφική σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και στη Δραματική Σχολή ΑΘΗΝΩΝ,  Γ. Θεοδοσιάδη.

Καλλιτεχνικός Διευθυντής στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βορείου Αιγαίου 1997- 2000 και 2004-2010.

Δίδαξε αφήγηση και λογική των συνδέσεων για τον κινηματογράφο και το θέατρο, στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, 1993- 1997.

.Βραβείο GOVI στη Γένοβα ,2001 , για την ανάδειξη της μορφής ιδιαίτερων γλωσσικών διαλέκτων και πολιτισμικών στοιχείων στο κινηματογραφικό του έργο.

.“Η ΕΑΡΙΝΗ ΣΥΝΑΞΙΣ ΤΩΝ ΑΓΡΟΦΥΛΑΚΩΝ”, .)     Ψηφίστηκε το 2007 , ανάμεσα  στις 10 καλύτερες ταινίες του Ελληνικού Κινηματογράφου όλων των εποχών.

Συμμετείχε και βραβεύτηκε σε μερικά από τα μεγαλύτερα Διεθνή Φεστιβάλ Κινηματογράφου (Βερολίνο, Σαν Φραντσίσκο κ.α)

.Τιμώμενο πρόσωπο μαζί με άλλες σημαντικές προσωπικότητες από το χώρο του θεάτρου στο Διεθνές Φεστιβάλ Πειραματικού Θεάτρου Καΐρου 2010, για το «στίγμα του στο ελληνικό θέατρο και την συμβολή του στην παγκόσμια γλώσσα του θεάτρου, με το ιδιαίτερο σκηνοθετικό του σύμπαν»

ΘΕΑΤΡΟ
2016 «Το Μυρολόγι της Φώκιας – Το Καμίνι» Αλ. Παπαδιαμάντη, δεύτερο έργο της τριλογίας αφιερώματος στον Α. Παπαδιαμάντη – Αλεξία Φωτιάδου

2015 «Πλάτωνα Απολογία Σωκράτη»-διδασκαλία, μετάφραση, δραματουργία, σκηνογραφία, σκηνοθεσία-έναρξη της παράστασης τον Ιούλιο στα αρχαία θέατρα της Δωδώνης, της Αιγείρας, Λάρισας- με τη συνεργασία και την Αιγίδα του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, αφού προηγήθηκαν τρία έτη προβών για τη διδασκαλία της εκφοράς και της ερμηνείας του αρχαίου πρωτότυπου πλατωνικού κειμένου, με τον ηθοποιό Βασίλη Καραμπούλα. Εκδήλωση ενδιαφέροντος και πρόσκληση από σπουδαίους πολιτιστικούς Οργανισμούς και Φεστιβάλ στο εξωτερικό με την προβολή και υποστήριξη του διεθνούς δικτύου  Theatre Cultures.

2014  « Όνειρο στο Κύμα-Έρως Ήρως» Αλ. Παπαδιαμάντη, πρώτο έργο της τριλογίας αφιερώματος στον Παπαδιαμάντη –  Θεμιστοκλής Καρποδίνης, Γιάννης Κολόϊ

2013   «Η Γυναίκα της Ζάκυθος» Δ. Σολωμού –  Όλια Λαζαρίδου
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ 2013.                   Παρουσίαση στο ΒΟΖΑRT, Βρυξέλλες 2014  κατά τη διάρκεια της ελληνικής Προεδρίας στην ΕΕ.

2013   «Το Αμάρτημα της Μητρός μου» Γεωργίου Βιζυηνού – Κωνσταντίνος Γιανακόπουλος, Ρένα Κυπριώτη.                                             2015  Θεμιστοκλής Καρποδίνης, Αγάπη Μανουρά

2013   « Περλιμπλίν και Μπελίσα» Φρεντερίκο Γκαρθία Λόρκα – Στέλιος Μάινας, Δήμητρα Ματσούκα, Ελένη Καστάνη

2013   «Ωδή στον Αλέξανδρο Παναγούλη»- προσέγγιση του θέματος Παναγούλη σαν μιας σύγχρονης τραγωδίας Δραματουργία & Κείμενο, βασισμένα στο βιβλίο του Κώστα Μαρδά Α. Παναγούλης ΠΡΟΒΕΣ ΘΑΝΑΤΟΥ –  Ελένη Ερήμου

2013  ΙΔΡΥΜΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ «Αφιέρωμα στο Δήμο Αβδελιώδη με 5 Παραστάσεις του», «Μαράν Αθά», «Η Νοσταλγός», «Το μόνον της ζωής του Ταξείδιον», «Ιχνευτές», «Πέρσες».

2012  «Ερωφίλη» Γεωργίου Χορτάτση, ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ –  Βασίλης Καραμπούλας, Ιωάννα Παππά, Γρηγόρης Γαλάτης, Δάφνη Μαρκάκη, Αγγελος Τριανταφύλου, Αμαλία Τσεκούρα, Έλενα Μαρσίδου
Έναρξη διδασκαλίας αρχαίου κειμένου ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΣΩΚΡΑΤΗ.

2012   «Η Νοσταλγός» Αλ. Παπαδιαμάντη – Μαίρη Ιγγλέση, Γιάννης Τσιώμου,  Τζένη Οικονόμου   ΘΕΑΤΡΟ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΚΦΡΑΣΗ

2011   «Πέρσες» Αισχύλου – 18μελής Θίασος, 1ο  Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος Πολιτιστικού Οργανισμού Δήμου Αθηναίων ΑΤΤΙΚΟ ΑΛΣΟΣ

2010   «Ταξιδεύοντας με τον Παναίτ Ιστράτι» βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο  της Μπ. Νικάκη, ΣΤΕΓΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΩΝ, Δ. Αβδελιώδης

2010 «Ιχνευτές» Σοφοκλή – 18μελής Θίασος, πρωτότυπη αναπαράσταση της ιδιαίτερης ατμόσφαιρας του Σατυρικού δράματος σε αντιδιαστολή με την Κωμωδία. Προσκλήθηκε στα διεθνή Φεστιβάλ θεάτρου Κύπρου, Μπουτρίντι, Καϊρου, Σμύρνης, Τραπεζούντας κ.α.

2010 «Το Μόνον της Ζωής του Ταξείδιον» Γ. Βιζυηνού, Μαρίνα Αργυρίδου, Γιώργος Νικόπουλος, Δανάη Ρούσσου.

2009   «Βαβυλωνία» Δ. Βυζάντιου- Διασκευή και Σκηνοθεσία, 20μελής Θίασος, ΚΘΒΕ

2009   «Μαράν Αθά»  θεατρική διασκευή, διδασκαλία ερμηνείας, σκηνοθεσία του ομώνυμου μυθιστορήματος του Θωμά Ψύρρα, Γιασεμί Κηλαηδόνη.

2007  «Ο Μεγαλέξανδρος και ο καταραμένος Δράκος» Δ. Αβδελιώδη.     Η παράσταση είχε επιλεγεί επανειλημμένως από σπουδαία διεθνή φεστιβάλ θεάτρου, ύστερα από εισηγήσεις της Μπ. Νικάκη για την “…αυθεντική ελληνικότητά της, αποτελώντας πρόταση στο διεθνή πολιτισμό και σπάνιο δείγμα σύγχρονης δημιουργίας” και προβλήθηκε βιντεοσκοπημένη σε σχολές Καλών Τεχνών και Θεάτρου σε πρώην Ανατολικές χώρες, στην Τουρκία και στην Εγγύς Ανατολή.

2007  «Το Μόνον της Ζωής του Ταξείδιον»  Γ. Βιζυηνού – Φένια Μάγιου, Κώστας Τζουβάρας

2003   «΄Ασμα Ασμάτων» Σολομώντος Θέατρο ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ

2001   «Λίγ’ απ’ όλα» Αντώνη Μόλλα ,για πρώτη φορά ζωντανή εκδοχή του Θεάτρου Σκιών με ηθοποιούς,  θέατρο ΣΦΕΝΔΟΝΗ

1995   «Τρία ελληνικά παραμύθια» , Αγνή Στρουμπούλη, θέατρο ΜΥΛΟΣ Θεσσαλονίκη

1993   «Μορφές από το έργο του Βιζυηνού» , Άννα Κοκκίνου,  Θέατρο ΣΦΕΝΔΟΝΗ

 

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ

1999   «Η Εαρινή Σύναξις των Αγροφυλάκων» – Ψηφισμένη το 2007, από     την Πανελλήνια  Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου (ΠΕΚΚ) και την Ομοσπονδία Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδος (ΟΚΛΕ), ανάμεσα στις δέκα καλύτερες ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου όλων των εποχών.

Βραβείο FIPRESCI (Διεθνής ΄Ενωση Κριτικών Κινηματογράφου) –

4 βραβεία* στο Forum Φεστιβάλ Βερολίνου 2001

Βραβείο Σκηνοθεσίας, Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2000

1990    «Νίκη της Σαμοθράκης» -Κρατικά βραβεία, Ποιότητας Ταινίας, Μουσικής, Μακιγιάζ και Ήχου.

1987    «Το Δέντρο που Πληγώναμε» – Βραβείο της C.I.F.E.J., Φεστιβάλ Βερολίνου 1987                                                                                         .Επίσημη συμμετοχή της Ελλάδας στο Φεστιβάλ Καννών.  Εβδομάδα της Κριτικής (Semaine de la critique)                                                                        .Χρυσός και Αργυρός Ελέφαντας καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας, Φεστιβάλ Νέου Δελχί.

1982   «Αθέμιτος Συναγωνισμός» – 1ο Βραβείο Κριτικής Επιτροπής και Βραβείο Κοινού, Φεστιβάλ Δράμας 1984.

*  Η κριτική επιτροπή του FORUM απονέμει στην ταινία, η Εαρινή Σύναξις των Αγροφυλάκων, το βραβείο της Ένωσης Αιθουσαρχών, CICAE, «για τις καλλιτεχνικές της αρετές, για την αυθεντικότητά της και τη δημιουργική ελευθερία της». 2. Το βραβείο «Δον Κιχώτης» της Διεθνούς Ένωσης των Cine-clubs, (FICC).(Το FICC είναι ένα διεθνές δίκτυο αιθουσών τέχνης που σκοπό έχει τη διάδοση ταινιών με πολιτιστική αξία.) 3. Το βραβείο CALIGARI 2000, στο σκεπτικό της βράβευσης αναφέρεται » η πολύπλευρη παραβολή της ταινίας, με σπουδαίους χαρακτήρες, πολιτική αλληγορία, αυθεντικότητα και χιούμορ». 4. Ειδικός έπαινος των κριτικών της γερμανικής εφημερίδας «BILD». Η γερμανική εταιρία «Πανδώρα – Πήγασος» ανέλαβε τη διανομή της ταινίας στη Γερμανία.

ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΒΑΛΑΚΟΥ

 

«Τα Χριστούγεννα του Μάικ του Φασολάκη»

    maik-preview-tour

 

Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2017 στις 17.30 και στις 19.00

 

 

Η Δημοτική Θεατρική Κοινωφελής Επιχείρηση Καβάλας (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Κ) φιλοξενεί το Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2017, στις 17.30 και στις 19.00, στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου, για δύο μόνο παραστάσεις, την πιο μαγική Χριστουγεννιάτικη παράσταση που ζωντανεύει επι σκηνής, με τις περιπέτειες του πιο αγαπημένου παιδικού ήρωα του Μάικ του Φασολάκη!

 

Βασισμένο στο βιβλίο της Μαρί Κυριακού «Τα Χριστούγεννα του Μάικ», το Θέατρο του Βορρά παρουσιάζει σε πόλεις όλης της Ελλάδας την πιο όμορφη χριστουγεννιάτικη περιπέτεια και μεταφέρει στη σκηνή μια παράσταση γεμάτη χορό , μουσική, εντυπωσιακά σκηνικά και κοστούμια.

 

Τα παιδιά θα βιώσουν την μαγεία των Χριστουγέννων μαζί με τον Μάικ, την Αγάπη, τον Γλάρο και θα γνωρίσουν τον Τούλη τον Ελατούλη, ένα έλατο λίγο διαφορετικό από τα άλλα. Τόσο διαφορετικό που θα τους κερδίσει, θα το πάρουν στο σπίτι και θα αλλάξουν τη ζωή του για πάντα!!

 

Είναι μια μαγική χριστουγεννιάτικη παράσταση, μια ιστορία, που θυμίζει αξίες όπως η φιλία, η οικογένεια και η αγάπη.

IMG_6414

Στο ρόλο του Μάικ ο ταλαντούχος και αγαπημένος ηθοποιός Αρης Πλασκασοβίτης.

Στο ρόλο της Αγάπης η Ελπίδα Παπακοσμά

 

Παίζουν ακόμη οι ηθοποιοί: Ηλιάνα Αντωνιάδου, Κυριάκος Δανιηλίδης, Αλεξία-Μαρίνα Ιακωβίδου και ο Ηλίας Καπούλας.

 

Κείμενο: Μαρί Κυριακου (βασισμένο στο βιβλίο «ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΤΟΥ ΜΑΙΚ»)

IMG_6375

Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Δαλλές

Πρωτότυπη Μουσική: Μαρίνος Καρπούζας

Διασκευή /Κοστούμια: Μπίλιω Κωνσταντοπούλου

Σκηνικά: Δανάη Πανά

Χορογραφίες: Χρήστος Κατίδης

Βοηθός Χορογράφου: Εύη Κουρσαράκου

Σχεδιασμός Φωτισμών: Γιώργος Ζίγκας

Τεχνική Κάλυψη: Πολύβιος Σερδάρης

Φωτογράφιση/Editing: Γιώργος Ηλιόπουλος

Κατασκευή Κοστουμιών: Μαίρη και Λίτσα Τζιουβάρα

Βοηθός σκηνογράφου: Άννα Wassiac

Artwork: Παναγιώτης Σπούλος

Παραγωγή: Θέατρο του Βορρά

Διάρκεια: 70 λεπτά

 

«Τα Χριστούγεννα του Μάικ του Φασολάκη»

Θέατρο ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΒΑΛΑΚΟΥ

Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2017 στις 17.30 και στις 19.00

 

IMG_6357

Τιμή εισιτηρίου: 10 ευρώ ( προπώληση), 12 ευρώ (ταμείο)

 

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ: ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΚΥΒΟΣ

Πανελλαδική προπώληση: Καταστήματα SevenSpots, Καταστήματα Ιανός, Καταστήματα Public, καταστήματα Παπασωτηρίου, www.viva.gr, viva τηλεφωνικό κέντρο 11876

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλείτε στα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510. 220876 – 7 ώρες γραφείου και στο 6986 523898.

Δημοτικός Κινηματογράφος Όσκαρ

 «Τι να Θυμηθώ, Τι να Ξεχάσω»

 Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου στις 9 το βράδυ

 mousiki-sinavlia

To ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων του δήμου Καβάλας «Χρυσά Χριστούγεννα», διοργανώνει συναυλία με τίτλο «Τι να Θυμηθώ, Τι να Ξεχάσω», την Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2016 στις 9 το βράδυ, στον Δημοτικό Κινηματογράφο Όσκαρ.

 

«Τι να Θυμηθώ, Τι να Ξεχάσω», ένα μουσικό ταξίδι με όμορφα λαϊκά τραγούδια, που πάντα θυμόμαστε και ποτέ δεν ξεχνάμε!

Θεόδωρος Βαλσαμίδης: Τραγούδι – Κιθάρα

Θεόδωρος Κατάκαλος: Πιάνο

Κυριάκος Μιμίδης: Μπουζούκι

Άννυ Καγκελίδου: Τραγούδι

Γιάννης Μαραγκός: Τραγούδι

 

Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου στις 9 το βράδυ

Δημοτικός Κινηματογράφος Όσκαρ

Συναυλία «Τι να Θυμηθώ, Τι να Ξεχάσω»

 

Είσοδος Ελεύθερη

 

Για πληροφορίες μπορείτε να καλείτε τα τηλέφωνα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας 2510 220876 – 7 (πρ. ώρες).

kagkelidou katakalos maragkos mimidis  valsamidis

Page 1 of 2512345...1020...Last »